زمان انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

هفته مازندران را جهانی پایه‌گذاری کنیم/تشکیل شورای فرهنگ و رسانه در ۲۲ شهرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: فعالیت‌های عمیق و مؤثر را در استان پیگیری می‌کنیم و هفته مازندران یکی از این مباحث مهم است تا در آینده بتوانیم هفته مازندران متفاوت و به‌نوعی جهانی را پایه گذاری کنیم.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حسین جوادی در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با حضور دادستان شهرستان نور، رؤسای ادارات شهرستان، معاونین و رؤسای ستادی اداره کل به میزبانی شهرستان نور در مجتمع کیمیای شمال ایزدشهر برگزار شد اظهارکرد: جلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، هماهنگی بین رؤسای ادارات است و مباحث کلان فرهنگ، هنر و رسانه مطرح و ریل‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به عدالت گفتاری، رفتاری و کرداری یادآور شد: در این جلسه رؤسای ادارات بر اساس همان مباحث و سیاست‌های کلان فرهنگ، هنر و رسانه و سیاست‌هایی که قرار است در آینده دنبال شود، حرکت می‌کنند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: فعالیت‌های عمیق و مؤثر را در استان پیگیری می‌کنیم و هفته مازندران یکی از این مباحث مهم است تا در آینده بتوانیم هفته مازندران متفاوت و به‌نوعی جهانی را پایه گذاری کنیم.

این مسئول با اشاره به شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری بیان کرد: وظیفه فرهنگ و ارشاد پردازش به این امورات است که در این جلسات مطرح به نتیجه می‌رسد.

جوادی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ، هنر و رسانه در ۲۲ شهرستان استان خاطرنشان کرد: اعضای شورا از افراد برجسته شهرستان هستند که در تصمیم گیری برنامه‌های هنری و رسانه شهرستان می‌توانند نقش تأثیرگذاری برای ارتقای سطح  شهرستان ایفا کند.

وی با اشاره فضای سینمایی در شهرستان نور با هماهنگی فرماندار و مسئولان شهرستان تأکیدکرد: پردیس سینمایی در مجتمع تجاری نگین راه اندازی و از طرف سازمان سینمایی کشور تجهیز می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه ‌کرد: بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر شهرستان برنامه‌هایی برای تقویت فرهنگی و هنری آن طراحی شد تا فعالیت‌های فرهنگی و هنری هر شهرستان پویا شود. مانند شهرستان نور که با توجه به شاعر بزرگی مانند نیما یوشیج برنامه‌ای شاخص اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به ثبت ملی روز مازندران در تقویم رسمی کشور اضافه کرد: در راستای فعالیت‌های مؤثر در شهرستان‌های استان به فرهنگ بومی و موسیقی بومی توجه ویژه شد و احکامی برای بهترین شخصیت‌های بومی صادر شد که در عرصه فرهنگ بومی کارهای تأثیرگذاری را انجام دهند.

جوادی افزود: افتتاح تالار فرهنگی و هنری ساری به عنوان بزرگترین تالار شمال کشور برای هنرمندان مازندران، پیگیری خانه هنرمندان در شهرستان چالوس، جشنواره استعدادیابی در استان، فراهم کردن امکانات رفاهی برای خبرنگاران و… از برنامه‌ها و عملکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد در مازندران است.

عبدالصالح اکبرپور دادستان شهرستان نور نیز در این جلسه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار کرد: در کشور ایران ۹درصد سرمایه جهان و یک درصد جمعیت جهان را دارد اما با توجه به این سرمایه عظیم با موضوع آسیب‌های اجتماعی روبرو است و شاید نتوانستیم بیاموزیم که حال خوب دیگران سبب حال خوب ماست و شاید از آموزه‌های دینی فاصله گرفتیم.

 

 

وی گفت: امیرالمومنین می‌فرماید (چه سکوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هر کسی به اندازه عملش صحبت می‌کرد) در کشور ما مصوبات، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های خوبی وجود دارد اما عمل و همت در اجرای آن کم است.

دادستان شهرستان نور با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و ارتباط مستقیم با جامعه زندانیان و خانواده‌های آنها افزود: یک زن در جامعه به عنوان عمود خیمه خانواده است و اگر عمود سقوط کند، خیمه فرو می‌ریزد.

این مسئول با اشاره به آینده روشن برای کودکان و نوجوانان در جامعه تأکیدکرد: برای یک جامعه سالم، تحکیم بنیان خانواده‌ها و تقویت روابط زوجین باید توجه ویژه به زنان و مادران در جامعه شود.

اکبری بیان کرد: باید نقش مهم مادران و دختران و تاثیر آن در جامعه تبیین شود و همه بیاموزیم که زنان اشرف اشرف مخلوقات هستند و مسئولان و برنامه‌ریزان جامعه به این پتانسیل مهم و تأثیرگذار  در جامعه اهمیت ویژه دهند.

وی تأکیدکرد: اگر می‌خواهیم در کشور اصلاحاتی صورت بگیرد باید از بانوان آغاز کنیم و اگر نواقص در معضلات و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی می‌بینیم، مستقیم و غیر مستقیم به آگاهی بانوان در جامعه بستگی دارد و در این راستا برای آگاهی بخشیدن، آموزش و توجه ویژه به بانوان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

داوود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در حاشیه جلسه در مصاحبه با اشاره به میزبانی چهارمین جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  اظهارکرد: شهرستان نور مهد پرورش مفاخر و بزرگان فرهنگی، هنری، دینی است که آثار این بزرگان در طول تاریخ در کشور تاثیرگذار است.

وی گفت: با توجه به پیگیری رستوران‌ها و تالارها برای دریافت مجوز موسیقی‌ در این اماکن، اخذ مجوز فقط از طریق ورود به سامانه امکانپذیر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور تأکیدکرد: رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها موظف هستند تا گزارش‌ها و نظارت‌های ماهانه را از مؤسسات و آموزشگاه‌ها دریافت کنند و موسسات غیرمجاز تعطیل می‌شوند.

فلاح با اشاره به مسائل مهمی که در جلسه شورای اداری استان مطرح شد، بیان کرد: دریافت تمام مجوزهایی که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود به صورت سامانه‌ای امکان پذیر است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ شهریور, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو