زمان انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ -

معاون عمرانی استاندار مازندران:

سازمان پسماند زباله به‌زودی در مازندران راه‌اندازی می‌شود/حمایت از سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های دفع زباله

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری مازندران گفت: برای رفع معضل مدیریت چرخه زباله، سازمان پسماند زباله استان در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود که می‌تواند نقش موثری را در مدیریت یکپارچه زباله در استان ایفا کند.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری مازندران، فرماندار شهرستان نور، شهردار شهر نور و همراهان از کارخانه کمپوست شهرستان نور بازدید کردند.

 

 

رضا علیخانی پس از بازدید از کارخانه در جمع خبرنگاران شهرستان نور اظهارکرد: موضوع زباله در استان مازندران به عنوان چالش جدی و مهم است که با توجه به افزایش جمعیت، موضوع زیست محیطی، سلامت همشهریان و… یک معضل بزرگ محسوب می‌شود اما با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی درست می‌توان این تهدید را به یک فرصت اقتصادی ارزنده در استان تبدیل کرد.

وی با اشاره به سه راهکار مهم در این خصوص خاطرنشان‌کرد: یکی از مراحل، مدیریت چرخه زباله در سطح استان از تولید زباله، تفکیک مدبرانه و با برنامه، انتقال زباله و امحای صحیح زباله‌ها تا زمان پردازش است.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری مازندران با اشاره به ۶ پروژه امحای زباله در سطح استان مازندران افزود: سه پروژه امحای زباله استان در حال اجراست اما سه پروژه مهم و موفق زباله در استان مازندران در حال اتمام است مانند زباله سوز ساری با ظرفیت ۵۰۰ تن، زباله سوز نوشهر با ظرفیت ۲۰۰ تن، تبدیل زباله به کود و کمپوست در شهرستان نور با ظرفیت ۲۵۰ تن که امیدواریم این سه پروژه تا پایان سال صددرصد به اتمام و بهره برداری برسد.

این مسئول با بازدید از کارخانه کمپوست شهرستان نور تأکیدکرد: این پروژه موفق با ظرفیت ۲۵۰ تن از سه بخش اصلی دپو و پردازش، بخش تولید و بخش تصفیه شیرابه تشکیل شد که امیدواریم تا پایان آبان امسال صددرصد تکمیل شود.

 

علیخانی اضافه کرد: در این بازدید نیازهای فنی برای تکمیل و توسعه پروژه وجود دارد که مقرر شد چند جلسه با مسئولان استانی که می‌توانند در این پروژه نقش آفرین باشند، برگزار تا این پروژه صددرصد آماده بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه کمپوست شهرستان نور یک پایلوت دفع زباله در استان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جنس زباله‌های استان تر است این کارخانه یک پایلوت بسیار مهم و متناسب با زباله‌های استان‌ است که با موفقیت صددرصدی، این کارخانه را توسعه می‌دهیم.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری مازندران با اشاره به نقش استانداری برای پروژه‌های دفع زباله استان اظهارکرد: برای رفع معضل مدیریت چرخه زباله، سازمان پسماند زباله استان در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود که می‌تواند نقش موثری را در مدیریت یکپارچه زباله در استان ایفا کند.

این مسئول با اشاره به سازمان پسماند استان تأکیدکرد: این سازمان می‌تواند با مدیریت یکپارچه با فرهنگ سازی و آموزش مردم، تولید زباله را کاهش دهد و با توجه به تکمیل ظرفیت دپو در استان در این راستا سیاست بر این است که زباله‌ها دپو نشود و پس از جمع آوری و رسیدن به کارخانه امحا شود.

علیخانی با اشاره به حمایت وزارت کشور و اعتبارات دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره تأکیدکرد: پیگیر استفاده از روش‌های دانش بنیان در استان هستیم که استارت آن در آمل به عنوان پایلوت پروژه تبدیل زباله به گازوئیل زده شد و از پروژه‌های دانش بنیان در این راستا استقبال می‌کنیم.

وی افزود: سیاست استان برای دفع زباله جذب سرمایه گذار و ایجاد فرصت اقتصادی برای آنهاست تا این تهدید به فرصت اقتصادی بهره‌وری برای سرمایه گذاران تبدیل شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ مهر, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو