زمان انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ -

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور اعلام کرد:

ارتقای برنامه‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور گفت: هدف شورای فرهنگ عمومی آسیب شناسی اجتماعی و فرهنگی در منطقه است که با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی این آسیب‌ها شناسایی و معضلات جامعه به صورت تخصصی‌تر بررسی و راهکارهای مناسب آن ارائه می‌شود.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در نخستین جلسه کمیسیون‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با اشاره به اهداف شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی در خصوص مسائل فرهنگی و بررسی معضلات با توجه به ویژگی فرهنگی در جامعه شهری و روستایی منطقه به دنبال ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این معضلات است.

 

وی با اشاره به تلاش شورای فرهنگ عمومی برای حفظ و تقویت ارزش‌های دینی انقلاب اسلامی و فرهنگی افزود: شورای فرهنگ عمومی برای هماهنگی دستگاه‌ها و مراکز و موسسات دولتی و غیردولتی در منطقه در راستای فعالیت فرهنگی برنامه‌ریزی می‌کند.

امام جمعه نور با بیان اینکه فعالیت‌های دشمن تزریق فرهنگ انحرافی، ابتذال و بیگانه به جامعه است، خاطرنشان کرد: اعتقادات دینی و فرهنگی سبب دوام و قوام انقلاب اسلامی و کشور است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اضافه کرد: هدف شورای فرهنگ عمومی آسیب شناسی اجتماعی و فرهنگی در منطقه است که با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی این آسیب‌ها شناسایی و معضلات جامعه به صورت تخصصی‌تر بررسی و راهکارهای مناسب آن ارائه می‌شود.

احمدی تأکیدکرد: هدف شورای فرهنگ عمومی این است تا با ارتقای برنامه‌های فرهنگی در جامعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

وی با اشاره به تأکید آیه ۶۰ سوره احزاب به دغدغه‌های فرهنگی اظهارکرد: زمانی‌که دشمنان در برنامه‌های سخت افزاری موفق نمی‌شوند به ابزارهای نرم افزاری و مباحث فرهنگی رو می‌آورند و با کمک جریان نفاق و کسانی که در گمراهی و غفلت به دنبال ناامیدی مردم هستند، همراهی می‌کنند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

امام جمعه نور با بیان اینکه بخشی از سخنرانی مقام معظم رهبری اشاره به سوره احزاب است، بیان کرد: این آیه در اوج مباحث فرهنگی است و دشمن برای که بتواند در میان جریان دینی و فکری انقلاب نفوذ کند تمام تشکیلات فکری و عوامل خود را به کار می گیرد و در این راستا رسالت ما این است که وارد میدان شویم و با برنامه‌ریزی از مکتب و دین خود حراست کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با اشاره به اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی باید کاربردی باشد، یادآورشد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و حداکثری اعضا برگزار می‌شود و تلاش این شورا بررسی دغدغه‌ها و مشکلات روز در منطقه و رفع این چالش‌ها و مشکلات است.

احمدی بر ضرورت فعالیت کمیسیون‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان تأکیدکرد و افزود: با تشکیل کمیسیون‌ها باید برنامه هم‌افزایی را ایجاد کنیم و آن را کاربردی و یک فهم مشترک را دنبال کنیم.

وی با اشاره به وظیفه پانزده گانه به عنوان سرفصل اظهارکرد: بر اساس نیاز و اولویت‌های منطقه‌ای باید از این سرفصل‌ها بهره‌برداری کرد و در کارها دانش و آگاهی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

امام جمعه نور بیان‌کرد: تولید در بخش فکر و اندیشه باید بر اساس آموزه‌های دینی باشد و با نوآوری در کارهای فرهنگی برنامه‌های متنوع برای جذب جوانان و مردم ارائه دهیم و در عرصه اقتصادی، کشاورزی، صنعت و … بر اساس نیازها و اولویت‌های منطقه موضوعات را شناسایی و در این خصوص استفاده از ظرفیت دانشگاه و مراکز علمی را فراموش نکنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور افزود: معضلات اجتماعی مانند افزایش طلاق، کاهش‌ازدواج، فرزندآوری، عفاف و حجاب که به دلیل گردشگر بودن منطقه در خط مقدم این مسئله قرار داریم از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور نیز در این جلسه اظهارکرد: برای توسعه و اعتلای ابعاد فرهنگی جامعه باید سواد اقتصادی، رسانه‌ای و اجتماعی را در جامعه ارتقاء داد.

داود فلاح گفت: شورای فرهنگ عمومی با هدف تجزیه، تحلیل و ارزیابی جریانات فرهنگی منطقه تلاش می‌کند تا معضلات را شناسایی کند و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای بررسی و رفع علمی‌ترین مشکلات می‌تواند تاثیرگذار باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور افزود: این کمیسیون موظف است که از نخبگان و صاحب‌نظران به ویژه جوانان مستعد دعوت کند تا با هم‌اندیشی بهترین و موثرترین راهکار‌ها را برای رفع مشکلات و رشد و بهبود ابعاد فرهنگی در منطقه ارائه دهند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ خرداد, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو