زمان انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

افزایش ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و آموزش پزشکی گفت: ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم به ظرفیت درمانی کشور اضافه شده است.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «سرای نور»،سیدحمید جمال‌الدینی در بازدید از روند ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان نور با اشاره به شعار سال که مزین به مشارکت مردم است، اظهار کرد: خیرین شریک راهبردی ما هستند و آئین‌نامه شورای راهبردی خیرین سلامت در شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود و برای جهش تولید خدمات در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی باید اعتماد، شفافیت و حضور مردم را به همراه داشته باشیم تا با یاری و همخوانی ملی این وفاق ایجاد شود.

 

وی با اشاره به ضرورت نگاه آموزشی با وفاق منطقه‌ای در شهرستان‌های نور و محمودآباد افزود: این دو شهرستان ظرفیت یکی از مراکز جامع سلامت دارند که می‌توان با ماموریت آموزشی در دو رشته با کمک استان، تربیت نیروی آموزش عالی را شروع کرد تا در آینده بیمارستان‌های منطقه با نیروهای بومی مردم اداره شود که این نیروها به علت رعایت مسائل فرهنگی، ارتباطی و شناخت می‌توانند خدمات بهتری ارائه دهند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و آموزش پزشکی با اشاره به پروژه در حال احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی نور بیان‌کرد: کارفرما این پروژه وزارت مسکن است و ارتباط خوبی بین وزارت مسکن و وزارت بهداشت وجود دارد و این پروژه مهم در منطقه چند صد میلیارد اعتبار نیاز دارد تا در دو ماه آینده با تکمیل اسکلت و دیواره‌سازی، فاز بعدی آن با پیمانکار جدید آغاز می‌شود.

جمال‌الدینی خاطرنشان کرد: افزایش ۱۶ هزار تخت بیمارستانی، توزیع ۲۵ هزار متخصص در سراسر کشور، ۲۶۰۰ پروژه بهداشتی، رایگان شدن بیمه درمان پنج دهک اول، کاشت حلزون برای بچه‌های ناشنوا بدون نوبت، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال، پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه همگانی و … از دستاوردهای این دولت است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو