زمان انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ -

امام جمعه نور:

دشمن در فتنه اخیر به دنبال سوریه‌سازی ایران است

امام جمعه شهرستان نور گفت:‌ دشمن در فتنه اخیر به دنبال درگیری مسلحانه و سوریه سازی ایران است.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نورحجت الاسلام قنبر علی احمدی در حاشیه راهپیمایی روز ۱۳ آبان شهرستان نور با اشاره به صفات متقیان و دوری از تکبر و خود برتر بینی اظهار کرد: تکبر بزرگترین خطر در مسیر عبودیت و بندگی خداست.

 

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) بیان‌ کرد: در عصر حاضر شیطان بزرگ آمریکا در مسیر ابلیس قرار دارد که پس از سالها قدرت این عصر را عصر  افول آمریکا می دانیم.

امام جمعه نور با اشاره به اینکه اهل تقوا و معرفت باید بهترین سنت ها و فرهنگ ها را بشناسند، خود به آن عمل کنند و به دیگران بشناسانند، افزود: سنت خوب حسنه باید به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود و بدترین سنت و فرهنگ ظلم، ناجوانمردی و پنهان کردن عدل و عدالت است.

احمدی با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی و روز ملی مازندران خاطرنشان کرد: مردم خطه شمال به ویژه مازندران در این روز سنت حسنه را از خوشان به جا گذاشته و حکومت شیعه در ایران اسلامی را تاسیس کرد و در سال ۲۵۰هجری قمری در مسجد جامع کجور نماز عید را به امامت حسن بن زید علوی برپا کردند.

وی گفت: دیار علویان پهلوانان و قهرمانان زیادی دارد که در تاریخ هم اسطوره شدند و باید به خودمان افتخار کنیم که پیشینیان ما در مسیر حکومت علوی و شیعه از دیگران سبقت گرفته و این بهترین سنتی که از پیشینیان برای ما به جا مانده که باید این سنت بزرگ را قدر بدانیم و آن را تقویت کنیم.

امام جمعه نور خاطرنشان کرد: بهترین فرهنگ محبت و عشق است به ویژه در محیط خانواده و این جایگاه را باید با استحکام نگه داریم و یکی از اهداف دشمن فروپاشی پایه های خانواده است.

احمدی با اشاره به ۱۳ آبان در سال ۴۳ و تبعید امام (ره) به ترکیه بیان‌کرد: ۱۳ آبان ۵۷ دانش آموزان در دانشگاه تهران در مقابل رژیم فاسد پهلوی ایستادند و تعدادی از دانش آموزان به شهادت رسیدند که این روز به نام روز دانش آموز در تاریخ ثبت شد و ۱۳ آبان ۵۸ سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی به دست دانش‌آموزان و دانشجویان تسخیر شد.

وی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و ایستادگی مردم در مقابل توطئه آمریکا افزود: شعار مرگ بر آمریکا از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ توسط دانشجویان در مقابل حرکت های ظالمانه و دخالت های آمریکا آغاز شد.

امام جمعه نور با اشاره به جنایات ها و دخالت‌های آمریکا در سال ۱۳۹۱ و با پیدایش موج جدید بیداری اسلامی در کشورها تأکیدکرد: مسئله سوریه در میان این کشورها با اعتراضات آغاز شد و با موج سواری آمریکا اعتراضات به آشوب تبدیل شد و ۱۰ سال کشور را درگیر جنگ داخلی کرد و بسیار مردم بی‌گناه کشته و مجروح شدند و زیرساخت‌های کشور سوریه از بین رفت.

احمدی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواستند با فتنه‌گری، طرح سوریه را در ایران اسلامی با آشوب اجرایی کنند تا با ایجاد روزنه زمینه جنگ داخلی، جنایت‌ها و سرنگونی نظام را با وارد کردن محموله زیادی اسلحه و امکانات فراهم کنند که با هوشیاری مردم و هدایت رهبری نقشه شوم دشمنان، نقش بر آب شد.

وی با اشاره به جنایت دشمنان درحرم شاهچراغ و شهادت مرد و زن و کودک بی گناه در شیراز  اظهار کرد: دستگاه امنیتی و اطلاعاتی نباید بگذارند حرکت ادامه پیدا کند و  باید این حرکات به طور کامل جمع آوری شود.

امام جمعه نور با اشاره به سخنان رهبری افزود: دشمنان با حرکت بی شرمانه و جنایت‌ها به اهداف شوم خود نخواهند رسید و با انزوای آمریکا قدرت از غرب به شرق یعنی وطن اصلی خود برمی‌گردد و جریان مقاومت، جریان حاکم بر منطقه و جهان می شود که مؤسس جریان مقاومت، ملت قهرمان ایران اسلامی است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ آبان, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو