زمان انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ -

امام جمعه شهرستان نور:

دشمنان نابودی بنیان خانواده را هدف قرار داده‌اند

امام جمعه شهرستان نور گفت: برنامه‌های دشمنان برای نابودی بنیان خانواده با سست کردن اعتقادات به ویژه برای مادران در خانواده است

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نورحجت الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه نور در جشن شکرانه روز اولی‌ها ویژه دختران مقطع ابتدایی اظهارکرد: این جشن یکی از بهترین برنامه‌ها برای دختران ما است که در سن تکلیف با برنامه‌های مذهبی و تکالیف دینی بیشتر آشنا شوند.

وی گفت: برنامه‌های دشمنان برای نابودی بنیان خانواده با سست کردن اعتقادات به ویژه برای مادران در خانواده است و روزه‌اولی‌هایی که مادران آینده در کشور هستند در ابتدای سن تکلیف با این برنامه‌ها انس می‌گیرند.

 

امام جمعه نور افزود: اجرای این مراسمات آغازی برای راه درست زندگی کردن بر اساس آموزه‌های قرآنی، وحیانی و دستورات اهل بیت است که بسیار ارزشمند و سبب تشویق دانش آموزان است.

سید نعمت اسدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور نیز اظهارکرد: با همت مجموعه حوزه‌های خواهران،  جامع زنان، سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد امام جمعه، سپاه و بسیج، تعلیم و تربیت،  آموزش و پرورش، گروه‌های مردم نهاد و…  برای دانش آموزان دختر برنامه‌های شکرانه روز اولی‌ها در مصلی الغدیر نور برگزار شد.

وی گفت: ۶۰۰ دانش آموز دختر در مقطع ابتدائی به این برنامه دعوت شدند که برنامه‌های مختلف همراه با افطاری ساده و هدیه به این فرشتگان تقدیم شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور بیان ‌کرد:آموزش و پرورش نور برای برپایی جشن شکرانه دانش آموزان روزه اولی تلاش و همکاری فراوانی داشتند و استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها و دانش آموزان شد.

این مسئول با اشاره به اینکه سرود سلام فرمانده ۲ با همراهی دانش آموزان در اردیبهشت ماه در شهرستان نور برگزار می‌شود، خاطرنشان‌کرد: این برنامه‌ها نویدی است که به گفته رهبری دهه نودی‌ها تحولی برای این انقلاب ایجاد می‌کنند.

اسدی یادآورشد: برنامه‌های فرهنگی باید پر محتوا و تاثیرگذار باشد تا بستر مناسبی برای آینده‌سازان و دانش آموزان ایجاد کند و دشمنان که در طول ۴۴ سال انقلاب با تمام توان و هزینه‌های فراوانی برای ضربه زدن به کشور برنامه‌ریزی کردند، بدانند کاری از پیش نمی‌برند.

وی اضافه‌کرد: این عملکرد دانش آموزان ذخیره تربیت سالم خانواده‌ها به ویژه مادران است که با توجه به برنامه‌های دشمنان برای فروپاشی خانواده‌ها با تربیت صحیح، دست رد به سینه دشمنان می‌زنند و ثمره این انقلاب دهه نودی‌هایی هستند که دشمنان را مایوس می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نورافزود: با توجه به روایات و احادیث که بهشت زیر پای مادران است، امروز تداعی این برنامه‌ها زمینه ساز ظهور امام عصر عجل الله است و آنچه وعده داده شد تربیت نسل سالم و معتقد برای ادامه برنامه ظهور است.

محمدی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نور نیز اظهارکرد: با توجه به برنامه‌های ماه مبارک رمضان، هر سال آیینی به نام روز اولی‌ها با دو رویکرد در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: رویکرد اول تقدیر و ترغیب است که بیشتر شهرها در نیمه اول ماه مبارک این جشن را برپا می‌کنند و رویکرد دوم جشن شکرانه روزه اولی‌ها که در پایان ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خاطرنشان‌کرد: شهرستان نور جشن شکرانه روز اولی‌ها را در پایان ماه مبارک با همکاری و همت ارگان‌های فرهنگی سپاه شهرستان، اداره تبلیغات اسلامی، دفتر امام جمعه، آموزش و پرورش و حمایت خیرین اجرایی کرد.

این مسئول با اشاره به استقبال خانواده‌ها و دانش آموزان افزود: امسال با تنوع برنامه‌ها به ویژه هدایا، این جشن برای دختران مقطع ابتدایی سوم تا ششم در ماه مبارک رمضان برگزار شد و امیدواریم با رویکرد خوبی که در شهرستان ایجاد شد، شاهد حضور جشن روزه اولی‌ها برای پسران از سال آینده باشیم.

حسن ولی پور مدیر آموزش و پرورش نور نیز در خصوص برپایی جشن شکرانه در پایان ماه مبارک رمضان برای دانش آموزان و نهادینه کردن این برنامه اظهار‌کرد: تربیت و پرورش در مقطع ابتدایی برای دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند زمینه یک زندگی سالم و موفق را با آموزه‌ها و عقاید دینی در آینده برای فرزندان ما فراهم کند.

وی‌گفت: با توجه به تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی باید برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف پررنگ تر اجرا شود و با آمادگی بستر لازم، اعتقادات فرزندانمان و مقوله اولیه اندیشه‌ای اعتقادی دانش آموزان شکل بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش نور افزود: دانش آموزان دختر، مادران فردا و ستون خانواده‌ها هستند که آینده جامعه به دست این عزیزان ساخته می‌شود و استقبال خانواده‌ها و دانش آموزان از این مراسم مسئولیت ما را در قبال اجرای برنامه‌های پرمحتوا و تاثیرگذار به صورت متنوع و گسترده بیشتر کرده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو