زمان انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ -

همزمان با هفته دولت

افتتاح شرکت ارس یاران کیان گستر در شهرک صنعتی چمستان

شرکت ارس یاران کیان گستر در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری رسید

 

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،شرکت ارس یاران کیان گستر در هفته دولت با حضور نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت، مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران، فرماندار شهرستان نور، رئیس اداره صمت شهرستان نور، بخشدار و شهردار چمستان و دیگر مسئولان شهرستانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مسلم بابایی مدیرعامل شرکت با اشاره به اینکه این مجتمع  ۱۵۰۰ متر مربع مساحت و ۱۱۰۰ متر بنا دارد، اظهار کرد: این کارخانه در ۱۴۰۱ تاسیس و در سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌ای بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به شعار سال، مهار تورم و رشد تولید خاطرنشان‌کرد: کارخانه کیان گستر با ظرفیت تولید و بسته‌بندی سالانه ۱۰ هزار تن کودهای آلی و شیمیایی با سرمایه‌گذاری حدود ۲۵۰ میلیارد ریال در بخش‌های ماشین آلات، تجهیزات، تاسیسات، ساختمانی و پیش‌بینی سرمایه‌گذای‌های زیرساختی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در فازهای بعدی آماده بهره‌برداری شد.

 

 

مدیرعامل شرکت ارس یاران کیان گستر با اشاره به اینکه اشتغالزایی کارخانه به صورت مستقیم در یک شیفت کاری حدود ۱۵ نفر و غیر مستقیم ۳۰ نفر است،خاطرنشان‌کرد: این کارخانه با استفاده از مواد اولیه بازیافت، کود ارگانیک تولید می‌کند که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، بخش کوچکی از معضل ضایعات و زباله‌های کارگاه‌های تولیدی، شهری و آلودگی‌های خاک و آب را رفع می‌کند.

بابایی تأکیدکرد: این کود نیاز کشاورزان را در استفاده از کودهای مختلف شیمیایی و آلی در بازه‌های زمانی مختلف  تا حدود زیادی مرتفع می‌کند و این محصول منحصر به فردی در ایران است که تاکنون هیچ محصولی چه در داخل و چه به صورت وارداتی نتوانسته نیازهای گیاه را به صورت همزمان و یکجا تامین کند.

وی با بیان اینکه راه اندازی این واحد و گسترش محصول منحصر به فرد این شرکت بخش عمده‌ای از نیاز بازار به واردات مکمل‌های غذایی گیاه را برآورده می‌کند، افزود: امیدواریم در آینده نزدیک با گسترش خط تولید به محصولات غنی‌تری دست پیدا کنیم.

 

مدیرعامل شرکت ارس یاران کیان گستر با اشاره به رایزنی برای صادرات کود خواستار حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان شد تا به اهداف عالیه خود دست پیدا کنند.

گفتنیست تولید محصولات برای سبزه‌های چمنی و سیاه ریشه مانند باغ مرکبات، فندق، پسته، و…استفاده می‌شود و بازار هدف در حال حاضر خارج از استان است اما برای مرکبات در استان قابل استفاده است و در آینده نزدیک برای شالیزا نیز تولید کود می‌شود تا کشاورزان مازندرانی از آن بهره‌مند شوند.

 

 

ولی الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت در این مراسم اظهارکرد: مهم‌ترین مشکلات در شهرک صنعتی مسئله اوقاف است که بدون رفع این مشکل و صدور سند واحدهای تولیدی نمی‌تواند تسهیلات دریافت کنند.

 

وی گفت: مسئولان منابع طبیعی شهرستان نور می‌توانند یک زمینی به مساحت ۳۶ هکتار مشخص کنند و در اختیار اوقاف قرار دهند تا با تبدیل به احسن، اوقاف تحویل شهرک صنعتی دهد و این مشکل چند ساله بین شهرک صنعتی و اوقاف در شهرستان نور به صورت بنیادی رفع شود.

 

 

بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور در این مراسم با اشاره به تولید کود از ضایعات در این شرکت اظهارکرد: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که مسیر زیست محیطی تحت شعاع فرایند شیمیایی و آسیب به سلامت در جامعه است و باید به سمتی حرکت کرد تا تولیدات و محصولات به صورت ارگانیک باشد.

وی با اشاره به جلسه رفع موانع تولید خاطرنشان‌کرد: حوزه تولید بسیار حائز اهمیت است و شهرک صنعتی چمستان به عنوان یک مجموعه صنعتی در استان از برندهای مازندران است.

 

فرماندار شهرستان نور با اشاره به مشکلات اداری در حوزه اوقاف و زیست محیطی تأکیدکرد: تلاش می‌کنیم مشکلات در کمترین زمان رفع شود تا تولید کنندگان دغدغه مسائل جانبی نداشته باشند و در حوزه تولید و نیازهای کشور متمرکز شوند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه تسهیلات شرایط مهیاست، افزود: با حمایت از تولیدکنندگان تلاش می‌کنیم راه را برای گسترش تولیدات هموار کنیم و امیدواریم کارخانه‌های راکد در شهرک صنعتی احیا و به زودی به چرخه تولید بازگردند.

محمد دوستعلی‌پور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نور در مراسم افتتاح شرکت ارس یاران کیان گستر در شهرک صنعتی چمستان اظهارکرد: سیاست‌های وزارت صمت در دولت سیزدهم احیای واحدهای راکد و تسریع در صدور مجوز‌هاست و دو واحدی که در هفته دولت در شهرک صنعتی افتتاح شدند، واحدهای راکد در گذشته بودند که به بهره‌برداری کامل رسیدند.

 

 

رئیس اداره صمت شهرستان نور با اشاره به معضلات شهرک صنعتی در حوزه زیست محیطی، برق، سند و خلع ید واحدها افزود: با توجه به اخطارها و جلسات مکرر واحدهایی که از قبل از امکانات دولتی استفاده کردند، اراده‌ای برای فعالیت ندارند.

 

این مسئول تأکیدکرد: با توجه به مکاتبات و حضور سرمایه‌گذار در شهرستان خواستار اقدامات لازم و پیگیری برای خلع ید از طریق مراجع استانی هستیم.

 

 

 

   

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ شهریور, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو