زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ -

امام جمعه شهرستان نور:

دشمن به‌دنبال قرار دادن مردم در برابرنظام است/مسئولان پاسخگوی مردم باشند

امام جمعه شهرستان نور گفت: مسئولان باید با برنامه‌ریزی درست و خدمات خالصانه روزبه‌روز به ارتقای علمی در حوزه‌های مختلف بیفزایند و مشکلات کشور را رفع و دست دشمنان را کوتاه کنند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام قنبر علی احمدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور که در مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی نور با حضور مسئولان شهرستان و برخی دانش‌آموزان برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبری اظهار کرد: اولویت نخست در اقتصاد و سبک زندگی فرهنگ یک جامعه است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ یعنی هویت، اساس و موجودیت یک جامعه، افزود: هویت جامعه نقش عمده‌ای در سعادت و تکامل هر جامعه دارد و در حقیقت باورها اندیشه ها و جریان فکری رفتار یک جامعه را رقم می زند و پایدارترین فرهنگ از متن دین و آموزه‌های الهی تشیع و اندیشه شیعه است.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور خاطرنشان کرد: مازندران از پایدارترین فرهنگ برخوردار است که نشأت گرفته از آموزه‌های دینی و اهل بیت طاهرین (ع) است و تلاش دنیای استکبار در چند قرن این بود که اندیشه شیعه و راهبرد در عرصه زندگی را خدشه دار کند و فرهنگ وارداتی و سبک زندگی غربی را در ایران ترویج کند.

امام جمعه نور با اشاره به تحمیل زیان‌های اخلاقی، اقتصادی، سیاسی, دینی و … دنیای استکبار برای کشورمان بیان‌کرد: جهان میان شرق و غرب مادی تقسیم شده بود و انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی به ویژه جوانان حماسه‌ساز با قدرت پا به میدان نهاد و دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و انقلاب اسلامی به کمک این ملت آمد و در مقابل دنیای غرب موضع گرفت.

احمدی با اشاره به انقلاب اسلامی در عصر جدید تأکیدکرد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی بود که بدون خیانت به آرمان‌هایش مسیر خود را ادامه داد و از کرامت، اصالت و شعارهای خود صیانت کرد و در مسیر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن سازی در حال پیشروی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی اهل انفعال نیست و به هیچ بهانه‌ای از ارزش‌هایی که آمیخته به ایمان مردم است فاصله نمی‌گیرد اظهار کرد: انقلاب اسلامی دچار رکود و خموشی نمی‌شود و تضاد و ناسازگاری میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی مشاهده نمی‌شود و دنیای غرب بر این اساس هر روز نقشه‌ای برای براندازی و تغییر ماهیت نظام برنامه‌ریزی می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با اشاره به اینکه انقلاب همواره در حال انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خویش است، افزود: در این مسیر خطا وجود دارد که نیاز به تصحیح خطا است اما منفعل نیست و از روزی که انقلاب اسلامی پیروز شد فتنه‌های زیادی از سوی دشمنان ایجاد شد که انقلاب اسلامی در مقابل این گردنکشان ایستاد و برای اینکه انقلاب را بهتر درک کنیم باید گذشته را مطالعه کنیم که آگاهی از گذشته، ساختن آینده را رقم می‌زند.

امام جمعه نور با اشاره به سخنان رهبری بر ضرورت جهاد تبیین، تأکیدکرد: مطالعه ایران در دوران قاجار و پهلوی در خیانت، جنایت، وضعیت علمی و صنعتی و… یک کشور نشان می‌دهد پس از انقلاب کشور با توجه به تحریم ها در همه عرصه‌ها در حال رشد و تعالی است.

احمدی با اشاره به جایگاه جوانان و نوجوانان اضافه کرد: جوانان و نوجوانان باید در محیط‌های علمی درست تربیت شوند و معلمان و مدیران برنامه‌ریزی کنند تا وجدان‌کاری، وفاداری، تعهد به فراگیری علم و دانش و تخصص، دین باوری و نگاه روحیه انقلابی و … را در ذهن جویای حق و حقیقت و علاقه‌مند آن‌ها تزریق کنند.

وی با اشاره به طراحی اغتشاشات در آن سوی مرزها تأکیدکرد: مسئولان باید با برنامه‌ریزی درست و خدمات خالصانه روزبه‌روز به ارتقای علمی در حوزه‌های مختلف بیفزایند و مشکلات کشور را رفع و دست دشمنان را کوتاه کنند.

گفتنی است در این جلسه فرماندار شهرستان نور به عنوان نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی زمان سخنرانی خود را به دانش آموزان در جلسه اختصاص داد و دو دانش آموز در جلسه مطالبات خود را از مسئولان به عنوان نماینده دانش آموزان مطرح کردند و در پایان از ۱۰ دانش آموز مدرسه به عنوان نخبه‌های علمی و پژوهشی که در رشته‌های نجوم، نانوفناوری، قرآنی، ژنتیک، لیزر کوانتوم و … موفق به کسب رتبه‌های استانی و کشوری شدند با اهدای لوح قدردانی شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آبان, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو