زمان انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ -

امام جمعه چمستان:

بیداری اسلامی امروز به قلب آمریکا رسید

امام جمعه چمستان: بیداری اسلامی امروز به قلب آمریکا رسید تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱ کد مطلب : ۴۸۶۶۸۰ امام جمعه چمستان گفت: امروز بیداری اسلامی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به قلب آمریکا رسید

بیداری اسلامی امروز به قلب آمریکا رسید
به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «سرای نور»،حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سرای نور» با اشاره به دیدگاه امامین انقلاب در خصوص فلسطین اظهار کرد: امام خمینی(ره) مسئله فلسطین را در شرایطی مسئله اول جهان نامید که تمام تلاش اسرائیل و غرب این بود که این موضوع به یک مسئله اسلامی تبدیل نشود.وی گفت: اسرائیل و حامیان آن می‌دانستند جهان عرب در اختیار آن‌هاست و هر خطی که بدهند به آن عمل می‌شود و این در حالیست که جهان اسلام و امت اسلامی پای کار اسلام هستند و جهان غرب در خصوص فلسطین کوتاهی‌های بسیاری داشت و با کشورهایی مانند مصر، اردن، عربستان، امارت و… به توافق رسیدند و مردم این کشورها گمان می‌کردند موضوع فلسطین به اتمام رسید.امام جمعه چمستان با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) افزود: شاه پیام داد اگر می‌خواهید شاه را مورد انتقاد قرار دهید اما در مورد اسرائیل کلام تند و منتقدانه به زبان نیاورید.موسوی خاطرنشان‌کرد: امام خمینی (ره) حساسیت موضوع را درک و خط لازم در برابر این مسئله را مشخص کرد و در مقابل فرهنگ غلط شاه قاطعانه ایستادند و بیداری اسلامی در جهان از زمان شاه آغاز و در زمان انقلاب اسلامی گسترش پیدا کرد.وی با اشاره به جایگاه فلسطین تأکیدکرد: زمانی که امام خمینی (ره) مسئله «روز قدس» را فرمود برخی در مقابل آن مقاومت کردند اما امروز در تمام جهان اسلام روز آخر ماه مبارک رمضان راهپیمایی برگزار می‌شود و میلیاردها نفر در دنیا در روز قدس در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

امام جمعه چمستان یادآور‌شد: امروز بیداری اسلامی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به قلب آمریکا رسید و رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای به جوانان و دانشجویان آمریکا مطالب مهمی را بیان کرد که این نامه در جهان تأثیرگذار بود.

موسوی با اشاره به وعده صادق اظهارکرد: تحولات جهان اسلامی پس از وعده صادق تغییر کرد و پس از حمله به سفارت ایران در سوریه و پاسخ قاطع ایران به اسرائیل و آمریکا، عزت و اقتدار جهان اسلام و محور مقاومت به برکت حضرت امام (ره) بود که به واسطه اهداف و معیارهایی که برای جمهوری اسلامی ترسیم کرد، کشورمان به این جایگاه رسید.

وی گفت: شهید آیت‌لله رئیسی گفتمان اسلام ناب را در عرصه سیاست دوباره پررنگ کرد و به ترویج نگرش اسلام ناب تاکید داشت و قدرت در نظام اسلامی را امانت می‌دانست و ولایت مداری، عدالت ورزی، خدمتگزاری به مردم و محرومان از معیار اصلی این شهید بود.

امام جمعه چمستان بیان‌ کرد: کسانی که در عرصه اجرای کشور معیارشان اندیشه‌های امامین انقلاب باشد بسیاری از مشکلات رفع می‌شود و آیت‌الله رئیسی با این معیار ایران اسلامی را ارتقا بخشید و در سازمان ملل برای نخستین بار برای رحلت یا شهادت یک رئیس جمهور ادای احترام کردند و در هفت کشور نیز عزای عمومی اعلام شد.

موسوی با اشاره به عزت کشورمان که از تفکر امامین ایران اسلامی نشأت گرفته بود، افزود: ولایت‌مداری در آن موج می‌زند و این تکریم که نزدیک به ۲ میلیارد جمعیت دنیا در سوگ و عزاداری مردم ایران برای شهید جمهور شریک شدند، نشانگر جایگاه ایران اسلامی است.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در سراسر ایران برای ادای احترام به مقام والای شهید جمهور و همراهانش یادآورشد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بیان کرد «دلم برای رئیسی سوخت» و اینکه در زمان حیات رئیس جمهور خدماتش بیان نمی‌شد اما وقتی انسانی در مسیر خالصانه برای رضای خدا و خدمت به خلق با هدایت رهبری حرکت کند خداوند این مقام والا را به او عطا می‌کند.

امام جمعه چمستان با اشاره به عملکرد ارزنده وزیر امور خارجه افزود: شهید امیرعبداللهیان بیش از ۷۰ کشور ارتباط برقرار کرد و سبب شد با سازمان‌های بین‌المللی ارتباط خوبی داشته باشیم و فروش نفت نیز به جایگاه خوبی رسید.

موسوی با اشاره به راه شهدای خدمت تأکیدکرد: اگر انسان در کارش با خدا معامله کند، در راه رضای الهی گام بردارد و در مقابل مستکبر و ظالم بایستد به این جایگاه رفیع دست پیدا می‌کند و این عزت و اقتدار با تفکر امامین انقلاب اسلامی و تفکر رئیس جمهور شهید به ایران اسلامی عطا شد.

وی با اشاره به ضرورت شرکت در انتخابات اظهار کرد: مردم سرفراز ایران اسلامی با بصیرتی که دارند به فرد اصلحی رأی می‌دهند که با تفکر اسلامی، خود را خدمتگزار مردم بداند و فردی مومن، متعهد، پرتلاش و ولایت‌مداری باشد که برای سرافرازی ایران اسلامی با کار جهادی، راه شهید جمهور را ادامه دهد و این انقلاب اسلامی زمینه ‌ساز حکومت مهدوی شود.

امام جمعه چمستان با اشاره به ملت فلسطین بیان‌ کرد: صهیونیست‌ها با حملات وحشیانه به چادر آوارگان فلسطین، کودکان و زنان را به خاک و خون کشیدند و با کشتار بی‌رحمانه در رفح، جنایت هولناکی را در تاریخ رقم زدند اما محور مقاومت محکم ایستاده و مقام معظم رهبری فرمود «باید در این مسیر استقامت کرد که این مسیر، مسیر وعده صادق، رشد و پیروزی است»

امیدواریم به زودی پیروزی محور مقاومت و ملت مقاوم فلسطین را شاهد باشیم. موسوی با اشاره به عزت و اقتدار محور مقاومت گفت: دشمنان به جایگاه نظام مقدس اسلامی و محور مقاومت پی بردند و امام (ره) پس از شهادت شهید رجایی فرمود منطق ما منطق قرآن و ملت ما ملت قرآن است و ملتی که منطق آن قرآن باشد شکست در آن معنا ندارد و ما در طول تاریخ انقلاب، سرداران و بزرگان زیادی را از دست دادیم اما آنچه باقی می‌ماند خداست که حامی نظام اسلامی است.

وی یادآورشد: پس از انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی و قطع ارتباط جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی، ایران بزرگترین حامی فلسطین شد و این رژیم جعلی برای گسترش اراضی به جنایت‌های خود ادامه داد و به لبنان حمله کرد.

امام جمعه چمستان افزود: محور مقاومت در لبنان به نام حزب‌الله تشکیل شد که نشأت گرفته از فرامین امام (ره)، انقلاب و بیداری اسلامی بود که ایران، در جهان اسلام به وجود آورد و خار چشم دشمنان شد.

موسوی با اشاره به حمله داعش که پرورش یافته رژیم صهیونیستی و آمریکا بود، خاطرنشان‌کرد: کشورهای عراق، سوریه، یمن و … در مقابل داعش ایستادند و در آینده نزدیک شاهد پیروزی محور مقاومت به برکت فرامین امام (ره) و انقلاب اسلامی ایران هستیم که به جایگاه اقتدار و عزت خواهند رسید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ خرداد, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو