زمان انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۲ -

فرماندار شهرستان نور:

تاریخ دفاع مقدس برای نسل سوم و چهارم انقلاب تبیین شود

فرماندار شهرستان نور گفت: نسل‌های سوم و چهارم باید با تأسی از شهدا، تفکر دفاع مقدس در ذهنشان نهادینه شود.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،بیژن پولادی در اجتماع بزرگ جوانان نقش‌آفرین شهرستان نور به مناسبت هفته دفاع مقدس در مصلی الغدیر اظهارکرد: هدف صدام خون آشام از حمله به ایران تصرف اراضی کشور،  گسترش جغرافیایی کشورش و رسیدن به مناطق نفت خیز ایران اسلامی و هدف اصلی دشمنان در راس آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث و… نابودی انقلاب اسلامی برای جلوگیری از گسترش این تفکر در جهان بود.

وی‌گفت: صدام در سی و یکم شهریور ۵۹ با کمک کشورهای قدرتمند آن زمان همزمان از مرزهای زمینی و پایگاه‌های هوایی به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران حمله کرد که در آن زمان ایران اسلامی با کمترین تجهیزات در حوزه دفاعی توانست با کمک مرد و زن، پیر و جوان از تفکر انقلاب و حفاظت از اراضی ایران اسلامی دفاع کند.

فرماندار شهرستان نور افزود: نظام و انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب حسینی و واقعه عاشورا بود و این نگاه را در مردم این سرزمین ایجاد کرد تا بتوانند با قدرت تمام در مقابل همه دشمنان ایستادگی کنند.

این مسئول با اشاره به شهدای دانش‌آموز خاطرنشان کرد: دستاوردهای دفاع مقدس در دنیا بی‌نظیر است که در حوزه‌های مختلف به خودباوری رسیدیم و نسل‌های سوم و چهارم باید با تأسی از شهدا، تفکر دفاع مقدس در ذهنشان نهادینه شود.

پولادی تأکیدکرد: دانش‌آموزان این مرز و بوم آینده سازان کشور هستند که باید در مسیری حرکت کنند که شهدا طراحی کردند و شهدا نیز امام (ره) را الگوی خود قرار دادند.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب که سکاندار انقلاب اسلامی هستند، امیدشان به شما جوانان و نوجوانان است و دفاع مقدس می‌تواند الگوی خوبی در تمام حوزه‌ها باشد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به هجمه‌ها و جنگ‌های مختلف سخت، نرم، ترکیبی و… بیان کرد: امروز جوانان و نوجوانان علیرغم دسیسه‌ها و تهاجم‌های مختلف دشمنان با الگو از تفکر دفاع مقدس و شهدا در حوزه‌های علم و فناوری، فرهنگی، تکنولوژی روز دنیا، دفاعی و … به جایگاه‌های رفیعی در دنیا رسیدند.

این مسئول افزود: دانش آموزان و جوانان باید با تحصیل، تهذیب و ورزش به تمدن نوین اسلامی که زمینه ساز ظهور و انقلاب حضرت مهدی عج است به عنوان سربازان حضرت دست پیدا کند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: ملت ایران اسلامی در برابر دشمن تا دندان مسلح در هشت سال دفاع مقدس جانانه ایستادگی کرد و واقعیت‌های زیادی در دفاع مقدس وجود دارد که نخستین واقعیت رهبری حکیمانه حضرت امام (ره ) که در واقع ایمان و اعتقاد الهی مردم و اعتماد و توکل مردم به خداوند است و واقعیت دوم استقلال و خوداتکایی است و  دفاعی مقدس (ما می‌توانیم) را به ما آموخت.

سرهنگ علی محمدی گفت: همدلی، هم‌افزایی، همکاری و وحدت کلمه مردم و مسئولان بود که در کنار هم برای پیشبرد آرمان‌های دفاع مقدس به قله پیروزی رسیدند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور افزود: واقعیت چهارم و مهم‌ترین آن شکوفایی استعدادهای جوانان این مرز و بوم بود که از شهید تهران مقدم در این زمینه می‌توان نام برد و خاصیت دفاع مقدس تسلیم نشدن در مقابل سختی‌ها بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اطمینان دارم جوانان قادر به حل مشکلات هستند.

در پایان این همایش از جوانان و نوجوانان نخبه و موفق شهرستان نور در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ مهر, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو