زمان انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۲ -

کارشناس مسائل سیاسی:

سکوت عده‌ای مقابل جنایات صهیونیست‌ها تأسف‎بار است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: کسانی که در جنگ روسیه و اوکراین برای مردم اوکراین پست گذاشتند در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی نفسشان بند آمده است.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام سیدصادق حسینی در مراسم یادبود شهدای مظلوم غزه در مسجد جامع نور با اشاره به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به شکست‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی و روند زوال این رژیم فرمود پیروزی اصلی این است که رژیم غاصب صهیونیستی که ارتش‌های عربی نتوانستند آن را شکست بدهند به وسیله مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت به زانو درآمدند.

 

 

 

وی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب که ۲۵ سال آینده رژیم غاصب صهیونیستی وجود نخواهد داشت، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی دیگر به این نکته اشاره کردند که صهیونیسم و دولت غاصب در فلسطین محکوم به فنا است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به فرمایش رهبری در تعیین زمان برای نابودی رژیم صهیونیستی مطابق با نص صریح قرآن، گفت: آیات قرآن باید در مسیر زندگی انسان کاربردی شود و آنچه نورانیت قرآن را در وجود انسان قرار می‌دهد و عقیده، زبان و عمل انسان را نورانی می‌کند، عمل به آیات قرآن در مسیر زندگی است.

حسینی بیان‌کرد: پیروزی حق و نابودی باطل از اصول همیشگی و تغییرناپذیر نظام آفرینش است و براساس این سنت در جنگ میان حق و باطل پیشرفت از آن حق است و خداوند در قرآن می‌فرماید آینده تاریخ با گذشت در جهت تمحیص یعنی خالص سازی مومنان از هرگونه عیب و در مسیر نابودی تدریجی کافران است.

وی با اشاره به تعیین زمان ۲۵ ساله برای نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی مقام معظم رهبری و تبیین با آیات قرآن تأکیدکرد: آیات متعدد قرآن گویای آن است که یکی از سنت‌های الهی تصریح در عذاب و هلاکت اقوام ستمگری است که سرزمین و محل سکونت رسولان الهی و مومنان را غصب کردند و قصد اخراج آن‌ها را از سرزمینشان دارند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به آیه ۷۶ و ۷۷ سوره مبارکه اسرا که خطاب به نبی مکرم اسلام است، اظهارکرد: دشمنان و مشرکان بنای این دارند که تو را از سرزمینت حرکت دهند و بیرون کنند و مطمئن باش که قبل از اینکه شما از این سرزمین بیرون بروید دشمنان دچار عذاب خداوند می‌شوند.

حسینی با اشاره به آیه ۳۵ تا ۱۱۲ سوره بقره که حضرت موسی علیه السلام یهودی‌ها را با شکاف رود نیل از دست مرگ و سربازان فرعون نجات داد، خاطرنشان‌کرد: این قوم پس از رسیدن به آن طرف رود نیل با دیدن یک عده بت پرست که در آن مکان زندگی می‌کردند از حضرت موسی (ع) خواستند تا خدا یا بتی مانند بت این اقوام برایشان بیافریند و حضرت موسی با ناسپاسی اقوام بسیار ناراحت شد و فرمود شما چه طایفه‌ای هستید با اینکه چند ساعتی از زمانی که از مرگ نجات یافتید، نمی‌گذرد اما باز هم به طرف بت پرستی می‌روید.

 

 

وی گفت: در سوره بقره اشاره شد که یهودی‌ها می‌گویند ما دوست نداریم هیچ خیر و رحمتی به مسلمانان برسد و مهم‌ترین و نخستین مشکل، دشمنی یهود با قرآن این است که چرا پیامبر (ص) از قوم یهود نبود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه یهود تنها طایفه‌ای است که خداوند در قرآن آن‌ها را لعنت کرده است و تنها طایفه‌ای که ۴۰ سال سرگردان بودند، یادآورشد: جای تاسف برای کسانی است که در این مدت حملات وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی در پیام‌ها و زبانشان هیچ جمله‌ای در دفاع از مردم مظلوم فلسطین نبود، کسانی که عزیزانی در کنارشان به شهادت رسیدند و پیکر شهدا را دیدند و امروز سکوت کردند و کسانی که در جنگ روسیه و اوکراین برای مردم اوکراین پست گذاشتند اما در مقابل جنایت رژیم کودک‌کش صهیونیستی نفسشان بند آمده است.

حسینی با اشاره به آیات قرآن اظهارکرد: کفرپیشگان به پیامبر (ص) گفتند ما شما را از سرزمین خودتان بیرون خواهیم کرد مگر به دین ما در بیایید و خداوند به پیامبر (ص) وحی فرستاد ما قطعاً ستمگران را نابود خواهیم کرد و علامه طباطبایی با اشاره به آیه ۸۸ سوره اعراف اخراج از سرزمین را خطاب به پیامبر (ص)و مومنان می‌داند.

وی با اشاره به ایستادگی فلسطینی‌ها در مقابل صهیونیست غاصب افزود: سنت دوم قرآن در عقوبت ظالمان به دست مومنان شایسته است و در آیات قرآن و آیه ۵۲ سوره برائت به آن اشاره شده است.

کارشناس فرهنگی و سیاسی با اشاره به آیه ۱۴ سوره برائت تأکیدکرد: این آیه به روشنی به این مهم رهنمود می‌کند که اگر مومنان وارد میدان مبارزه با کافران و ستمگران نشوند، محال است خداوند آن‌ها را عذاب کند و مومنان را بر ظالمان پیروز کند بنابراین در هر عصری اگر مومنان شایسته دست به دست هم بدهند و در میدان مبارزه با دشمن حاضر شوند، بدون تردید جبهه مقابل دچار اضمحلال قطعی خواهد شد و عذاب الهی بر ستمگران محقق می‌شود.

حسینی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی باید اجرا می‌شد و رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمنی که در مقابل ماست قابل اعتماد نیست، اظهارکرد: یهود بهانه‌گیر است به هر شرطی قبول کنید شرط دیگری می‌گذارد، برخی قدم‌های خود را بر روی خون شهدا گذاشتند و خانواده شهدا، فرزندان، پدر و مادرها و همسران آن‌ها را نادیده گرفتند.

وی گفت: سنت سوم که در قرآن می‌فرماید علتی که سبب می‌شود ستمگر زودتر به عذاب برسد این است که هرچه ظهور و جلوه حق بیشتر شود، نابودی باطل سریع‌تر می‌شود و به هر میزان خورشید فروزان طلوع کند به همان میزان ظلمت و سیاهی کنار می‌رود.

این کارشناس سیاسی افزود: وقوع انقلاب اسلامی ایران، موجب به میدان آمدن ظرفیت‌های متراکم مسلمانان و شکل‌گیری یک جبهه مقاوم به هم پیوسته در برابر رژیم صهیونیستی شد و در سال‌های بعد استحکام جبهه مقاومت به طور روزافزونی افزایش یافت که نشانه آن را می‌توانیم در شکست‌های پی در پی رژیم غاصب صهیونیستی توسط جبهه مقاومت مشاهده کنیم.

حسینی بیان‌کرد: با توجه به شکل‌گیری چنین جبهه مقاوم و به هم پیوسته از مومنان که بارها امتحان خود را در میدان مجاهدت به خوبی پس دادند و در صورت تداوم این حرکت مطابق آیات قرآنی در زمان کمتر از ۲۵ سال شاهد تحقق وعده قطعی الهی مبنی بر عذاب ستمگران به دست مومنان و در نتیجه نابودی محور رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی خواهیم شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ آبان, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو