زمان انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ -

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا

وظیفه سنگینی در حوزه اعتقادی و معنوی داریم

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: در حوزه اعتقادی و معنوی وظیفه سنگینی داریم و در این بین معلمان و مربیان مقام والایی دارند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نورحجت الاسلام ملازاده به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی و شهادت علامه شهید مطهری در شهرستان نور با اشاره به اردیبهشت مقاومت اظهار‌کرد: اردیبهشت مقاومت یادآور حماسه فرزندان خطه سرسبز مازندران و لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در خان طومان است، شهدایی که غریبانه جان دادند مانند شهید علی جمشیدی از شهدای خان طومان که امیدواریم در مسیر حرکت این شهدا حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، قرآن کریم و اهل بیت باشیم.

وی‌گفت: شهید مطهری به دست گروهک فرقان و افراد کج‌فهم و منحرف از نظر فکری و ایدئولوژی به شهادت می‌رسد، این گروه به رهبری کسی که ادعای طلبگی داشت، هدایت می‌شد که دستور ترور کسانی مانند شهید مطهری، مفتح، مقام معظم رهبری و … را صادر کرد و جرم شهید مطهری ایستادگی در مقابل انحراف این افراد بود که به نام دین جوانان را از مسیر حق منحرف می‌کردند.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا افزود: شهید مطهری تبیین، تفسیر و روشنگری در مقابل افکار منحرف می‌کرد که دشمنان برنتابیدند و مغز متفکر جهان اسلام را به شهادت رساندند اما آثار شهید مطهری ماندگار است و امام (ره) فرمود بدون استثنا آثار شهید مطهری مفید است.

این مسئول در خصوص کتاب حماسه حسینی شهید مطهری بیان‌کرد: شهید مطهری در زمان طاغوت در مبارزه با تحریف وقایع عاشورا کتاب حماسه حسینی را تألیف کرد و در مبارزه با جریان تحریف وقایع عاشورا در مقابل خیلی‌هایی ایستادگی کرد و مخالفت‌های شدید با شهید شد اما شاگردان شهید مطهری راه او را ادامه می‌دهند.

ملازاده با اشاره به اینکه یاران امام (ره) پای انقلاب ایستادند، یادآور شد: جریان انحرافی در انقلاب اسلامی با صبغه دینی و تفسیر قرآن به وجود آمد و مکتب و دوستان شهید مطهری در مقابل این انحرافات ایستادند.

وی با اشاره به اینکه استاد مطهری، شهید راه جهاد تبیین و بزرگترین تبیین‌گر در این عرصه در حوزه اعتقادی، تفکرات، ایدئولوژی، مبانی انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی است، افزود: حضرت امام (ره) با همکاری چنین یارانی انقلاب را آغاز کرد و این افراد مبانی و ایدئولوژی انقلاب اسلامی را تبیین و ترویج می‌کردند و پایه‌های انقلاب اسلامی با شخصیت‌های مانند شهید مطهری گذاشته شد و پس از سال‌ها تبیین این انقلاب به ثمر رسید.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا با اشاره به اینکه در حوزه اعتقادی و معنوی وظیفه سنگینی داریم، تأکیدکرد: معلمان و مربیان که انسان‌ها را با ارزش‌های الهی آشنا می‌کنند مقام والایی دارند که باید قدر و منزلت آن‌ها را بدانیم و علمای بزرگ پس از غیبت امام زمان عجل الله زحمات زیادی کشیدند تا امروز این اعتقادات به دست مردم رسید.

این مسئول اظهارکرد: شهید مطهری زبان گویای اسلام ناب، معلم انسان‌ها، مربی و مروج مبانی حکومت و انقلاب اسلامی بود و دشمنان وقتی منافع خود را در خطر دیدند آن را به شهادت رساندند و نیاز جامعه امروز ما معلمان و مربیانی هستند که ادامه دهنده راه این شهدا باشند.

ملازاده با بیان اینکه معلمان و مربیان باید در بزنگاه‌ها و فتنه‌ها که نیاز است به میدان بیایند، خاطرنشان‌کرد: اگر امام (ره) توانست بر حکومت مقتدر کشور پیروز شود به خاطر وجود یارانی مانند شهید مطهری‌ها، بهشتی‌ها و … بود و امروز ما نیاز به عمارها داریم تا در فتنه‌ها و آشوب ها وارد میدان شوند و جهاد تبیین کنند، عماری که در جنگ ترکیبی در مقابل سپاه معاویه با جهاد تبیین در دفاع زبان گویای اسلام شد.

وی خاطرنشان‌کرد: یاران امام (ره) کجا هستند که در حال حاضر در مسیر جهاد تبیین حرکت کنند و امروز وظیفه مربیان و معلمان تبیین‌گر بسیار سنگین است که اگر به دین و دینداری توجه نشود و پاسخ به شبهات و سوالات جوانان را ندهیم جز هلاکت و بدبختی نیست.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا با اشاره به اینکه کفر بر چهارپایه است که یکی از پایه‌های آن شک و شبهه است، افزود: امروز جوانان نسبت به اعتقادات خود سوال دارند که باید پاسخگو باشیم و معلم و مربی در هر کجا باشد، وظیفه دارد با علم خود راه تاریک را روشن و نور افشانی کند و این جامعه امانت در دست ماست که باید به تکلیف خود عمل کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو