زمان انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ -

با حضور فرمانده سپاه کربلا؛

دبستان مبین راهیان کوثر در شهرستان نور افتتاح شد

دبستان مبین راهیان کوثر در شهرستان را با مساحت بنای ۷۰۰ مترمربع درس ۶ کلاس احداث شد که در سال تحصیلی جدید ۱۳۰ دانش آموز مشغول به تحصیل شدند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،آیین افتتاح دبستان مبین راهیان کوثر در شهرستان نور با حضور سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران، جعفری مسئول بسیج دانش آموزی استان، توکلی فرماندار شهرستان نور و سرهنگ اسدی فرمانده سپاه شهرستان، مسئولان شهرستان نور و خانواده‌ها و دانش آموزان در این مدرسه برگزار شد.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در این مراسم با اشاره به ابلاغیه فرماندهی کل در سال ۱۳۹۹ در خصوص کمک به دولت و آموزش و پرورش اظهارکرد: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با نگاه تربیت محوری به دنبال راه اندازی مدارس الگو در استان هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه دبستان مبین راهیان کوثر در شهرستان نور هشتمین مدرسه در استان است، افزود: در هشت مدرسه مبین در استان مازندران ۸۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند و رویکرد مدارس تربیت محوری است تا در کنار تعلیم از تربیت دانش آموزان غافل نشویم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به تربیت فرزندان برای آینده بهتر خاطرنشان کرد: تربیت فرزندان یکی از چیزهایی است که سعادت پدر و مادر و فرزند را فراهم می‌کند و اگر فرزند صالح تربیت نشود عذاب دنیا و آخرت را به همراه دارد.

 

این مسئول با اشاره به گسترش خانه سالمندان بیان کرد: مقایسه بین مادران دیروز و مادران امروز نشانگر این است که با توجه به کمبود امکانات، مادران دیروز با گذشت و صبوری محیطی امن و آرام برای خانواده ایجاد می‌کرد و فرزندان گذشت، مهربانی و صبوری را با الگو از مادران خود می‌آموختند.

سردار مسلمی گفت: با فاصله گرفتن از ارزش‌های تربیتی مانند احترام به بزرگتر و پدر و مادر در خانواده و جامعه اعتماد، گذشت و محبت کمرنگ تر می‌شود.

وی افزود: با توجه به تربیت فرزندان در خانواده غیرت مردان در جامعه زیر سوال می‌رود و جای ارزش و ضدارزش تغییر می‌کند.

 

سید نعمت اسدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور نیز در مراسم تقدیر از خیرین و مسئولان در ساخت دبستان مبین راهیان کوثر در شهرستان اظهارکرد: بسیج و سپاه در همه عرصه‌ها حضور دارند و در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت گام‌های شایسته‌ای برداشتند.

وی گفت: دبستان مبین راهیان کوثر در شهرستان را با مساحت بنای ۷۰۰ مترمربع درس ۶ کلاس احداث شد که ۱۳۰ دانش آموز در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور خاطرنشان‌کرد: اهداف این مدرسه این است تا پرورش در کنار آموزش به صورت جدی دنبال شود و در این راستا برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت انجام شد.

اسدی بیان کرد: زیرساخت این مدرسه با همت خیر نیک اندیش آقای یزدانی با هزینه ۱۴۶ میلیون تومان و کمک مجموعه خیرین و مسئولان انجام شد و پس از اخذ مجوزهای لازم رحمان سلطانی پیمانکار خیر به صورت رایگان در این عرصه ما را یاری کرد.

وی افزود: این مدرسه با همت خیرین بزرگوار و نیک اندیش حاج حمیدرضا شاه حسینی با هزینه بالغ بر  ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان احداث و بهره برداری رسید که از زحمات خیرین، فرمانداران، شهرداران و شورای اسلامی در گذشته و حال و مسئولان شهرستان در این راستا قدردانی می‌کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ مهر, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو