زمان انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ -

امام جمعه ایزدشهر:

جلسات باید نتیجه بخش و مصوبات آن اجرایی شود

امام جمعه ایزدشهر کار در نظام اسلامی را عبادت دانست و گفت: هر کسی خالصانه کار کند و مانند شهید حاج قاسم سلیمانی خستگی‌ناپذیر باشد به سعادت می رسد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام رزاقی در جلسه شورای اداری شهرستان نور اظهارکرد: ۹ دی روز حماسه ملی است که با بصیرت، فتنه و توطئه دشمنان خنثی شد.

وی با بیان اینکه دشمنان با اصل نظام مشکل دارند، گفت: ۹ دی درس‌ها و عبرت‌های زیادی را دارد و تنها راه حفظ و پاسداری از انقلاب گوش به فرمان رهبر انقلاب بودن و حضور در صحنه است.

امام جمعه ایزدشهر کار در نظام اسلامی را عبادت دانست و افزود: هر کسی خالصانه کار کند و مانند شهید حاج قاسم سلیمانی خستگی‌ناپذیر باشد به سعادت می رسد.

رزاقی با انتقاد از اجرایی نشدن‌ پیام گام دوم انقلاب یادآورشد: بعد از گذشت دو سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر تنها به قرائت بخشی از آن در جلسات و همایش‌ها اکتفا می‌شود و از اجرا خبری نیست.

وی تأکید کرد: جلسات باید نتیجه بخش و مصوبات آن اجرایی شود تا مردم در جامعه آن را لمس کنند.

مدیر تشکل‌های مردمی مهرسبزجاوید نورنیز  در ادامه جلسات به مشکلات زیست محیطی اشاره و اظهارکرد:جنگل‌زدایی، قاچاق چوب، فرسایش خاک، فرو نشست زمین، خروج ناموفق دام از جنگل، قطع درختان چند صد ساله در جنگل هیرکانی و … را از مشکلاتی هستند که گریبان محیط زیست و طبیعت را گرفته است.

حسین زاده افزود: با بهره‌گیری از دانش بومی در اجرای پروژه‌های عمرانی و تلاش برای خسارت حداقلی ضروری است دستگاه اجرایی اهتمام لازم را داشته باشند.

وی گفت: تخریب محیط زیست بحران جهانی است و تعامل با طبیعت نفع عمومی را در بردارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در این جلسه از احداث و استقرار واحدهای دانشگاهی در برخی نقاط کشور از جمله اراک و بهشهر در سال‌های گذشته و پیگیری احداث واحد دانشگاهی در شهرستان نور خبر داد و افزود: شهرستان نور دارای سابقه دیرینه علمی و فرهنگی کم نظیر در کشور است اما نتوانستیم آنچه در خور شأن این شهرستان است، کارکنیم.

پروفسور انبیاء با اشاره به استقرار دانشگاه علم و صنعت ایران در شهرستان نور بیان کرد: ۲۵ هکتار زمین در کنار دانشگاه تربیت مدرس است که نگهداری آن به سازمان پارک‌ها محول شد و با استدلالی که در گذشته شد این زمین متعلق به پارک‌جنگلی نیست و مسئولان وقت آن زمان جنگل‌ها و مسئولان استانی طی صورتجلسه موافقت کردند تا این زمین به دانشگاه علم و صنعت ایران داده شود.

وی با اشاره به جلسه شورای اداری در شهرستان نور افزود: در راستای پیگیری‌ها دانشگاه برای حضور در شهرستان با مشکلاتی روبرو شد که در این جلسه مشکلات واکاوی شد تا زمین به دانشگاه برگردد که در این صورت به عنوان رئیس دانشگاه علم و صنعت اعلام می‌کنم در تأمین بودجه برای ساخت دانشگاه مشکلی وجود ندارد و تلاش می‌کنیم دانشگاهی در تراز این منطقه ساخته شود.

فرزانه با اشاره به دغدغه مردم در خصوص قاچاق چوب اظهارکرد:مردم ایزدشهر و دوستداران محیط زیست در ملاقات عمومی دراین خصوص انتظاراتی را مطرح کردند.

وی با اشاره به سخنان مدیرتشکل مردمی مهرسبزجاوید در جلسه شورای اداری تأکید کرد: مطالب در خصوص حفظ محیط زیست ومنابع طبیعی صورتجلسه و به دستگاه‌های اداری انعکاس داده می‌شود.

نماینده مردم نور ومحمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم تأمین زمین مناسب برای احداث دانشگاه تأکید کرد و افزود: پیگیری برای زمین دانشگاه علم و صنعت در نور با توجه به مدارکی که از گذشته وجود دارد در حال انجام است.

فرزانه با اشاره به ۲۵ هکتار زمین کنار پارک جنگلی گفت: این زمین مربوط به پارک جنگلی نیست.

وی یادآورشد: ساختمان دانشگاه در زمین ۵هزارمتر در حال احداث است و زمین۲۵ هکتار کنار پارک برای فضای آموزشی استفاده می‌شود.

فرماندار شهرستان نورنیز در این جلسه از تصمیمات جدی برای استقرار دائمی دانشگاه و تلاش برای تأمین زمین مناسب در خورشأن خبر داد و گفت: این عزم و اراده در شهرستان وجود دارد.

وی گفت: با همان توان و نوآوری تا زمانی که مسئول هستید کار کنید و با توجه به نزدیکی پایان سال، تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره را در اولویت قرار داده و با جدیت پیگیری کنید.

فرماندار نور با اشاره به دغدغه مردم و سازمان‌های مردم در خصوص حفظ محیط زیست و منابع طبیعی افزود: پیشنهادها و دغدغه‌ها به دستگاه‌ها انتقال و نسبت به اجرایی شدن آن اقدام می‌شود.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ دی, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو