زمان انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ -

مسئول تعلیم‌وتربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور خبر داد:

ثبت‌نام ۲ هزار و ۶۲۰ نفر در مسابقات قرآنی بسیج

مسئول تعلیم‌وتربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور گفت: ۲ هزار و ۶۲۰ نفر برای حضور در سی‌امین دوره مسابقات قرآنی بسیج ثبت‌نام کردند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام میثم بابایی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مسابقات قرآنی بسیج اظهارکرد: سی‌امین دوره مسابقات قرآنی بسیج در مرحله اول به نام مساجد و حوزه‌های مقاومت، مرحله دوم ناحیه، مرحله سوم استانی و مرحله چهارم در سطح کشور اجرایی می‌شود.

 

وی با اشاره به سه بخش فردی، خانوادگی و گروهی مسابقات افزود: در بخش مسابقات فردی ۴۰ رشته با تنوع فراوان وجود دارد که هدف از این مسابقات این است که هر کسی به‌عنوان یار قرآنی در مسابقه شرکت کند و مشوقی برای کودکان، نوجوانان و جوانان و خانواده‌ها در راستای انسی با قرآن باشد.

مسئول تعلیم‌وتربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور بیان کرد: از ویژگی مسابقات قرآنی بسیج این است که علاوه بر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و… محور برنامه‌های مسابقات است که امسال دعای ۲۰ و ۲۴ صحیفه سجادیه، حفظ ۱۰ و ۴۰ حکمت از نهج‌البلاغه از موضوعات مسابقات است.

 

 

این مسئول گفت: بخش دوم مسابقات، شرکت خانواده‌ها است و برای اعضای خانواده پدر، مادر و کودکان زیر ۱۰ سال و فرزندان بالای ۱۰ سال مطالب جداگانه‌ای برای شرکت در این مسابقات مشخص شده است.

بابایی با اشاره به بخش سوم تأکید کرد: در بخش گروهی افراد هر گروه جداگانه یک فعالیت قرآنی مانند مفاهیم آیات، ترجمه، حفظ آیات و… را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره مسابقات بین المساجد و مسابقات در سطح حوزه‌های مقاومت با اشاره به همکاری جمعی برای مسابقات قرآنی افزود: امسال شور قابل وصفی به وجود آمد و نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت قابل‌مشاهده داشتیم که بسیار چشمگیر بود و نتیجه آن در مسابقات ناحیه قابل‌توجه است.

مسئول تعلیم‌وتربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور یادآور شد: امسال تعداد شرکت‌کنندگان و تعداد نفرات برتر در حوزه‌ها افزایش داشته و در برخی رشته‌ها شروع مسابقه مانند حفظ ۱۰ جز قرآن از ناحیه است.

بابایی با اشاره به حمایت بیشتر پرچم‌داران قرآن در بسیج و شهرستان اظهارکرد: شهرستان نور در حوزه فرهنگ قرآنی رشد قابل‌ملاحظه و ظرفیت بی‌نظیری دارد که در محل حوزه‌ای از مجموعه‌های حوزه مقاومت در ۱۱ حوزه شهرستان ۲ هزار و ۶۲۰ نفر در سایت برای مسابقات ثبت‌نام کردند.

 

وی گفت: مسابقات در مرحله حوزه‌ای از اول مهر تا ۱۰ شهریور در سطح پایگاه‌های مقاومت، مساجد و حوزه‌های مقاومت شهرستان و در مرحله ناحیه در سه روز به طور جداگانه مسابقات خانوادگی و گروهی، فردی خواهران و فردی برادران اجرا شد.

مسئول تعلیم‌وتربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور با اشاره به اینکه از نفرات برتر حوزه تجلیل شد، بیان کرد: ثبت‌نام این مسابقات از اردیبهشت آغاز و ۱۰ مهر اختتامیه مسابقات قرآنی در مصلی الغدیر نور برگزار و از نفرات برتر تجلیل شد.

این مسئول با اشاره به اینکه نفرات برتر شهرستان برای مسابقات استانی اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: نفرات اول در هر بخش در این مسابقات به مرحله استان راه پیدا می‌کنند و در بخش فردی برخی رشته‌ها حفظ بیش از سه جزء قرآن، پنج جزء، ۱۵ جزء، حفظ کل، ترتیل‌خوانی، اذان، حفظ و ترجمه ۴۰ حکمت نهج‌البلاغه، دعاخوانی و… مرحله استانی دارد.

بابایی با اشاره به تأثیر قرآن در خانواده‌ها اظهارکرد: باور خانواده‌ها در رشد انسانیت فرزندان کم‌رنگ و دغدغه‌ها در حوزه مادی و رفاهی بیشتر شده است.

 

وی با اشاره به غذای روح افزود: توجه به غذای روح سبب آرامش است و مادیات، مسائل ظاهری و رفاهی باید برای خانواده‌ها و فرزندان در جهت رفع نیازهای واقعی فراهم شود؛ اما نباید به مسائل انسانی و روحی در خانواده بی‌توجه بود.

مسئول تعلیم‌وتربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور بیان کرد: توجه به رشد تک‌بعدی در مادیات مانند باتلاق و مرداب است که انسان را بیشتر به سمت خود می‌کشاند؛ اما سبب آرامش روحی نمی‌شود و آنچه که می‌تواند سبب انس، محبت، نزدیکی و آرامش بین پدر، مادر و فرزندان شود، تربیت در پناه قرآن است (الابذکر الله تطمئن القلوب) و رشد در پرتو الله و قرآن راه نجات و آرامش را برای انسان فراهم می‌کند.

بابایی در اهمیت فرهنگ قرآنی در مدارس اظهارکرد: آموزش‌وپرورش باید علاوه بر بعد آموزشی به بعد پرورشی توجه ویژه‌ای داشته باشد تا دانش‌آموزان از نظر انسانی نیز رشد و پرورش پیدا کنند.

وی گفت: رشد فرهنگ، مهارت و تربیت دانش‌آموزان به منزل، مدرسه و مسجد ارتباط مستقیم دارد که هم‌زمان باید در کنار هم با برنامه‌های مؤثر تربیتی در این راستا اقدام کنند.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ مهر, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو