زمان انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ -

ایران و عراق در زمینه آموزش علوم پزشکی همکاری می کنند

نشست مشترک حوزه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت با هیات بلندپایه عراقی برای همکاری و کمک به توسعه حوزه بهداشت و درمان کشور عراق برگزار شد.

به گزارش سرای نور؛  به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری نشست مشترک حوزه معاونت آموزشی با هیات بلندپایه عراقی خبر داد و گفت: این نشست ابعاد مختلف همکاری طرفین در زمینه های مختلف را مورد بررسی قرار داد.

اکبری اظهار داشت: در نشست با هیات بلندپایه عراقی موضوعاتی از قبیل چشم اندازهای مختلف آموزش پزشکی در ایران، انجام اعتبار بخشی در سطح ملی و بین المللی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور نیز توضیحاتی ارائه و همکاریهای دو جانبه در این خصوص مورد تائید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست که به حضور جمعی از مدیران حوزه آموزش و بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد مقرر شد با همکاری طرفین، شبکه ای در خصوص بیماری هپاتیت در کشور عراق تشکیل شده تا ضمن آگاه سازی مردم در زمینه ابعاد مختلف این بیماری نسبت به مبارزه و ریشه کن کردن آن اقدام شود.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با توجه به سیاست های وزارت بهداشت در خصوص برگزاری دوره های مشترک آموزشی و انجام همکاریهای بین المللی دو جانبه ما بین ایران و عراق، نحوه تعاملات دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اکبری اضافه کرد: به منظور گسترش همکاری های فی مابین قرار است طرف عراقی نسبت به اعلام تعداد و نوع رشته – مقاطع مورد نیاز خود و نیز نیروهای متخصص در این زمینه از طریق انجام مکاتبات لازم با دانشگاههای علوم پزشکی ایرانی دارای شرایط مورد نظر اقدام کند.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه تاسیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی شرایط خوبی را برای ارائه آموزش های مجازی به دانشجویان کشورهای همسایه فراهم کرده گفت: در این نشست مقرر شد برای آموزش دانشجویان و نیروی انسانی حوزه سلامت کشور عراق از بستر دانشگاه علوم پزشکی مجازی بهره برداری شود.

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ بهمن, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو