زمان انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۶ -

یک سوپرکلاسیکو، به وسعت خاورمیانه

جنس احساس و انگیزه بازیکنان پرسپولیس و الهلال در ابوظبی بی شباهت از نبرد جذاب فوتبال آمریکای جنوبی، سوپرکلاسیکو نیست.

سرای نور؛

پرسپولیس و الهلال روز سه شنبه نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در منطقه غرب آسیا برگزار خواهند کرد. دو تیم قدیمی و محبوب پایتخت دو کشور تاثیر گذار منطقه خاور میانه در شرایطی برابر یکدیگر قرار می گیرند که این دیدار قطعا برای مردم دو کشور ایران و عربستان تنها یک فوتبال نیست.

رقابت میان فوتبال ایران و عربستان طی سال های گذشته با توجه به اختلافات دو کشور در مسائل سیاسی و منطقه ای رنگ و بوی دیگری گرفته است. رنگ و بویی از جنس پوشیدن لباس های چریکی بازیکنان النصر در تهران و البته شادی گل شگفت انگیز طارمی بعد از گلزنی به چریک های سعودی در تهران. هر چند این دیدار فوق العاده حساس خارج از مرزهای دو کشور برگزار می شود اما این موضوع باعث نشده تا جذابیت سکوها کاهش پیدا کند.

پرسپولیس در این دیدار با تکیه بر بازیکنان داخلی فوتبال ایران در کنار پدیده ای به نام گادوین منشا در زمین مسابقه حاضر خواهد شد. برانکو این موضوع را ویژگی تیم خود می داند تا عدم استفاده از بازیکنان مطرح دنیا، نقطه ضعف تیم یکپارچه او نباشد. آبی های ریاض اما همانند دیگر ویژگی های کشور خود تیمی چند ملیتی و وابسته هستند. تیمی متشکل از نسل جدید و موفق فوتبال عربستان که حضور چند بازیکن مطرح خارجی آنها را به این مرحله رسانده است.

مسئولان باشگاه الهلال برای برگزاری این دیدار در شهر ابوظبی تنها ۱۶۰۰ صندلی را به هواداران پرسپولیس اختصاص دادند و تمامی سرمایه فوتبال کشورهای عربستان و امارات را برای پر کردن سکوهای ورزشگاه میزبان بسیج کرده اند. بیش از ۸ تیم لیگ امارات در کنار برخی از تیم های عربستان امکاناتی برای حضور تماشاگران خود در این دیدار فراهم کردند تا نشان دهند تقابل با نماینده ایران، فراتر از یک مسابقه ورزشی برای آنها اهمیت دارد.

تقابل پرسپولیس پر هوادار و ایرانی در دیدار با الهلال مغرور و ثروتمند با جاذبه ای فرا فوتبالی شبیه به دیدارهای دربی سنتی و نامدار فوتبال ایران اما با انگیزه های متفاوت است. نبردی پر از کینه که شاید لقب بهتر برای آن سوپرکلاسیکوی خاورمیانه باشد. دیداری از جنس تقابل های غیر ورزشی پایتخت آرژانتین میان دو تیم بوکاجونیورز و ریورپلاته.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو