زمان انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ -

فرماندار شهرستان نور:

فرماندار شهرستان نور: پایانه صادراتی شهرستان نور با مصوبه شورای تامین احیاء می‌شود

فرماندار شهرستان نور گفت: پایانه صادرات در این شهرستان که به دلیل اختلافات مالکین تعطیل شد با مصوبه شورای تامین و برنامه‌ریزی احیاء می‌شود.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،بیژن پولادی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: شهرستان نور در هفته دولت ۱۰۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان کلنگ زنی و بهره‌‌برداری شد که ۷۸ پروژه آن با اعتبار ۳۲۵ میلیارد افتتاح و ۳۹ پروژه آن با اعتبار ۳۲۲ میلیارد کلنگ زنی شد.

 

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم افزود: کارهای زیربنایی شهرستان نور در حوزه‌های مختلف عمرانی، زیرساخت راه‌ها، حوزه دستگاه خدمات رسان آب، برق، گاز و مخابرات، ارتباطات سیار و اجرای شبکه‌های فیبر نوری در شهرستان،نصب دکل‌های مخابراتی سیار که در بخش جلگه‌ای و کوهستانی در شهر و روستا انجام شد.

فرماندار شهرستان نور بیان‌کرد: از ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی و شهری شهرستان، در بهسازی و آسفالت راه‌ها و احداث راه‌های دسترسی بیش از ۱۰۰ کیلومتر، روکش آسفالت اجرا شد و ۲۶ کیلومتر راه روکش آسفالت در مسیر دسترسی دوآب به بلده و رویان به بلده در دستور کار است.

این مسئول با اشاره به طرح سیم به کابل افزود: شرکت توزیع برق غرب مازندران با همکاری مدیران امور برق نور و چمستان طرح سیم به کابل ۱۵۰ روستا از ۲۰۰ روستا را اجرایی کرد و در حوزه مخابراتی در بلده چمستان بالغ بر ۲۵ دکل فرستنده احداث شد که از ۳۲ دکل به بهره‌برداری رسید و مابقی تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

پولادی در حوزه گاز یادآورشد:۷هفت پیمانکار برای شبکه بزرگ گازرسانی از محور کجور و منطقه میانبند بخش مرکزی مسیر سیاه سنگ به بلده و مسیر جاده هراز به چلاو آمل به صورت شبانه روزی در حال کار هستند و تا پایان سال ۱۴۰۳ بخش بلده و حوزه‌های محور اصلی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به احداث دکل‌ها تأکیدکرد: مشکل برق بلده تا پایان سال ۱۴۰۳ رفع می‌شود و تقویت مسیر برق رویان، نور و محمودآباد شبکه ۲۳۰ با مبلغ بیش از ۷۰۰ میلیارد در ادامه مسیر اجرایی می‌شود.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به بازدید پارک جنگلی نور و ایزدشهر گفت: یک فرصت کوتاه به پیمانکار پارک جنگل ایزدشهر دادیم که تا ۳۰ شهریور این پروژه را تکمیل کند در غیر این صورت قرارداد لغو و به پیمانکار دیگری واگذار می‌شود و اجازه فرصت سوزی در شهرستان نور را نمی‌دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه کتابچه طرح جنگلی کشپل چمستان آماده شد و با همکاری منابع طبیعی به شهرداری چمستان واگذار می‌شود، یادآور شد:  در۲۰۰ هکتار از عرصه پارک کشپل شهرداری چمستان در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و دولتی در راستای تفرجگاه طرح‌هایی دارد که در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

پولادی گفت: در حوزه بهداشت و درمان، مرکز اورژانس لاویج و جامع سلامت افتتاح شد و ساختمان جدید با حضور پزشکان و کادر درمان مشغول فعالیت هستند و حواله تخصیص یک دستگاه سی تی اسکن با  پیگیری‌های استاندار به شرکت مبنا صادر شد و ظرف دو ماه آینده این دستگاه با پارامترهای جدید با هزینه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به بیمارستان امام خمینی نور اختصاص پیدا می‌کند.

وی از صادرات فندق با برند شهرستان نور خبر داد و افزود: پایانه صادرات شهرستان نور که سال‌های گذشته مکان و ساختمان آن احداث شد، در آن ترخیص کالا و بسیاری از امورات گمرکی و صادرات انجام می‌شد که به دلیل اختلافات مالکین تعطیل شد اما با مصوبه شورای تامین و برنامه‌ریزی پایانه صادرات نور احیا می‌شود و می‌توانیم به صورت مستقیم برای صادرات محصولات و تولیدات باغی، کشاورزی، دام سبک و سنگین و … در شهرستان اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان نور اظهارکرد: زیرساخت‌های شهرستان نور باید بهسازی و نوسازی شود و این زیرساخت برای یک جمعیت خاص در یک مقطع زمانی بود که با نبود نظارت و مدیریت، ساخت و سازهای بی‌رویه در شهرستان صورت گرفت که سبب شد زیرساخت‌ها پاسخگوی این همه جمعیت نباشد و شهرستان دچار چالش شود.

این مسئول با اشاره به مشکل آب و فاضلاب نور، ایزدشهر و رویان خاطرنشان‌کرد: در جلسه استانی برای رفع مشکل آب و فاضلاب شهرستان نور منابع طبیعی با تحویل دو قطعه زمین در ایزدشهر و زمینی بین عباسا و رویان موافقت کرد.

پولادی گفت: ۵۴ حلقه چاه ،آب شرب شهرستان به جز بلده را تامین می‌کند که ۱۴ حلقه مجهز به ژنراتور است که باید این مشکل رفع شود تا مردم دز زمان قطعی برق با قطعی آب روبرو نشوند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ شهریور, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو