زمان انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ -

امام جمعه شهرستان نور:

مسئولان و مردم نسبت به مسئله حجاب و عفاف حساس باشند

امام جمعه شهرستان نور گفت: مسئول جمهوری اسلامی باید خودش در مسیر اعمال‌صالح باشد و در خانواده و پیرامونش حجاب و عفاف را در الویت قرار دهد.

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی ۱۴۰۲ با اشاره به دعای ماه مبارک رمضان اظهارکرد: این دعا به عمل صالح به عنوان بهترین عمل اشاره دارد که نشان می‌دهد فقط ایمان داشتن برای انسان کافی نیست بلکه ایمان باید همراه با عمل صالح باشد.

وی بیان‌کرد: اگر انسان به چیزی اعتقاد نداشته باشد توان انجام کار را ندارد و مسئولانی که اعتقادشان ضعیف باشد نمی‌توانند در جامعه تاثیر گذار باشند پس باید ایمان و عمل صالح را در خود تقویت کنیم تا با همکاری، اتحاد، ایمان و تقوا برای پاسداشت و اجرای حقانیت در جامعه تلاش کنیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور تأکیدکرد: مسئول جمهوری اسلامی باید خودش در مسیر ریاضت و اعمال‌صالح باشد و در خانواده و پیرامونش حجاب و عفاف را در الویت قراردهد تا با اعتقاد راسخ بتوانند مقوله ارزشمند آسمانی را که سبب پیشرفت و آرامش در جامعه است، اجرایی کند.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که فرمود هرگاه جامعه‌ای گرفتار پنج چیز شود به پنج بلا گرفتار می‌شود، افزود: هرگاه جامعه گرفتار ربا و رشوه شود نعمت‌ها از زمین برداشته می‌شود و اگر بی‌عفتی و زنا آشکار شود، مرگ ناگهانی فراوان می‌شود و زمانی که مسئول و حاکم به مردم ظلم کند چهارپایان می‌میرند که شاید نشان از نیازهای اساسی و ارزاق عمومی مردم باشد.

احمدی در ادامه یادآورشد: پیامبر(ص) فرمود هرگاه مردم به یکدیگر ظلم کنند حکومت آن‌ها زایل می‌شود و زمانی که سنت‌ها کنار برود، بدعت‌ها به روی کار می‌آید که نشان از این است که با کمرنگ شدن سنت پیامبر(ص) و اهل بیت‌ بدعت‌ها و نوآوری از سوی دشمن در جامعه نفوذ می‌کند.

وی با اشاره به مصوبات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان تأکیدکرد: اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ضروری است و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور مصوبات جلسات را به صورت جدی پیگیری کند.

احمد توکلی فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان نور در ایام نوروز پذیرای گردشگران و خانه دومی‌های فراوانی از سراسر کشور بود، اظهارکرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران همه بر یک کشتی سوار هستند و اگر در این کشتی روزنه‌ای ایجاد شود همه آسیب می‌بینند.

وی با بیان اینکه معنویت و انرژی مثبت باید سرلوحه کارها باشد، افزود:  وحدت رمز پیروزی کشور جمهوری اسلامی است و با راهکارهای مناسب و اتحاد می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم

فرماندار شهرستان نور خاطرنشان کرد: دشمن با جنگ ترکیبی در تمام حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و… به دنبال ضربه زدن به کشور است و از ابزارهای مختلفی  برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌برد.

این مسئول بیان کرد: نخستین راهکار در جامعه ما آگاهی دادن و روشنگری  است و کشف حجاب مانند اغتشاشات یکی از بازی‌های دشمن در جنگ ترکیبی است که برخی افراد با ناآگاهی وارد این بازی می‌شوند.

توکلی با اشاره به ضرورت حفظ اتحاد در جامعه تأکیدکرد: دشمنان از راه نظامی نمی‌توانند وارد کشور شوند و با جنگ ترکیبی مختلف به دنبال تفرقه بین مردم هستند تا با بهره گیری از ناآگاهی عده‌ای  بین مردم نفوذ کند و از داخل به کشور ضربه وارد کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: هدف دشمن تجزیه کشور و از بین بردن اتحاد بین مردم است که باید در خصوص مسائل و مباحث مختلف در جامعه روشنگری شود تا عده‌ای با ناآگاهی در دام دشمن گرفتار نشوند.

فرماندار شهرستان نور افزود: دشمن بداند مردم متدین ایران اسلامی که در طول تاریخ با خون خود از دین و کشورشان دفاع کردند در مقابل دشمنان هوشیارند و اجازه نفوذ دشمن را به سرزمینشان نمی‌دهند و مانند همیشه نقشه شوم دشمنان را نقش برآب می‌کنند.

امام جمعه ایزدشهر نیز در این جلسه با اشاره به سخنان رهبری که حجتی برای مسئولان کشور است، اظهارکرد: کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است و قانون باید اجرا شود.

حجت الاسلام مهدی رزاقی با اشاره به نقشه نفوذ دشمن در کشور افزود: مردم و مسئولان مانند زمان جنگ تحمیلی و مقابله با ویروس کرونا باید با اتحاد در برابر شبیخون و هجوم فرهنگی دشمنان با آگاهی ایستادگی کنند و اجازه نفوذ به دشمنان را برای تفرقه در داخل کشور ندهند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ فروردین, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو