زمان انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ -

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تأکید کرد:

ضرورت وقف‌های جدید بر اساس نیازهای روز جامعه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: وقف‌های جدید بر اساس نیازهای روز جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام ستار علیزاده در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه  شهرستان نور که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: خداوند مخلوقات و موجودات زیادی را خلق کرده و در مسیر رشد و ترقی این مخلوقات راه‌هایی را قرارداده تا هر یک از موجودات به سوی آن چیزی که خدا مقرر کرده رهنمون شوند.

 

 

وی گفت: خداوند در بین مخلوقات به انسان نگاه ویژه دارد و تکالیفی را برای انسان‌ها مشخص و راهکارهایی برای رفع نیازهای بشریت تبیین کرده است که یکی از راه‌های برون رفت از نیازهای مادی و معنوی وقف است.

این مسئول تصریح کرد: همه ما مدیون وقف هستیم و اگر در جامعه‌ای وقف انجام شود عدالت اجتماعی، آرامش، آسایش، رفاه، دوری مسائلی که در حوزه‌های مختلف سبب لغزش انسان‌ها است، هدفمند و منطقی انجام می‌شود.

علیزاده تأکید کرد: جایگاه وقف با توجه به ظرفیت و عظمت آن که یکی از معروفات است هنوز به طور کامل شناخته نشده است.

وی با اشاره به همراهی صدا و سیما، ائمه جمعه، مسئولان استانی و شهرستانی خاطرنشان کرد: تعداد وقف جدید تا سال ۱۳۸۸ در کل کشور ۱۹۸ وقف بوده است اما به برکت همراهی و ظرفیتی که در وقف وجود دارد در سال‌های اخیر همه ساله بیش از ۳ هزار وقف جدید در کشور به ثبت می‌رسد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰۰ و امسال تاکنون حدود ۹۰ وقف جدید در مازندران ثبت شد، بیان کرد: در حوزه وقف باید کارهای جدید انجام شود تا با جهت دهی درست و استفاده از ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد در گسترش هرچه بیشتر این امر بکوشیم.

 

 

 

 

 

این مسئول مهمترین مسئله در حوزه‎ی وقف را اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش نام برد و افزود: حراست، حفاظت و دفاع از موقوفات ضروری است.

علیزاده اظهارکرد: حدود ۴۰۰ هکتار موقوفه در مازندران احیا و ۷۸۰ سند جدید مالکیت در سال جاری با بیش از ۱۲ هزار رقبه در استان مازندران دریافت شد.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بر حفظ و حراست موقوفات و اجرای امینانه نیات واقف یادآورشد: ما هرچه که نیت واقف است عمل می‌کنیم و ذره ای کوتاه نمی‌آییم.

 

 

 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بر ضرورت وقف‌های جدید بر اساس نیازهای روز جامعه خاطرنشان کرد: محیط زیست، اشتغال، حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم، آسیب‌های اجتماعی و … از نیازهای روز جامعه به‌شمار می‌روند.

وی در پایان از خدمات شایسته  حجت الاسلام چالویی در اداره اوقاف قدردانی و برای حجت الاسلام حیدری آرزوی موفقیت کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو