زمان انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ -

آیین افتتاح فاز اول و شروع عملیات فاز ۲ منطقه نمونه گردشگری الیمالات+تصاویر

مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری الیمالات گفت: فاز اول مجموعه نمونه گردشگری الیمالات با هزینه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید و برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی شد که بیشتر از افراد بومی و جوانان منطقه هستند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،سید مهدی حسینی مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری الیمالات در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه این منطقه از مناطق بسیار برخوردار از لحاظ پتانسیل‌های طبیعی در استان مازندران است، اظهارکرد: این منطقه سال‌ها مغفول از توسعه برای خدمات مانده بود که از سال ۱۳۹۹ با انعقاد قرارداد با آب منطقه‌ای استان، نقشه‌های اجرایی آن تهیه و پیگیری‌های اداری آغاز شد.

وی گفت: این مجموعه که از تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ به ما واگذار شد، عملیات اجرایی آن را با ۵ فاز آغاز کردیم اما با طولانی شدن روند صدور مجوزها یک سال زمان را از دست دادیم و برای اینکه به برنامه زمانبندی برسیم ۵ فاز را در سه فاز تجمیع کردیم.

 

 

 

مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری الیمالات با اشاره به اینکه فاز اول مجموعه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستان افتتاح شد، افزود: فاز اول مجموعه نمونه گردشگری الیمالات با هزینه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید و برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی شد که بیشتر از افراد بومی و جوانان منطقه هستند.

 

 

 

حسینی با اشاره به ساخت مسجد در فاز اول این مجموعه بیان‌کرد: دریاچه، حیات وحش، اسکله دریاچه، فعالیت‌های تفریحی روی آب، زیپ لاین، فوت کورت (تالار خوراک) و …در این فاز افتتاح شد و محوطه سازی در این منطقه برای خدمات دهی بهتر به گردشگران و آسفالت مسیر دسترسی به طول ۲.۵ کیلومتر نیز اجرایی شد.

 

 

وی با اشاره به کلنگ زنی فاز دوم عملیات اجرای گردشگری افزود: این مجموعه با اجرای سه فاز تکمیل می‌شود که تا پایان این پروژه هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شد که پس از اتمام کل پروژه ۴۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار می‌شوند.

 

 

مدیرعامل منطقه نمونه گردشگری الیمالات خاطرنشان‌کرد: با آغاز فاز دوم این مجموعه ایستگاه تله سیژ  در این مجموعه راه‌اندازی می‌شود که حرکت مسیر تله سیژ از ورودی مجموعه تفریحی است که با عبور از دریاچه، در منطقه جنگلی الیمالات به زمین می‌نشیند و شرکت سازنده آن فرانسوی است که در آینده نزدیک با ورود قطعات، نصب تله سیژ آغاز می‌شود که هزینه آن بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است.

 

حسینی با اشاره به مشکلاتی که در تکمیل پروژه وجود دارد، تأکیدکرد: اجرای پروژه‌های بزرگ مشکلات خاص خود را دارد که تلاش می‌کنیم این مشکلات را با تلاش همکاران در مجموعه و حمایت‌های مسئولان رفع کنیم

                                 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ آبان, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو