زمان انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ -

مدیرکل ارشاد مازندران:

تولیدات تئاتر مازندران در حوزه آیینی و مذهبی افزایش یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: تولیدات تئاتر در استان مازندران باید در زمینه آیینی و ارزشی افزایش پیدا کند و باید تولیدات را در حوزه‌های مدافعان حرم، دفاع مقدس، خا‌ن‌طومان و... تقویت کنیم.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،همایش عاشورایی هنرمندان استان مازندران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مسئولان شهرستانی در تکیه حضرت رقیه (س) این شهر برگزار شد.


حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در حاشیه همایش هنرمندان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: این همایش نخستین بار با حضور هنرمندان ۵ شهر نور، آمل ،محمودآباد، نوشهر و چالوس به میزبانی شهرستان نور برگزار شد و هنرمندان با اجتماع خود از شهرهای مختلف استان به ساحت مقدس امام حسین (ع)ادای دین کردند.

وی با اشاره به اینکه یک اثر هنری می‌تواند در درون جامعه تاثیرگذار باشد، گفت: در طول تاریخ هنرمندان در عرصه ‌های مختلف دفاع مقدس، مدافعان حرم، جریان حسینی، علوی و … با خلق آثار ماندگار نقش آفرینی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به تابلوی عصر عاشورا استاد فرشچیان خاطرنشان کرد:   این تابلو می‌تواند از مجالس خطابه اثرگذارتر باشد و رهبر معظم  انقلاب فرمودند هر چه را می‌خواهیم ماندگار شود باید در قالب هنر بیاوریم.

این مسئول با اشاره به ارتباط قلبی هنرمندان با جریان حسینی تاکید کرد: یکی از اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران این است که برنامه‌های هنری را به سمت کارهای ارزشی سوق دهد.

جوادی اضافه کرد: تولیدات تئاتر در استان مازندران باید در زمینه آیینی و ارزشی افزایش پیدا کند و باید  تولیدات  را در حوزه‌های مدافعان حرم، دفاع مقدس، خا‌ن‌طومان و… تقویت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران اظهارکرد: هنرها باید در خدمت ارزش‌های آیینی، دینی، حماسی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و…باشد و در این راستا پیگیر تولیدات در همه حوزه‌ها و هنرها هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: هنرمند باید آموزش ببینند و تولید محتوای مناسبی را در جامعه ارائه دهد که تاثیرگذار و پرمعنا باشد.

جوادی افزود: همه عوامل کارگردان، نویسنده، بازیگر و … در تولید آثار ماندگار و ارزشی دخیل هستند و تولید محتواها باید متناسب با ارزش‌های جامعه اسلامی باشد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو