زمان انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ -

مازنی ها ۱۴۵ میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکار هستند

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: مردم و صنایع استان ۱۴۵ میلیارد تومان به شرکت گاز این استان بدهکارند.

به گزارش سرای نور؛ محمداسماعیل ابراهیم زاده بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری قائم شهر، با اشاره به اینکه شرکت گاز ایران از نظر مخازن زیرزمینی رتبه اول جهان را داراست، اظهار داشت: این گاز در عمق چهار هزارمتری پارس جنوبی و سرخس تولید و از طریق لوله گذاری در دریا و خشکی، ۳۳ هزار کیلومترمربع، در سراسر کشور توزیع می شود.

وی تصریح کرد: پس از تحریم ها، همه دستگاهها از خارج وارد می شد و ما هیچکاری نمی توانستیم انجام دهیم.

ابراهیم زاده با بیان اینکه ساخت و تجهیز یک پالایشگاه، با همه امکانات موجود، ۵ سال طول می کشد، عنوان کرد: کار بسیار سختی است که از عمق ۴ هزارمتری با وجود همه تحریمها گاز استخراج شده و به تمام کشور ازسال شود اما وزیر نفت با جسارت زیاد با هرگونه مشکل، مقابله و ما در حال حاضر مدعی هستیم که از رتبه هفدهمی تولید در قبل از انقلاب به رتبه چهارم جهان از نظر تولید رسیده ایم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران خاطر نشان کرد: شرکت ملی گاز کشور شامل چهار بخش شرکت انتقال، مهندسی توسعه، مدیریت گازرسانی و بخش استانی است که شرکت گاز مازندارن در بخش استانی توزیع قرار دارد.

وی با اشاره به خرید و توزیع ۶ میلیاردمتر مکعب گاز در استان، یادآور شد: مازندران در انتهای خطوط گاز قرار دارد و همزمان با افت شدید گاز در کشور، مصرف مردم این استان هم به ۴ برابر می رسد و این درحالسیت که ما در انتهای مسیری قرار داریم که در حال مصرف است.

ابراهیم زاده با بیان اینکه در زمان افت فشار گاز شرکت گاز مازندران فقط در خصوص تأمین گاز خانگی، تعهد دارد، گفت: از صنایع بصورت مکتوب تعهد گرفتیم تا هروقت که مازندران کم گاز شد، از سوخت دوم استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران، با قدردانی از همه مسئولان و صاحبان صنایع این استان، یادآور شد: با همدلی و برنامه ریزی و مدیریت یکپارچه در بحرانی ترین شرایط و افت شدید گاز مازندران کمترین چالش را داشته است.

وی افزود: از گلوگاه تا رامسر یک میلیون و ۲۱۲ هزار مشترک داریم که از نظر گازرسانی در روستاها، رتبه اول کشوری را دارا هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران، با بیان اینکه از ۴۴۶ میلیارد تومان بودجه این شرکت، ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی است، عنوان کرد: با وجود اینکه در یکسال گذشته، ۸۵ هزار خانه گازدارشده و ۲۵۳ میلیارد تومان هم شرکت گاز مازندارن در این استان پول توزیع کرده است، ما تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده ایم.

وی در پایان این جلسه از گازرسانی به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار مازندران تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو