زمان انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

کورس پرسپولیس با دو استقلال برای قهرمانی

هشت دیدار هفته بیست و هشتم لیگ برتر روز پنجشنبه و به طور همزمان برگزار می‌شود.

به گزارش سرای نور؛ هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه با انجام هشت مسابقه برگزار می‌شود. در این روز هیجان در صدر و قعر جدول به اوج می‌‌رسد. شاید تکلیف مدعیان قهرمانی و تیم‌های سقوط کنند در پایان این روز مشخص می‌شود. نگاهی به این رقابت ها می‌اندازیم:

پرسپولیس- نفت تهران؛ ادامه صدرنشینی با شکست یک استقلالی؟

بسیاری از فوتبالدوستان و بخصوص هواداران پرسپولیس این تیم را شانس اول قهرمانی می‌دانند با این حال کارشناسانی که فوتبال را دقیق‌تر دنبال می‌کنند می‌گویند سرخپوشان نباید خودشان را قهرمان بدانند. برانکو هم می‌گوید که منصوریان برای شکست پرسپولیس تیمش را به میدان می‌فرستد. سرمربی پرسپولیس می‌داند که چه دیدار سختی مقابل نفت در پیش دارد. منصوریان هم گفته سه امتیاز را از پرسپولیس می‌گیرد. منصوریان با این حرف یک تیر با دو نشان زده است. هم خودش را نزد هواداران استقلال محبوب‌تر کرده و هم هواداران استقلال را برای تشویق تیمش به ورزشگاه آزادی دعوت کرده است.

پرسپولیس ۵ برد متوالی داشته و اگر تیم نفت را هم شکست بدهد ششمین برد متوالی‌اش را در این فصل کسب می‌کند. سرخپوشان در این مسابقه رامین رضائیان را به دلیل محرومیت و محسن بنگر و میلاد کمندانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. پرسپولیس اگر بخواهد قهرمان شود باید در این مسابقه و دو بازی آینده‌اش پیروز شود البته بسیاری می‌گویند نفت سرسخت‌ترین حریف شاگردان برانکو است. پیروزی پرسپولیس این تیم را در صدر جدول نگه می‌دارد وسرخپوشان همچنان شانس اول قهرمانی باقی می‌مانند. شکست یا تساوی پرسپولیس استقلال خوزستان و استقلال را به قهرمانی امیدوار می‌کند و شاید یکی از این دو تیم صدر را از پرسپولیس بگیرند. هواداران پرسپولیس قطعا روز پنجشنبه برای خواندن سرود قهرمانی و جشن گرفتن پیروزی تیم‌شان مقابل یک مربی استقلالی به ورزشگاه آزادی می‌ روند.

پدیده- ذوب آهن؛ تیم گل‌محمدی پیروز می‌شود؟

پدیده هفته گذشته شکست سنگین ۳ بر یک را مقابل راه آهن ته جدولی متحمل شد و ذوب آهن هم مقابل صبا متوقف شد. شاگردان گل‌محمدی ۵ هفته است که پیروز نشده‌اند و باید دید که می‌توانند در مشهد نوار مساوی‌هایشان را قطع کنند یا فینالیست حذفی همچنان رنگ برد را در لیگ نمی‌بیند. شاگردان رضا مهاجری در خطر سقوط قرار ندارند و شاید بخواهند توانایی‌هایشان را به رخ اهالی فوتبال و نماینده ایران در اسیا بکشند و با تمام وجود مقابل ذوب آهن صف آرایی کنند.

سپاهان- گسترش فولاد تبریز؛ بدون هیجان و محرم!

این مسابقه برای تیم‌های قعر و صدر جدول اهمیت زیادی ندارد. سپاهان هفته گذشته بدون استیماچ و با قاسم زاغی‌نژاد پیروز شد و شاید این هفته هم زردپوشان اصفهانی بدون محرم نویدکیا و استیماچ پیروز شوند. گسترش هم تیمی است که در رده هفتم جدول قرار دارد و فقط تلاش می‌کند در پایان لیگ رتبه‌اش تک رقمی باشد. این بازی خیلی دیدنش برای فوتبالدوستان هیجان انگیز نیست.

فولاد- استقلال اهواز؛ دربی بدون حساسیت

دربی خوزستان حساسیت زیادی ندارد.آبی‌پوشان اهوازی هفته گذشته سقوط‌شان به لیگ دسته اول قطعی شد و فولاد هم با گرفتن ۲ امتیاز در سه بازی آینده در لیگ برتر ماندنی می‌شود. به نظر می‌رسد دراگان اسکوچیچ که هفته گذشته با سه گل مقابل استقلال شکست خورد تلاش می‌کند استقلال اهواز را شکست بدهد تا حداقل این نماینده خوزستان در لیگ ماندگار شود. فولاد در این بازی می‌تواند مقابل تیم بی‌انگیزه استقلال پیروز شود.

استقلال خوزستان- راه آهن؛ بازی مرگ و زندگی

این بازی هم برای صدر و هم برای قعر جدول مهم است. شاگردان ویسی اگر می‌خواهند تا روز آخر در کورس قهرمانی بمانند باید در این دیدار پیروز شوند و راه آهن هم اگر می‌خواهد به بقا امیدوار باشد باید سه امتیاز از استقلال خوزستان بگیرد. این مسابقه مرگ و زندگی است. یکی برای قهرمانی می جنگد و یکی دیگر برای بقا. شاگردان ویسی در این هفته شانس صدرنشینی هم دارند.

صبای قم – سیاه جامگان؛ گرفتن سه امتیاز از علی دایی

صبای قم تیمی است که آنطور که علی دایی می‌گوید مشکلات مالی فراوانی دارد و مالکش خیلی به فکر این تیم نیست با این حال دایی می‌گوید می‌خواهیم لیگ را خوب تمام کنیم و با انگیزه برد به میدان می‌رویم. سیاه جامگان نیز هفته گذشته تراکتورسازی را شکست داد و شاگردان فرهاد کاظمی برای برد در این مسابقه تلاش می‌کنند تا به بقا در لیگ برتر امیدوار بمانند. سیاه جامگان هم انگیزه زیادی برای بازی دارد اما بازیکنان صبا انگیزه زیادی برای این مسابقه ندارند. شاید شاگردان فرهاد کاظمی از علی دایی هم مثل قلعه‌نویی سه امتیاز بگیرند.

تراکتورسازی- ملوان؛ پرواز دوباره قو با بال‌های مهرداد؟

تراکتورسازی هفته گذشته با شکست مقابل سیاه جامگان تقریبا از کورس قهرمانی خارج شد و فقط برای کسب سهمیه تلاش می‌کند شاگردان قلعه‌نویی در این بازی هم باید مقابل تیم ملوان قرار بگیرد. تیمی که بازهم در خطر سقوط است. ملوان بعد از درگذشت اولادی به یک برد خوب مقابل سایپا رسید. باید دید قوی سپید بازهم می‌تواند با بال‌های مهرداد اولادی پرواز کند یا مقابل تراکتورسازی زمین‌گیر خواهد شد؟

سایپا- استقلال؛ آبی‌پوشان به صدر برمی‌گردند؟

استقلال بعد از باخت در دربی یک پیروزی خوب مقابل فولاد به دست آورد. شاگردان مظلومی اگر در این بازی هم مثل بازی با فولاد سرحال و قبراق و دلاورانه بازی کنند پیروزی دور از دسترس این تیم نخواهد بود. استقلال در صورت پیروزی و شکست پرسپولیس می‌تواند دوباره به صدر برگردد. استقلال فینالیست جام حذفی هم هست و در آن رقابت‌ها هم شانس قهرمانی دارد  با این حال آبی‌پوشان پایتخت می‌خواهند در لیگ برتر قهرمان شوند. سایپا هم مدت‌هاست روی دور ناکامی است. نارنجی‌پوشان ۷ هفته است که پیروز نشده‌اند و مجید جلالی گفته برای استقلال برنامه ویژه دارد. همه منتظر دیدن برنامه آقا معلم هستند. سایپا در این بازی روی کاغذ میزبان است اما آنها حتی نتوانستند در این بازی در ورزشگاه دستگردی که ورزشگاه اصلی خودشان است از آبی‌پوشان پذیرایی کنند. پیروزی سایپا در این بازی ممکن است زمینه‌ساز قهرمانی سرخپوشان قبل از پایان لیگ را فراهم کند. مظلومی نمی‌خواهد تیمش قبل از پایان لیگ از قهرمانی نا امید شود بنابراین احتمال دارد استقلال بازهم با بازیکنان جوان و یک تیم تهاجمی به مصاف تیم سایپا برود و شاید سایپا یک باخت سنگین دیگر را تجربه کند.

برنامه هفته بیست و هشتم لیگ برتر:

پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۹۵ همه دیدارها ساعت ۱۸ و به طور همزمان آغاز می‌شود.
پرسپولیس- نفت تهران- ورزشگاه آزادی
پدیده خراسان – ذوب آهن- ورزشگاه ثامن
فولاد مبارکه سپاهان- گسترش فولادتبریز- ورزشگاه فولاد شهر
فولاد خوزستان- استقلال اهواز- ورزشگاه غدیر
استقلال خوزستان- راه آهن- ورزشگاه تختی
صبای قم- سیاه جامگان مشهد- ورزشگاه یادگار امام قم
تراکتورسازی تبریز – ملوان بندر انزلی- ورزشگاه یادگارامام تبریز
سایپا- استقلال تهران- ورزشگاه تختی

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو