زمان انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ -

در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اعلام شد؛

احیای واحدهای تولیدی مازندران با اولویت تملیکی‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، گفت: احیای واحدهای تولیدی به ویژه واحدهایی که در تملک بانک‌ها هستند در اولویت قرار دارد، در همین رابطه بیش از 100 واحد تولیدی از تملک بانک‌ها خارج و فعال شدند.

به گزارش نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نور، حسن خیریانپور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با هدف بررسی و رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی شهرستان‌های نور و محموداباد، با حضور مدیران استانی و این دو شهرستان و متولیان واحدهای تولیدی در سالن اجتماعات فرمانداری نور برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری همه توان در این خصوص متمرکز شد و برنامه‌های جهش تولید استان مدون شد.

وی افزود: تاکید داریم مدیران استان این برنامه را به صورت جدی پیگیری و اجرایی کنند، فرمانداران هم در سطح شهرستان پیگیر باشند، مشکلات را احصا و تسهیلات را از منابع مختلف جذب کنند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار مازندران، احیای واحدهای تولیدی را مهم دانست و بیان کرد: مواردی که قابل احیاء نیست از فهرست حذف شود و با توجه به آمادگی بانک‌ها، واحدهای تملیکی بانک‌ها در اولویت قرار گیرند.

این مسئول تصریح کرد:۱۸۶ واحد تملیکی استان اکنون به زیر ۱۰۰ واحد رسیده و تنها ۷۵ واحد باقی مانده که از این تعداد ۳۰ واحد فعال هستند و بقیه هم باید تا پایان سال از تملیک بانک‌ها خارج شود.

خیریانپور خواستار پیگیری احداث اسکله‌های چند منظوره با توجه به گردشگرپذیر بودن دو شهرستان شد و افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به جهت کمبود زمین و لزوم استفاده بهینه از اهمیت بالایی در تحقق شعار سال برخوردار است.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام، گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در مازندران مورد توجه است، برای این منظور ۴۰۰ هکتار در غرب مازندران و ۴۰۰ هکتار نیز در شرق و مرکز مازندران، مجموعا ۸۰۰ هکتار در سال جاری برنامه‌ریزی شد، همچنین تاکید داریم زراعت چوب در استان به صورت ویژه تا پایان سال محقق و عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران بر احیای آب‌بندان‌های استان با هدف گردشگری، تامین آب زراعی و پرورش ماهی تاکید کرد.

خیریانپور به نشست‌ها و پیشنهادات در باره رفع مشکل اوقافی شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال پیشنهاد کردیم در یک شهرک صنعتی ۱۰۰ واحدی که اوقاف چند دانگ سهم دارد با کارشناسی و رعایت مسایل شرعی، بخشی از واحدها ۶ دانگ به اوقاف واگذار و بقیه آزاد شود.

وی گفت: همچنین پیشنهاد شد تا در شهرک هزار هکتاری بهشهر که مزایای زیادی دارد به ازای میزان حق مالکیت اوقاف در شهرک صنعتی چمستان حتی ۲ برابر واگذار شود، با این حال موضوع پیگیری و به هر نتیجه‌ای که رسیدیم، اجرایی شود.

فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه به ظرفیت‌های شهرستان نور در بحث اقتصادی اشاره کرد و گفت: مجتمع نگین شمال با تعداد ۳۷۵ مغازه از ۱۰ سال قبل قابل بهره‌برداری بود که تا کنون راکد ماند، با یک حساب سرانگشتی اگر اجاره این سال‌های مغازه‌ها را حساب کنیم بیش از ۹۰ میلیارد تومان درآمد حاصل نشد که نیمی از آن را شهرداری سهیم است که البته با پیگیری در حال رفع موانع هستیم و به دریافت خروجی نظام مهندسی نزدیک شدیم، امیدواریم تا دهه فجر افتتاح شود که می‌تواند با بیش از یکهزار اشتغال، از بازارچه‌های غرب مازندران محسوب شود.

علی شادمان افزود: میدان بار شهرستان نور با ۶۰ غرفه که ۲۸ سال قبل ساخته شد، تعطیل است اما با دادستان و مالکان نشست حدود چهار ساعته برگزار و به نتایجی رسیدیم، تلاش داریم بزودی بهره‌برداری شود.

وی یکی از مشکلات که سبب عقب ماندگی صنعت شهرستان شد را وقفی بودن شهرک صنعتی چمستان عنوان کرد و گفت: وقفی بودن زمین‌های شهرک صنعتی باعث شده تا سرمایه‌گذران برای دریافت تسهیلات با چالش‌های زیادی مواجه شوند البته با آقای خاموشی رئیس سازمان اوقاف کشور مذاکره شد وآمادگی وجود دارد اما باید از شهرستان و استان پیگیری شود.

در ادامه جلسه مشکلات واحدهای صنفی شهرستان‌های نور و محمودآباد توسط دبیر جلسه مطرح و متولیان واحدها نیز توضیحاتی ارائه و درخواست‌های‌شان را مطرح کردند و میران حاضر استانی و بانک‌ها نیز توضیحات، پیشنهادات را ارائه و بیشتر آن‌ها مصوب شد.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ دی, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو