زمان انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۲ -

مدیر آموزش و پرورش نور خبر داد:

تدوین اطلس آموزشی با اولویت آسیب‌های دانش‌آموزی

مدیر آموزش و پرورش نور از تدوین اطلس فرهنگی در حوزه پرورشی خبر داد و گفت: امسال این اطلس با موضوع آسیب‌های دانش‌آموزی رونمایی می‌شود.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حسن ولی‌پور در حاشیه مراسم جشن عاطفه که در دبستان غیرانتفاعی قائم(عج) شهر نور برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به سال تحصیلی جدید و ساماندهی حدود ۹۰۰ نفر از فرهنگیان در شهرستان اظهارکرد: امسال ۱۴ هزار دانش آموز در ۱۰۶ واحد آموزشی مشغول به تحصیل شدند.

 

وی گفت: برای مدارس شهرستان در قالب پروژه مهر و کارگروه‌های ششگانه آمادگی لازم از نظر فضای فیزیکی و امکانات اولیه مورد نیاز و استقبال از دانش‌آموزان ایجاد شد.

مدیر آموزش و پرورش نور با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مدارس افزود: امسال با کمک بازنشستگان فرهنگی، معاون مدارس و همراهی اداره کل و مجموعه آموزش و پرورش توانستیم از طریق نیروهای جایگزین مشکل کمبود نیرو در مدارس را رفع کنیم.

ولیپور با اشاره به پیگیری طرح مولدسازی اظهارکرد: با توجه به اینکه از زمان ساخت بیشتر مدارس در شهر و روستای شهرستان بیش از ۵۰ سال می‌گذرد، این مدارس باید تخریب و نوسازی شوند که هزینه آن از طریق مولدسازی و فروش املاک بدون استفاده آموزش و پرورش امکان‌پذیر است و این مهم‌ترین گام در مسیر نوسازی مدارس است که در حال پیگیری هستیم.

 

وی با اشاره به تهیه و تدوین اطلس فرهنگی در حوزه پرورشی بیان‌کرد: امسال اطلس فرهنگی با موضوع آسیب‌های دانش‌آموزی برای نخستین بار در شهرستان نور رونمایی می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور با اشاره به اینکه اطلس فرهنگی گام بسیار مهم در آموزش و پرورش است،خاطرنشان کرد: در این اطلس برنامه‌ها باید طوری تنظیم شود که ناظر بر رفع آسیب‌های اجتماعی به دانش‌آموزان باشد و از برنامه‌های بی‌هدف و بدون نتیجه جلوگیری شود.

ولیپور با اشاره به اینکه در برنامه اطلس فرهنگی طرح مدرسه خانواده را گنجاندیم که برای خانواده‌ها یک مدرسه داشته باشیم، بیان‌کرد: این طرح همان آموزش خانواده در مدارس است که با ارتقای آن تلاش داریم تا به صورت منطقی و بهتری اجرایی شود تا مهارت خانواده‌ها در برخورد با آسیب‌های دانش آموزان افزایش پیدا کند.

وی گفت: هدف آموزش و پرورش دستیابی به تمدن نوین اسلامی است و مسیر این دستیابی به عنوان سند تحول بنیادین است که همه برنامه‌ها برگرفته از متن این سند است.

مدیر آموزش و پرورش نور با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین یادآورشد: در اجرای این سند ۱۵ قانون نیاز داریم که نخستین رتبه‌بندی معلمان بود که اجرایی شد و امیدواریم قوانین بعدی توسط وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی تنظیم و شاهد افزایش سرعت در اجرای سند باشیم.

ولیپور افزود: امیدواریم سال تحصیل جدید سال بسیار پربرکت و پرباری برای دانش آموزان باشد و ما شاهد شکوفایی روزافزون دانش آموزان در عرصه‌های مختلف باشیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ مهر, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو