زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ -

استاد حوزه و دانشگاه

مدافعان انقلاب با تمام وجود مقابل هنجارشکن‌ها ایستاده‌اند/ «شهید الداغی» نماد غیرت، عزت و رشادت

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مدافعان انقلاب و جوانمردانی مانند این شهید با تمام وجود در مقابل هنجارشکن‌ها می‌ایستند و از ناموس دفاع می‌کنند اگرچه جان خود را از دست بدهند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نورحجت الاسلام میثم بابایی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص شهید غیرت اظهارکرد: شهید جوانمرد حمیدرضا الداغی و همه شهدا  برای حفظ غیرت و ناموس این مرز و بوم بالاترین سرمایه خود یعنی جانشان را تقدیم کردند.

وی‌گفت: این واقعه شهادت دو جلوه دارد که جلوه اول غیرت، عزت، رشادت و مؤلفه‌های اوج و حفظ کرامت انسانی است اما جلوه دوم غرائزن  حیوانی است که امروز دنیای غرب با این درد بی درمان درگیر شده است و می‌خواهد همه عالم را به این درد مبتلا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان‌کرد: فیلم واقعه شهادت نشانگر رشادت این شهید است و ما نقش منزل، مسجد و مدرسه را فراموش کردیم.

بابایی اضافه‌کرد: خانه اگر خانه تربیت محور نباشد، مسجد اگر پر از جوشش حیات معنوی برای یک محله نباشد و مدرسه اگر آبادگر ادب بچه‌ها نباشد این مثلث میم درست کار نمی کند و جامعه ما به چنین دردی مبتلا می‌شود.

وی با اشاره به نقش مسجد خاطرنشان‌کرد: مسجد باید زندگی دینی را در دل‌های مردم زنده کند و پاسخگوی تمام نیازهای معنوی و حیات واقعی انسانی بشود اما امروز مساجد در احیا چنین فرهنگی نقش خود را به خوبی ایفا نمی‌کنند و  بچه‌ها می‌بینند و می‌شنوند وخانواده‌ها از این رویت و نگاه بچه‌ها فاصله گرفتند اگر خانه، خانه تربیت محور و خانواده شدن‌ها نباشد، بچه درست تربیت نمی‌شود و هرزگی او در بیرون بروز پیدا می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اگر مدرسه میدان جوشش و پرورش نباشد تمام انگارهای ساختاری تربیتی ما و انسانی بچه‌ها کمرنگ می‌شود و بی‌توجهی به مولفه‌های مسجد، مدرسه و خانه سبب می‌شود جامعه رنگ خشونت به خود بگیرد.

بابایی اضافه‌کرد: نکته دیگر این است که عوامل بازدارندگی که ما باید در آن بازنگری کنیم قوانینی است که آگاهی حرکت آمران و ناهیان را محدود می‌کند و بلای جان آن‌ها می‌شود و امروز می‌بینیم با ترس‌هایی که ایجاد می‌کنند، پلیس‌ها و آمران را خلع سلاح می‌کنند و اگر قوانین بازدارنده باشد جرأت چاقوکشی را به ضارب را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نگاه به جنایت امنیتی باید فوری باشد،گفت: اگر این حادثه فوری برخورد و رسیدگی نشود حیات اجتماعی و انسانی جامعه را به خطر می‌اندازد و عده‌ای با زبان نرم و بدون آگاهی، کورکورانه از بانیان و جانیان این اتفاق  دفاع می‌کنند و دنیای غرب با همین زبان نرم پرده بر تمام جنایت خود می‌کشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: عده‌ای بدون علم و تخصص خود را صاحب نظر می‌دانند و در تمام مسائل نظر می‌دهند و با ایجاد هیجان ذهنی، احساسات پاک نسل نواندیش دختران و پسران را منحرف می‌کنند و اگر صاحبان محکمه و قضا با کسانی به اسم سلبریتی‌ها که برای هر چیزی بدون تخصص نظر می‌دهند، برخورد کنند در کاهش حوادث این چنینی تأثیر گذار است.

بابایی اظهارکرد: البته استکباران عالم دست به دست هم دادند تا حرکت پرشتاب انقلاب را به هر طریقی از راه نفوذ، ترور، تحریف و… متوقف کنند و نمی‌دانند مدافعان انقلاب و جوانمردانی مانند این شهید با تمام وجود در مقابل هنجارشکن‌ها می‌ایستند و از ناموس دفاع می‌کنند اگرچه جان خود را از دست بدهند.

وی‌ افزود: نباید از نقش دشمنی دشمنان غافل شویم، ما یک امت واحد و جامعه پر از لطف و صفا هستیم که باید قدر و قداست خود را بدانیم و دل به پرتو الله بدهیم، همان بی‌همتایی که پر از رحمت و مهربانی است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو