زمان انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ -

مدیر مجتمع زغال سنگ گلندرود خواستار شد:

لزوم مجوز افزایش محدوده گلندرود

مدیر مجتمع زغال سنگ گلندرود خواستار افزایش محدوده گلندرود با مجوز و رعایت شرایط و حفظ زیست محیطی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی مصطفی ترابی در آئین کلنگ‌زنی تونل شماره ۱۰ با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی اظهار کرد: احداث دهنه جدید سبب دسترسی به یک میلیون تن ماده معدنی می‌شود و استحصال آن حدود ۲۰ سال این صنعت را در منطقه پایدار می‌کند.

 

 

وی گفت: تونل به طول ۶۰۰ متر حفر می‌شود و برای حفر آن مکانی در نظر گرفته شد که کمترین تخریب زیست محیطی و بیشترین دسترسی به برق سراسری و جاده را داشته باشیم.

 

 

مدیر مجتمع زغال سنگ گلندرود خاطرنشان‌کرد: تونل به صورت شمالی جنوبی حفر می‌شود و طی مراحلی به ماده معدنی دست پیدا می‌کنیم و این کوتاه‌ترین مسیری است که به تونل ۶ وصل می‌شود و ۵۰۰ متر دیگر در دل زمین حفاری می‌کنیم که لایه‌های معدنی را استحصال کنیم.

 

ترابی بیان‌کرد: در معدن گلندرود تاکنون حدود ۳ هزار و ۵۰۰ متر تونل‌زنی کردیم و با احداث تونل جدید، استحصال ماده معدنی بیشتر و میزان هزینه و سرمایه‌گذاری ما کاهش پیدا خواهد کرد.

 

وی خواستار افزایش محدوده گلندرود شد و افزود: افزایش محدوده با مجوز و رعایت شرایط و حفظ زیست محیطی سبب می‌شود تا در آینده بتوانیم معدن بزرگی مشابه این معدن احداث کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ مرداد, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو