زمان انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ -

دادستان شهرستان نور:

مطالبه‌گری در شهرستان نور کمرنگ است+تصاویر

دادستان شهرستان نور گفت: با توجه به اینکه این شهرستان پتانسیل‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه وجود دارد اما مطالبه‌گری کمرنگ است.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور، عبدالصالح اکبرپور در آیین اختتامیه نمایشگاه نقاشی نبض هنر که با حضور معاون فرماندار شهرستان نور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و هنردوستان و هنرجویان در مجتمع فرهنگی و هنری پیامبر اعظم (ص)رویان برگزار شد، اظهار‌کرد: هنر از مفاهیمی است که در زندگی فکری و عملی انسان بسیار تأثیرگذار است و در حیات معنوی و کیفیت زندگی نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه نقاشی هنر قدرتمندی است، افزود: هنرهای مختلف تجسمی موسیقی، ادبیات، نمایشی، معماری و … بر عواطف و هوش انسانی اثر می‌گذارند و هنر توان و مهارت خلق زیبایی است.

دادستان شهرستان نور با بیان اینکه هنرمندان در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر باید مطالبه‌گر باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان نور پتانسیل‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه وجود دارد اما مطالبه‌گری کمرنگ است.

اکبرپور با اشاره به اینکه مطالبه‌گری سبب می‌شود تا مسئولان بدانند مردم به دنبال نیازهای فرهنگی و هنری در شهرستان هستند، تأکیدکرد: پیگیری و مطالبه‌گری برای رفع مشکلات در حوزه‌های فرهنگ، هنر، سینما و … تأثیرگذار است و سبب ارتقای سطح فرهنگی در شهرستان می‌شود.

رضا ناییج نوری معاون فرماندار شهرستان نور نیز در این مراسم اظهارکرد: هنر مجموعه آثار یا فرایندهای ساخت بشر است  که برای اثرگذاری بر احساسات و هوش انسانی و یا انتقال یک معنا یا مفهوم  خلق می‌شوند.

 

وی گفت: آثار هنری توسط مهارت‌های انسانی مانند تخیل یا بر اساس برخی قواعد و قوانین فنی خلق می‌شود و زمانی که هنر تبدیل به اثر می‌شود، ارزشمند است.

معاون فرماندار شهرستان نور تأکید کرد: یکی از نیازهای هر جامعه در حوزه هنری است که امیدواریم سیاست‌گذاری دولت و توجه به حوزه فرهنگ و هنر و رسانه سبب ارتقای سطح فرهنگی در جامعه شود.

داوود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان  نور نیز در این مراسم با اشاره به نمایشگاه نقاشی نبض هنر که به مناسبت دهه امامت و ولایت و آغاز سال طبری توسط موسسه افرا برگزار شد، اظهارکرد: هنر راهی برای دست پیدا کردن به هدف هنرمند است و می‌تواند آنچه را که عاطفه انسان در نهفته ترین زوایای روح دارد، تجربه کند.

وی گفت: یکی از اهداف هنر پالایش نفسانی و کسب آرامش است و در تفکر دینی و عرفانی مهمترین هدف هنر و هنرمند تقرب به حق است.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور بیان کرد: هدف ما گسترش هنرهای تجسمی از لحاظ کمی و کیفی است که در این راستا ابتدا باید هنرمند دیده شود.

وی یادآور شد: هنرمندان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای رشد خوبی در شهرستان داشتند اما نیاز است با تلاش بیشتر در همه حوزه‌ها سبب افزایش ارتقای فرهنگ، هنر و رسانه در شهرستان باشیم.

این مسئول با اشاره به پتانسیل های فراوان و سابقه فرهنگ و هنر و رسانه در شهرستان خاطرنشان کرد: ۲۸ موسسه فرهنگی هنری، چند منظوره و تک منظوره در شهرستان نور در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و سطح فعالیت هنرمندان در شهرستان با رشد خوبی همراه بود که نشانگر اهمیت مقوله فرهنگ و هنر در شهرستان است که هنرمندان خود را به استانداردهای بسیار مطلوب می‌رسانند.

فلاح با قدردانی از زحمات مونا طایفه مدیر موسسه افرا گفت: این موسسه در مدت فعالیت خود هنرجویان خوبی را پرورش داد که این هنرمندان آثار بسیار خوب و قابل تأملی را ارائه دادند و در زمینه حقوق بشر آمریکایی نیز در شهرستان جشنواره نقاشی با مسئولیت فرمانداری برگزار شد.

وی با اشاره به جشنواره‌ای با موضوع افزایش جمعیت جوان به ویژه در مازندران اضافه کرد: هدف جشنواره ترغیب جوانان برای ازدواج آسان و افزایش جمعیت جوان است که امیدواریم هنرمندان در این راستا آثار خوبی را خلق کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور با اشاره به ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا که دین بزرگی بر گردن ما دارند، افزود: شهدا بزرگترین هنرمندان در دفاع و حفظ دین و کشور بودند که این هنر اسوه و الگوی هنرهای تجسمی و حوزه‌های مختلف است که امیدواریم کارهای بزرگ شهدا و ایثارگران به خوبی با دستان هنرمندان شهرستان به تصویر کشیده شود.

 

 

مونا طایفه مدیر موسسه افرا نیز در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به نمایشگاه نقاشی نبض هنر اظهارکرد: این نمایشگاه به مناسبت دهه ولایت و امامت و همت هنرمندان گالری افرا و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در سالن پیامبر اعظم (ص)رویان برگزار شد.

وی گفت: نقاشی هنر قدرتمند است و نقاشان به واسطه قدرت این هنر توانستند در طول زندگی بشر مفاهیم زیادی را به انسان آموزش بدهند.

 

 

مدیر موسسه افرا در شهرستان نور با اشاره به اینکه یکی از اهداف نقاشی کسب آرامش است، افزود: در این نمایشگاه حدود ۴۰ اثر با تکنیک‌های مختلف مداد رنگی، رنگ روغن، سیاه قلم، طراحی با مداد و… از آثار سحر حسینی، سمیرا حسینی، شقایق حسین‌زاده عمرانی، فاطمه میرزاده، شهره کاظمیان، زهرا موسوی،ناهید کالجی، شمیم معراج، فاطمه مقصودی،الهه نبی‌زاده، مهدیه شاه حسینی و محدثه ناییج به نمایش گذاشته شد.

 

     

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو