زمان انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ -

رئیس اداره ارشاد شهرستان نور خبر داد:

اجرای تئاترهای خیابانی با موضوع محرم در شهرستان نور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور گفت: ایستگاه‌های صلواتی در ماه محرم در سطح شهرستان فعالیت دارند و هنرمندان شهرستان در کنار ایستگاه صلواتی تئاترهای خیابانی با موضوع محرم را اجرا می‌کنند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،داوود فلاح در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: با توجه به فعالیت‌های ذاتی برای گسترش و ترمیم حوزه فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه فرهنگ و هنر بومی و محلی اقدامات زیادی انجام شد.

وی  با اشاره به اینکه مهمترین اقدامات این اداره در ساحل شهرستان نور و اجرای برنامه‌های فرهنگی بود، افزود:  در جلسات شورای فرهنگ عمومی تشکیل کمیسیون‌های تخصصی از تصمیمات مهم این شورا بود که کمیسیون فضای مجازی با هدف هماهنگی لازم در این شورا تشکیل شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیمات مهم در کمیسیون‌های تخصصی این شورا،جلسه فرعی کمیسیون فضای مجازی با حضور خبرنگاران و فعالان فضای مجازی برگزار شد.

این مسئول اضافه کرد: موسسات و آموزشگاه‌های موسیقی، همایش و کلاس‌های هنرآموزی در اداره آموزش و پرورش برگزار کردند و نمایشگاه نقاشی با حضور ۳۰۰ هنرجو از آموزشگاه هاشور در ساحل نور،  تئاتر خیابانی با موضوع زیارت امام رضا (ع)همراه با ورود پرچم متبرک امام رضا (ع) در شهرستان، تئاتر خیابانی در هفته قوه قضاییه و نیروی انتظامی با موضوع اعتیاد، طلاق و فرزندآوری از اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور است.

فلاح گفت: به مناسبت دهه محرم سوگواره هنری به عنوان محرم در قاب نقاشی با حضور فرماندار و رئیس شورای بخش شهرستان در گالری ارشاد نور اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای نمایش طنز و اجتماعی به مناسبت دهه کرامت و ولایت در ۱۰ شب در سالن ارشاد نور اظهار کرد: هشتم محرم برنامه‌ استانی محفل هنرمندان حسینی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در تکیه حضرت رقیه (س) برگزارمی‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور خاطرنشان کرد: ۳۰مجوز برای تعزیه خوانان شهرستان نور در ماه محرم صادر شد که در ییلاقات نیز مراسم تعزیه خوانی از زمان‌های کهن برپا می‌شود و در این راستا تکیه تاکر بلده ثبت کشوری شد.

فلاح با اشاره به تجلیل از هنرمندان معلول در هفته بهزیستی، افزود: ایستگاه‌های صلواتی در ماه محرم در سطح شهرستان فعالیت دارند و هنرمندان شهرستان در کنار ایستگاه صلواتی  تئاترهای خیابانی با موضوع محرم را اجرا می‌کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ مرداد, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو