زمان انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲ -

افتتاح پروژه‌های هفته دولت در روستای شیرکلای چمستان

پروژه‌های آسفالت و زیرسازی به طول تقریبی یک کیلومتر،اجرای کانال بتنی به طول 1500 متر و جابجایی تیربرق و اجرای سیم به کابل به طول دو کیلومتر در روستای شیرکلا اجرایی شد.

خبرنگار سرای نور،ولی الله فرزانه نماینده مردم نور و محمود آباد در خانه ملت در آیین افتتاحیه در روستای شیرکلای بخش چمستان اظهارکرد: اجرای کارها با همدلی و همکاری امکان‌پذیر می‌شود و ما در شهر و بخش چمستان شاهد این همدلی هستیم و دهیاران و شوراهای اسلامی بخش چمستان به ویژه روستای شیرکلا مطالبه‌گر خوبی هستند و با پیگیری‌های پی در پی، همدلی و همکاری به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

 

 

 

وی با قدردانی از زحمات دولت تأکیدکرد: ما از مطالبات مردم دست بر نمی‌داریم و به دنبال رفع تنش آبی در شهرستان نور و محمودآباد به ویژه بخش چمستان هستیم و با پیگیری مطالبات کشاورزان برای فروش برنج، جلسه‌ای را با وزیر جدید کشاورزی و مجمع نمایندگان استان‌های شمالی و کمیسیون جهش تولید داشتیم که ارائه راهکار شد.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر سابق در سال گذشته یک میلیون و هشتصد هزار تن و امسال ۵۰۰ هزار تن برنج خارجی وارد کشور کرد که در بازار یک میلیون تن برنج مازاد خارجی وجود دارد و از وزیر جدید خواستیم در زمان عرضه برنج داخلی از توزیع برنج خارجی در بازار جلوگیری و این مشکل مدیریت شود.

 

بیژن پولادی در آیین افتتاحیه پروژه‌های هفته دولت در روستای شیرکلا بخش چمستان به اشاره به اینکه چمستان بخش برخوردار است اما حمایت‌های لازم از این بخش انجام نشد، اظهارکرد: با همت مدیران، نماینده مجلس،  تلاش شورای اسلامی و دهیاران و همکاری مردم کارهای بزرگی در حال انجام است و شیرکلا که از روستاهای بزرگ این بخش است، اجرای طرح هادی و طرح سیم به کابل از کارهای بزرگ در این منطقه بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های مشکل آب افزود: کار تجهیز چاه با بودجه استانی در افراده محقق نشد و مقرر شد از منابع داخلی اجرایی شود که تا آخر تابستان وارد مدار شود.

 

فرماندار شهرستان نور با اشاره به جاده نور، چمستان و آمل بیان‌کرد: با تخصیص بودجه از بانک‌های صادرات و ملت و تزریق پول به وزارت راه و شهرسازی و انتخاب پیمانکار تا اواخر مهر این فرایند اجرایی می‌شود.

 

رضا کاظمی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نور با قدردانی از حمایت مسئولان شهرستان اظهارکرد: بنیاد مسکن با توجه به رسالتی که در حوزه روستایی دارد سال‌های اخیر در اعتبارات بودجه عمرانی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ در چمستان ۵۰ روستا را در دست اقدام دارد که در مناسبت‌های مختلف افتتاح می‌شود.

 

وی با اشاره به مشارکت بسیار خوب در بخش چمستان بیان کرد: این مشارکت سبب شد بیشتر اعتبارات عمرانی شهرستان به اجرای طرح هادی به جز بخش‌های دیگر حوزه روستایی اختصاص پیدا کند.

 

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نور با اشاره به افتتاح ۶ پروژه در روستاهای شیرکلا، رئیسکلا، ولیرکان، تنه رز،جلیکان سفلی و شهربند با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ خاطرنشان‌کرد: مجموعه کار طول این روستا حدود چهار کیلومتر است که حدود ۳۰ هزار متر مربع سطح آسفالت شد و به صورت مشارکتی همین میزان اعتبار و هزینه را دهیاری و شوراها و اهالی روستاها انجام دادند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در روستای شیرکلا به عنوان بزرگترین و طولانی‌ترین مسیر توانستیم طرح هادی انجام دهیم، گفت: یک کیلومتر و ۱۰ هزار متر مربع آسفالت، ۲ کیلومتر ابنیه در دو طرف مسیر با اعتبار بالغ بر شش و نیم میلیارد با همکاری دهیاری و شورا اجرا شد.

 

کاظمی با اشاره به همت دهیار و اعضای شوراها به ویژه آقای اخوان افزود: پروژه‌ در فاز بعدی روستای شیرکلا یک کیلومتر آماده بازگشایی شد که در کار ابنیه با پیمانکار قرارداد بسته شد و در حال اجرا است که با تامین آسفالت این پروژه در دهه فجر افتتاح می‌شود.

 

حمیدرضا سودایی دهیار روستای شیرکلا در مراسم افتتاحیه هفته دولت در روستای شیرکلا اظهارکرد: دوره ششم شورا پروژه‌های روشنایی جاده جنگلی روستای شیرکلا، پروژه بزرگ دیوار حائل رودخانه رزک، دو پروژه زیرسازی آسفالت به طول یک کیلومتر با هزینه ۲ میلیارد تومان برای دهیاری با مشارکت اداره مسکن، خط‌کشی و رنگ آمیزی با هزینه بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان، کانال بتنی به طول ۱۵۰۰ متر، جدول کانیو به طول ۵۰۰ متر که با هزینه ۳ میلیاردی از دهیاری اجرایی شدند.

وی با اشاره به پروژه برق در این روستا یادآورشد: پروژه جابجایی تیر برق و اجرای سیم به کابل به طول دو کیلومتر در این روستا از طرح بهارستان و با کمک نماینده مجلس در سراسر روستا اجرایی شد.

 

دهیار شیرکلا با قدردانی از مسئولان و پیمانکار پروژه‌ها افزود: برای اجرای طرح از جلوی مسجد صاحب الزمان تا انتهای روستا کار ابنیه کانال و جدول کانیو را تا پایان سال به اتمام می‌رسانیم تا با نگاه ویژه مسئولان یک کیلومتر آسفالت باقی مانده جاده اصلی روستا اجرایی شود.

 

سودایی با اشاره به مشکلات روستای شیرکلا تأکیدکرد: مشکل آب روستا که از سال‌های گذشته مردم روستا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و سبب رنجش خاطر مردم است و با توجه به پیگیری زیاد هنوز این مشکل رفع نشده است و از مسئولان خواستاریم که این مشکل به صورت ویژه دیده شود تا در کمترین زمان مشکل آب منطقه مرتفع شود.

 

وی با اشاره به مشکل ترانس برق روستای شیرکلا افزود: طغیان آب رودخانه آلاشرود که سبب تخریب دیواره آن شد زمین‌های کشاورزی و بافت روستای شیرکلا و روستاها اطراف آن را تهدید می‌کند.

 

گفتنیست روستای شیرکلا بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای بخش چمستان با مساحت کل ۶۵۰ هکتار است که مساحت بافت آن ۴۰ هکتار می‌باشد و آقایان حسین اخوان، مجید علیزاده، امین پهلوان به عنوان اعضای شورای اسلامی و حمیدرضا سودایی به عنوان دهیار روستای شیرکلا مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

 

       به گزارش بهناز دمیرچی

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۸ شهریور, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو