زمان انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ -

جلالی: تهدید را تبدیل به فرصت می کنیم

سرمربی پیکانی ها می گوید وقفه های لیگ برتر برای تمام تیم ها می تواند مضر باشد اما باشگاه پیکان تلاش می کند این تهدید را تبدیل به فرصت کند.

سرای نور؛مجید جلالی در رابطه با اوضاع تیم پیکان گفت: ما سعی می کنیم کارمان را بازی به بازی پیش ببریم و وقفه‌هایی که در لیگ به وجود می آید واقعا اجازه نمی‌دهد برنامه‌ریزی قوی‌تری داشته باشیم. ما سعی می‌کنیم این وقفه‌هایی که آسیب‌رسان است را با تجربه‌هایمان مدیریت کنیم و استفاده‌های بهتری ببریم و آن را تبدیل به یک فرصت برای خودمان کنیم. از طرفی ما وقتی می‌خواهیم ۳۰ بازی در طول ۱۰ ماه داشته باشیم با تحولات زیادی روبه‌رو خواهیم شد. هر تیمی چه در مدل بازی و چه تغییرات در کادرفنی برای رقیبش تیمی ناشناخته است اما ما سعی می‌کنیم آخرین وضعیت تیم‌ها را رصد کنیم و طبق آن کار خودمان را برنامه‌ریزی کنیم.

 

او ادامه داد: پیکان شرایط خوبی دارد و تمرینات منظمی در جریان است و از همه مهمتر اینکه بازیکنان اشتیاق فراوانی برای پیشرفت دارند و این برای ما امیدوارکننده است و می‌دانم که آنها می‌توانند یک بازی خوب و موفقیت‌آمیز انجام دهند و فقط یک بازیکن خارجی‌مان آسیب دیده است. امیر روستا هم محروم است که در یکی، دو بازی آخر خوب بوده است. به غیر از آنها مابقی نیروهایمان را داریم.

 

سرمربی پیکانی ها در ادامه گفت: موفقیت چیزی است که هر کسی دوست دارد در کارش به آن برسد؛ اما به هرحال ما باید ظرفیت‌هایمان را هم در نظر بگیریم. ما از نظر بودجه یکی از تیم‌های کاملا متوسط لیگ هستیم حتی اگر به نسبت ۱۶ تیم در نظر بگیریم متوسط رو به پایین هستیم ولی با این اوصاف کارمان را با آرامش و خوب پیش می‌بریم و همه یکصدا و یک هدف داریم و سعی می‌کنیم از ظرفیت‌هایمان به بهترین شکل استفاده کنیم. اگر تیم ما در این ۸ بازی دو شرایط متفاوت را تجربه کرده به خاطر این بوده که ما در درجه اول آرامش خوبی در باشگاه‌مان حاکم است و بعد اشتیاق زیادی که گفتم در تیم هست که نقطه عطف پیکان است.

 

جلالی ادامه داد: در مورد کنار گذاشتن سرمربیان در هفته های ابتدایی صحبت بسیار شده اما وقتی یک گروهی می‌آیند و یک مربی را انتخاب می‌کنند و بعد از ۵ یا ۶ هفته به این نتیجه می‌رسند که آن مربی خوب نیست در وهله اول انتخاب خودشان را زیر سوال بردند و محکوم می‌کنند. وقتی یک مربی را می‌آورند باید آنقدر تحقیق کنند و با شناخت بیاورند که حداقل یک نیم فصل به آن سرمربی فرصت بدهند. وقتی شما بعد از ۵ هفته به این می‌رسید که این مربی خوب نیست یعنی آنکه انتخاب شما بدون تحقیق و فکر بوده و در واقع آن انتخاب محکوم بوده است.

 

او در پایان در رابطه با سطح مربیان ایرانی گفت:  ۱۴ سال در کانون مربیان کار کردم. اما به نظرم سطح مربیگری در ایران به نسبت برخی کشورهای آسیایی سطح خوبی است ولی اگر می‌بینید مربی‌های خودمان فضایی برای اثبات شایستگی‌هایشان ندارند اولا به دلیل ضعف مدیریتی که در کشور وجو دارد است و ثانیا به دلیل عدم ارتباطات یک مربی است؛ به طور مثال یک سرمربی در اروپا حتی اگر ضعیف باشد می‌تواند حداقل در ۳۰ کشور کار کند. اما اگر یک مربی خوب در ایران باشد شانس حضور در کشور دیگری را ندارد مگر آنکه در کشور دیگری مقیم شود و ۲۰ سال در آنجا زندگی کرده باشد یک فرصت به او دیده می‌شود. اما اگر تنها در ایران مربیگری کرده باشد و کارش را اثبات کرده بازاری برایش نخواهد بود و دلایل ورزشی هم برایش وجود ندارد. نمی‌توان گفت که سطح مربیگری ما پایین است. شما نگاه کنید تیم‌های پایه‌ ما که زمانی کسی آنها را نمی‌پذیرفتند الان در زمان کوتاه تیمی خوب می‌سازند و در سطح جام‌جهانی موفقیت‌های خوبی را کسب می‌کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو