زمان انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۵ -

طرح ویژه کمیته امداد برای جهیزیه نوعروسان/فیش حقوقی فتاح منتشر شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از طرح ویژه این نهاد برای تامین جهیزیه ۷۵ هزار نوعروس تحت پوشش خبر داد و گفت: حقوق بیشتر کارمندان کمیته امداد زیر ۲ میلیون تومان است.

به گزارش سرای نور؛ سیدپرویز فتاح در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مدیران کمیته امداد از دریافت  فیش های حقوقی نجومی مبرا هستند افزود: در کمیته امدادافرادی چون عسگراولادی خدمت کرده اند که نه تنها نیازی به حقوق امداد نداشتند بلکه بخشی از مال خود را نیز به کمیته می‌دادند.

وی ادامه داد: مدیران کمیته امداد جزو کمترین گروه حقوقی مدیران کشوری قرار دارند که جزییات آن به سازمان بازرسی کشور ارائه شده و آنها نیز می‌توانند آن را اعلام کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: براساس بررسی های ما مدیری که ۳۷ سال سابقه خدمت در کمیته امداد دارد شاید حقوقش به ۱۰میلیون برسد اما مابقی مدیران با سابقه ۳۰ سال حقوقهایی کمتر از ۱۰ میلیون دریافت می کنند. همچنین از ۲۶ هزار کارمند کمیته بیشترشان کمتر از دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند؛ مدیران بیش از ۳۰ سال خدمت نیز حقوقی کمتر از۱۰ میلیون تومان دارند که تعداد آنها انگشت‌شمار است.

دولت خریدار ساختمان سوهانک است

رئیس کمیته امداد در مورد فروش ساختمان سوهانک گفت: در حال حاضر بخش زیادی از مجموعه کمیته امداد در ساختمان آزادی مستقر شده است و تا پایان ماه جاری تمام کارکنانی که در ساختمان سوهانک بودند، به ساختمان آزادی منتقل شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: ساختمان سوهانک نیز در حال معامله است و چون طرف خرید این ساختمان، یک مجموعه دولتی است، خرید این ساختمان نیازمند اخذ مجوز هیئت وزیران است چراکه خرید اماکن دولتی تنها با داشتن مجوز از هیئت وزیران امکان‌پذیر است.

وی در خصوص صندوق قرض الحسنه امداد نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده تا این صندوق در هریک از استان‌های کشور یک شعبه داشته باشد و در مجموع ۵۰ شعبه به ارائه خدمات قرض الحسنه بپردازند.

فتاح افزود: صندوق امداد قرار است وام و تسهیلات را به صورت «قرض‌الحسنه» ارائه دهد و سپرده‌گذاری در این صندوق نیز تنها به صورت قرض الحسنه خواهد بود.

شاید دولت با طرح ۶ میلیونی مخالفت کند

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص طرح اخیر نمایندگان مجلس موسوم به طرح ۶ میلیون نفری، گفت: این یک طرح از طرف نمایندگان مجلس است که با نیتی خیر مطرح شده و ما نیز هیچ مخالفتی با این طرح نداریم ولی با توجه به اینکه اجرایی شدن این طرح، نیازمند اعتبارات دولتی و منابع مالی خاصی است، به نظر می‌رسد احتمال مخالفت دولت با این طرح وجود داشته باشد.

فتاح خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت مالی دولت، شرایط خزانه، افت قیمت نفت در بازارهای جهانی و سایر شرایط اقتصادی موجود، نمی‌توانم پیش‌بینی روشنی درباره سرانجام این طرح داشته باشم.

۳۰ تا ۵۰ هزار خانواده زندانی تحت پوشش امداد هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به سوال دیگری درباره حمایت این کمیته از خانواده برخی از زندانیان و وجود منع قانونی در این زمینه گفت: متاسفانه به دلیل زندانی شدن سرپرست برخی خانواده‌ها، کمیته امداد مجبور است خانواده آن‌ها را تحت حمایت قرار دهد و در حال حاضر نیز بین ۳۰ تا ۵۰ هزار خانواده زندانی تحت پوشش امداد قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ منع قانونی برای حمایت از خانواده زندانیان توسط کمیته امداد وجود ندارد، افزود: در حال حاضر تعدای از خانواده اعدامی‌ها نیز در بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و این موضوع افتخاری برای جمهوری اسلامی است که خانواده فردی را که بنا به هر دلیلی محکوم به اعدام شده تحت سرپرستی خود قرار داده.

فتاح در پاسخ به سوال دیگری درباره جامعه سالمندان تحت پوشش امداد و خدمات ارائه شده به این بخش نیز اظهار کرد: حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد هستند که اکثر آنها را روستاییان تشکیل می دهند و در حال حاضر متاسفانه به غیر از خدماتی که در خصوص معیشت به این سالمندان ارائه می‌شود کمک ویژه ای به آنها نمی شود و تنها برخی از تجهیزات پزشکی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه نگهداری از سالمندان وظیفه امداد نیست، این وظیفه را در حیطه فعالیت بهزیستی عنوان کرد و افزود: امداد تنها خدماتی را به سالمندان ارائه می دهد اما نگهداری از این قشر وظیفه سازمان بهزیستی بوده و ما به این موضوع ورود پیدا نمی کنیم.

کاهش ۶۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد

فتاح از کاهش تعداد مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و بیان کرد: از سال ۹۳ تاکنون ۵۰ تا ۶۰ هزار خانوار تحت پوشش امداد کاهش یافته که علت آن نیز متفاوت است که توانمند شدن این خانواده‌ها و خروج مددجویان به واسطه ازدواج دختران و پسران از پوشش امداد بخشی از این دلایل بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درخصوص تعداد بیماران صعب العلاج و همچنین بیماران خاص تحت پوشش این نهاد حمایتی گفت: حدود ۱۵ هزار بیمار صعب العلاج و ۴ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد هستند اما به جز هزینه‌های محدود درمان، کمک ویژه تری را به این بیماران ارائه نمی کنیم و این در حالی است که هزینه‌های این بیماران بسیار زیاد است.

بودجه ویژه برای تامین جهیزیه نوعروسان کمیته امداد

فتاح درخصوص خدمات جهیزیه ارائه شده از سوی کمیته امداد به دختران در آستانه ازدواج خاطر نشان کرد: سال گذشته ۷۵ هزار دختر جوان در صف دریافت جهیزیه قرار داشتند که این آمار اکنون به ۴۵ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان این مطلب که این موضوع حائز اهمیت بسیاری است و باید از همه گروه‌های فعال در این زمینه حمایت کرد، ادامه داد: در آخرین دقایقی که بودجه سال ۹۵ کشور بسته می شد کمیسیون تلفیق مقرر کرد که بودجه خاصی را در رابطه با هزینه جهیزیه در اختیار کمیته امداد قرار دهد و همین موضوع سبب شد ما بتوانیم در سال جاری تعداد بیشتری جهیزیه به دختران اهدا کنیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو