زمان انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ -

نفت اولین قربانی AFC از لیگ برتر؟

باشگاه نفت تهران با توجه به نقص مدارک شانس زیادی برای دریافت مجوز حرفه ای سازی ندارد.

سرای نور؛فرصت دریافت مجوز حرفه ای باشگاه های لیگ برتر تا ساعات پایانی روز دوشنبه به پایان می رسد و ۱۶ تیم لیگ برتری باید مدارک خود را برای دریافت این مجوز کامل کنند. فصل گذشته تنها ۶ باشگاه استقلال تهران و خوزستان، پرسپولیس، ذوب آهن، گسترش فولاد تبریز و فولاد خوزستان موفق به دریافت این مجوز شدند که البته تنها ۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به این مجوز نیاز داشتند.

با شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران باز هم تکاپوی ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر برای دریافت این مجوز آغاز شد؛ اما سازمان لیگ در فصل جدید با سخت گیری های بیشتری نسبت به صدور این مجوز اقدام کرد. در شرایطی که فصل گذشته باشگاه پرافتخاری مانند الاتحاد در عربستان و در فصل جاری نیز تیم ثروتمندی مانند الاهلی امارات موفق به دریافت این مجوز نشدند، سازمان لیگ ترجیح داد تا با سخت گیری بیشتر در دریافت مدارک، باشگاه های ایرانی را مجبور به انجام خواسته های فدراسیون فوتبال آسیا کند؛ اتفاقی که به نظر می رسد دود آن بیش از هر تیمی به چشم نفت تهران برود.

نفت تهران به همراه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی برای حضور در لیگ قهرمانان به این مجوز نیاز دارد و در شرایطی که سه باشگاه دیگر اقدامات لازم و کافی را برای دریافت این مجوز انجام دادند، نفتی ها هنوز نقص های زیادی در مدارک خود دارند و با توجه به فرصت کم باقی مانده و مشکلات پرتعداد این باشگاه در بحث های حقوقی، باشگاه و بین المللی به نظر می رسد نفت تهران اولین قربانی عدم دریافت مجوز حرفه ای سازی در ایران خواهد بود. این اتفاق در شرایطی برای باشگاه نفت تهران در حال رخ دادن است که فدراسیون فوتبال در ساعات پایانی مهلت نفت تهران برای معرفی مدارک حرفه ای سازی خود، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد با توجه به حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا در جلسه ای با مدیران این باشگاه به شرایط نفتی ها رسیدگی کند؛ جلسه ای که به نظر می رسد با توجه به پایان فرصت زردپوشان تهرانی دیگر موضوعیتی نداشته باشد.

در صورت حذف نفت تهران از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، فدراسیون فوتبال باشگاه ذوب آهن را به عنوان نماینده چهارم ایران برای شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان معرفی خواهد کرد و ذوبی ها باید امیدوار باشند بر خلاف فصل گذشته که این مجوز را دریافت نکردند، امسال موفق به دریافت این مدرک از سوی فدراسیون فوتبال آسیا شوند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو