زمان انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ -

امام جمعه شهرستان نور اعلام کرد:

تکمیل حماسه مردم پای صندوق‌های رأی

امام جمعه شهرستان نور گفت: حضور مردم در تشییع شهدای خدمت حماسه بود و تکمیل این حماسه در پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «سرای نور»،حجت‌الاسلام رحمت‌الله حاجی‌زاده صبح امروز در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور در سال ۱۴۰۳ با اشاره به «بیانیه گام دوم انقلاب» دهه ولایت و جوانی جمعیت، اظهار کرد: غدیر مهم‌ترین موضوع نظام هستی است و میدان اولین ولیت با ولی خداست و علی(ع) می‌فرماید «مردم دو دسته هستند یا با من یا بر علیه من هستند» و کسانی که به هر بهانه با امام حسین (ع) در کربلا نبودند در مقابل سیدالشهدا هستند و گروه سومی وجود ندارد.

 

 

وی یادآور شد: موضوع ولایت مهم‌ترین موضوع نظام هستی است و در این راستا خداوند می‌فرماید «من راضی شدم و دین کامل شد و آنچه خواستیم در غدیر تکمیل و پیاده شد» و موضوع غدیر مهم و تکلیفی برای همه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با اشاره به عید غدیر خاطرنشان‌ کرد: باید از زوایای مختلف به غدیر توجه کنیم و از ابزارها، روش‌ها و مسائل مختلف بتوانیم جامعه را با غدیر و موضوع ولایت و امامت آشنا کنیم اما برخی در این مسیر دچار خطا می‌شوند و به نام غدیر جشن‌هایی برپا می‌کنند که هیچ سنخیتی با موضوع ولایت، امامت و فرامین اهل بیت ندارد.

امام جمعه شهرستان نور با بیان اینکه در سطح شهرها، مساجد، هیئات و … در عید غدیر جشن‌های مختلف برگزار می‌شود که باید از آن‌ها حمایت شود، افزود: سازمان تبلیغات شهرستان نور جشن با کاروان غدیر را برای شهرستان برنامه‌ریزی کرد که مجموعه برنامه‌های این جشن (مسجد، محله، روستا و …) در ستاد شهرستانی برنامه‌ریزی و هزینه‌های آن با ستاد شهرستان است.

حاجی‌زاده با اشاره به اردوی خانوادگی در ساحل شهر نور در شب غدیر با برنامه‌های شاد و متنوع، بیان‌ کرد: کسانی که تمایل دارند در اطعام‌دهی جشن غدیر مشارکت کنند با تماس با شماره‌ای که اعلام می‌شود، هر مقدار و هر نوع غذایی را که می‌خواهند، تهیه و تحویل می‌دهند و مراحل امنیتی و مدیریتی آن نیز پیش بینی شد که اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به سخنان رهبری که بر مردمی‌سازی کارها تأکید دارند، اظهار کرد: کارها در مساجد و برنامه‌های مختلف در ماه‌های محرم، صفر، رمضان، جشن‌ها و … به دست مردم سپرده شود تا برنامه‌ها به همت مردم اجرایی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با اشاره به جوانی جمعیت و دغدغه شهید آیت‌الله رئیسی که صبح روز قبل از شهادت در تهران در همایش جوانی جمعیت شرکت داشتند، افزود: اصل جمعیت و جوانی جمعیت در دو مقوله متفاوت است و براساس آمار سازمان ملل، کشور ایران در سال ۱۴۰۰ با جمعیت بیش از ۷۸ میلیون، جمعیت پیری (بالای۶۰ سال) آن ۱۰.۷ درصد و در سال ۱۴۱۰ با همان جمعیت حدود ۷۸ میلیون، جمعیت پیری آن به ۱۶.۳ درصد می‌رسد و در سال ۱۴۵۰ با کاهش جمعیت حدود ۵۶ میلیون بیش از نیمی از جمعیت کشور از پیران هستند و این بزرگ‌ترین خسارت برای هر کشور است.

امام جمعه نور با اشاره به چالش آمریکا و اروپا در دهه ۶۰ میلادی خاطرنشان‌کرد: گسست خانواده‌ها و از دست دادن نیروی جوانی کشور که مهمترین قدرت در کشور است در اروپا و آمریکا سبب شد دو برنامه را اجرایی کنند یکی بازیافت کشور و دیگری این برنامه مخرب را در کشورهایی که با آن‌ها دشمنی دارند، اجرایی کنند و برای رسیدن به این هدف قانون کنترل جمعیت نوشته شد و با هزینه‌های فراوان، آن را تبلیغ کردند که کشور ما با تأثیر پذیری از این تبلیغات دچار معضل پیری جمعیت شد و طبق نظر کارشناسان کشور ایران پنج سال فرصت دارد تا از این چالش عبور کند و اگر نتواند در این مدت این معضل را رفع کند تا ۱۵۰ سال دیگر ایران نمی‌تواند از این بحران عبور کند.

حاجی‌زاده با اشاره به دغدغه رهبری در خصوص جوانی جمعیت یادآور شد: همایش کشوری، جوانی جمعیت در تهران با حضور ۶۰ شهرستان برگزار می‌شود که از مازندران شهرستان‌های نور، رامسر و بابلسر به صورت مجموعه‌های مختلف حضور دارند که تا این موضوع بررسی و به راهکارهای مناسب دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در جوانی جمعیت اولویت بر ازدواج نیست بلکه بر چندفرزندی است، تأکید کرد: برای رفع مشکل جوانی جمعیت در این فرصت کم، اولویت با چندفرزندی است اما آماده سازی بسترهای لازم برای ازدواج جوانان و رفع مشکلات جوانان مانند مسکن، اشتغال و… باید پیگیری شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور گفت: شهرستان‌ نور طبق آمار شبکه بهداشت ۲۵ درصد خانواده‌ها تک فرزند هستند و باید کار فرهنگی در خانواده‌ها انجام شود تا به چند فرزندی یا حداقل فرزند دوم سوق پیدا کنند.

امام جمعه نور با اشاره به اینکه طبق آمار ۲۰ درصد مشکل خانواده‌ها در فرزندآوری، مسئله اقتصادی است، افزود: با توجه به اینکه استان‌های کم‌برخوردار فرزندان بیشتری دارند اما استان‌های برخوردار مانند مازندران از نظر فرزندآوری در آخر جدول قرار دارند و۸۰ درصد این معضل مسئله فرهنگی است.

حاجی‌زاده با اشاره به معضل فرهنگی در فرزندآوری و آمار خانواده‌های مرفه در تهران و شهرهای بزرگ تأکید کرد: برخی خانواده‌ها ماهیانه میلیون‌ها تومان برای سگ هزینه می‌کنند اما با فرزندآوری مقابله می‌کنند که از نظر عاطفی به ویژه در دوران پیری خود و فرزندانشان دچار مشکل روحی می‌شوند.

وی گفت: مصوبات شورای فرهنگی عمومی در حکم قانون است و اجرای آن الزامی است و هر دستگاهی که ملزم به کاری شد و آن را اجرایی نکرد تخلف قانونی و اداری محسوب می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به مصوبه جانمایی شهرداری‌ها در چند نقطه در شهرهای شهرستان نور برای تبلیغ کارهای فرهنگی افزود: این جانمایی مختص کار فرهنگی (عفاف و حجاب، یادواره شهدا، مباحث قرآنی و…) است و در اختیار شورای فرهنگ عمومی قرار می‌گیرد و کار اقتصادی با آن انجام نمی‌شود.

حاجی‌زاده با اشاره به سخنان رهبری بیان‌ کرد: حضور مردم در تشییع شهدای خدمت حماسه بود و تکمیل این حماسه در پای صندوق‌های رأی خواهد بود

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ خرداد, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو