زمان انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲ -

همزمان با هفته دولت

خانه کشتی شهر چمستان در هفته دولت کلنگ زنی شد

زمینی به مساحت حدود ۹۰۰ متر مربع برای احداث خانه کشتی چمستان اختصاص داده شد که با ۱۱۰۰ متر بنا احداث می‌شود و بزرگترین خانه کشتی غرب مازندران است.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،ولی الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت در آیین کلنگ زنی خانه کشتی شهر چمستان با قدردانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر چمستان اظهارکرد: همه کارها با اتحاد و در قالب یک زنجیره اجرایی می‌شود و امیدواریم با همکاری و همدلی این پروژه را در کمترین زمان به ثمر برسانیم.

وی با اشاره به پیگیری برای دریافت مبلغ ۲ میلیارد و پانصد هزار تومان از وزارت نفت تا پایان شهریور افزود: این مبلغ با همفکری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نور و اولویت بندی و فازبندی در قسمت‌های مختلف شهرستان هزینه می‌شود که برای احداث خانه کشتی چمستان هم تخصیص پیدا می‌کند.

 

نماینده مردم نور محمودآباد در خانه ملت با قدردانی از خانواده مرحوم نیما خطیبی برای همکاری در احداث خانه کشتی چمستان خاطرنشان‌کرد: جوانان در این مقطع زمانی به ورزش و هنر را آوردند و توجه به ورزش جوانان و رفع مشکلات آن‌ها می‌تواند در تقویت هویت ایران و اسلامی جوانان و نوجوانان تاثیرگذار باشد.

 

 

فرزانه با اشاره به قدردانی از زحمات امید شایگان رئیس هیات کشتی مازندران تأکیدکرد: ظرفیت‌های فراوانی در ورزش به ویژه در رشته‌های کشتی و رزمی در بخش چمستان وجود دارد و گرایش جوانان در سطح کشور به ورزش و فرهنگ و هنر نیاز به توجه مجلس شورای اسلامی به این دو مقوله دارد تا ما بتوانیم در این راستا گام‌های مثبت و تاثیرگذاری در شهرستان برداریم..

 

بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور با قدردانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر چمستان و امید شایگان رئیس هیئت کشتی مازندران که تحولات شگرفی را در کشتی استان ایجاد کرده است، اظهارکرد: خانه کشته چمستان با همتی که در مردم چمستان و پهلوانان وجود دارد و همراهی خانواده مرحوم نیما خطیبی کمتر از ۶ ماه احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی باید فعالیت و تلاش خود را در سطح شهرستان برای اجرای پروژه داشته باشند، افزود: استعدادهای خوبی در بخش جوانان چمستان در زمینه ورزش به ویژه کشتی داریم که  جوانان و نوجوانان چمستانی بدون هیچ امکاناتی در تیم ملی قهرمان شدند و بسیاری از جوانان و نوجوان چمستانی برای تمرین ورزش به شهرهای دیگر می‌روند.

 

فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه از چمستان می‌توان جویبار دیگری ساخت، تأکیدکرد: فرزندان چمستان از نظر جسمی و ژنتیک مستعد ورزش کشتی هستند که با مدیریت درست می‌توانند در کشور افتخارآفرین شوند ‌.

 

این مسئول با بیان اینکه در دوره‌های مختلف از ظرفیت جوانان چمستان استفاده ابزاری کردند و از صداقت آن‌ها سوء استفاده شد، خاطرنشان‌کرد: با توجه به ورزش جوانان چمستان و سرمایه‌گذاری در این راستا در آینده نزدیک ورزشکارانی از این خط برمی‌خیزند که نامشان در تاریخ ماندگار می‌شود و این امر با همت مجموعه شهری و فرایندی که آغاز شد تحقق پیدا می‌کند.

 

 

پولادی با اشاره به ضرورت توجه به حوزه تربیتی و مراقبت‌های لازم افزود: فرزندان چمستان با امکانات و مدیریت درست در مسیر مدرسه، دانشگاه، ورزش و …  رشد و به جایگاه واقعی خود دست پیدا می‌کنند.

 

اسحاق تونی شهردار شهر چمستان با قدردانی از زحمات و پیگیری‌ها در خصوص خانه کشتی شهر چمستان اظهارکرد: زمینی به مساحت حدود ۹۰۰ متر مربع برای احداث خانه کشتی چمستان اختصاص داده شد که با ۱۱۰۰ متر بنا احداث می‌شود و بزرگترین خانه کشتی غرب مازندران است.

وی گفت: گلریزانی با حضور خیرین، مردم، خانواده جانبازان، ایثارگران، شهدا و با حضور مسئولان شهرستان در چمستان برگزار شد که از حضور همه شرکت کنندگان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم با حمایت خوب خانواده مرحوم نیما خطیبی به زودی شاهد احداث و بهره‌برداری از خانه کشتی چمستان باشیم.

 

شهردار شهر چمستان یادآورشد: بر اساس تفاهم‌نامه شهرداری چمستان با هیات کشتی، این خانه کشتی به هیچ عنوان حق تغییر کاربری در هیچ سالی را ندارد و با اجرای تعهدات خانواده خطیبی بر طبق صورتجلسه احداث این خانه کشتی به نام مرحوم نیما خطیبی نامگذاری می‌شود.

 

تونی با اشاره به چابکی و قدرت بدنی جوانان چمستان افزود: در شهر چمستان هیچ زیر ساختی در حوزه کشتی وجود ندارد و این لازمه کار است که یک ورزشکار حداقل محل تمرین مناسبی داشته باشد.

 

 

وی گفت: با ظرفیت‌های خوبی که جوانان و مردم منطقه چمستان دارند و همراهی پیشکسوتان دلسوز و هیات کشتی توانمند در کنار هم می‌توانند آینده خوبی را برای کشتی کشور رقم بزنند.

 

قهرمان کلیج رئیس اداره ورزش جوانان شهرستان نور در این مراسم با قدردانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر چمستان اظهارکرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد قهرمانان شهرستان از بخش چمستان هستند و زیرساخت در ورزش قهرمانی تأثیرگذار است اما در سال‌ها‌ی گذشته با پیگیری‌ها درحوزه ورزش احداث خانه کشتی محقق نشد.

 

وی با قدردانی از امید شایگان رئیس هیئت کشتی مازندران خاطرنشان‌کرد: جشنواره ملی کشتی در رامسر یک جشنواره بزرگ و استعدادیابی در حوزه کشتی بود که می‌تواند در رشد کشتی استان مازندران تأثیرگذار باشد.

 

رئیس اداره ورزش جوانان از خیرین خانواده مرحوم نیما خطیبی، پیشکسوتان، و… قدردانی کرد و افزود: امیدواریم با همدلی و همکاری هرچه زودتر خانه کشتی شهر چمستان احداث شود و در اختیار علاقمندان به ورزش، قهرمانان و پهلوانان این منطقه قرار بگیرد.

امید شایگان رئیس هیئت کشتی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: شهرداری شهر چمستان زمینی را حدود یک‌هزار مترمربع برای احداث خانه کشتی واگذار کرد که این خانه کشتی با ۱۱۰۰ متر بنا سه تشک کشتی در آن قرار می‌گیرد و دارای رختکن، سالن بدنسازی، دفتر هیات، سونا، سرایداری و… است.

 

وی با اشاره به گلریزان در بخش چمستان افزود: در گلریزان حدود ۷ میلیارد تومان پول برای احداث خانه کشتی اهدا شد و با توجه به اینکه بیشترین مبلغ ساخت را خانواده مرحوم نیما خطیبی تقبل کردند امیدواریم احداث این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد.

           

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۸ شهریور, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو