زمان انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ -

فرماندار شهرستان نور:

دلیل کمبود آب شرب ناهماهنگی میزان ساخت‌وسازها با زیرساخت‌هاست

فرماندار شهرستان نور گفت: میزان ساخت و سازها با زیر ساخت‌ها هماهنگی ندارد و این امر سبب کمبود آب شرب شده است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،علی شادمان در نشست خبری با اصحاب رسانه  شهرستان نور با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر، افزود: اگر بگوییم یکی از بهترین انتخابات را در این دوره در شهرستان برگزار کردیم گزافه نیست، طبیعت انتخابات رقابت است و گاهی بداخلاقی‌هایی شده و می‌شود که باید با کار عقلانی آن را حذف کرد.

فرماندار شهرستان نور به سلامت انتخابات اشاره و تصریح کرد: در هیچ صندوق اخذ رأی چالشی که مشکل ایجاد کند، نداشتیم زیرا از ابتدا هشدار دادیم  که در صورت مشاهده تخلف و خرید و فروش رأی برخورد جدی می‌شود، موردی هم دستگیری نداشتیم.

این مسئول درصد مشارکت شهرستان نورجلوه ویژه دانست و گفت: درحالی که میانگین مشارکت استان ۶۰ درصد بود، میزان مشارکت نوری‌ها  ۸۹ درصد بوده است، این مشارکت را می‌توان از چند جهت بررسی کرد، نخست فرهیخته بودن شهروندان نوری است و بعد از آن حلاوت خدمات نظام در این شهرستان است که انگیزه را افزایش داد.

شادمان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و راکد شهرستان و افتتاح و بهره برداری از آنان و همچنین پروژه‌های در حال اجرا که با کمترین اعتبارات و خلاقیت مدیریتی و نیروی انسانی انجام شد را سبب افزایش امید و حضور مردم پای صندوق‌های رأی عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در سال‌های اخیر از جمله آسفالت ده‌ها کیلومتر از راه‌های اصلی و کوهستانی، رینگ برق بلده، پل سلیاکتی، گاز رسانی منطقه واز، بلده و منطقه میانبند و … از تکمیل و بهره‌برداری پایگاه انتقال خون تا پایان شهریور سال جاری خبرداد.

فرماندار شهرستان نور از جذب ۴۷ میلیارد تومان اعتبار مجدد در سال جاری خبر داد و افزود: ۲۵ میلیارد تومان برای رفع رانش و احداث جاده در محور گلندرود منطقه اسپیو، ۲۰ میلیارد تومان برای دیواره سازی راه بلده و ۲ میلیارد تومان نیزبرای دیواره رودخانه شهر بلده تخصیص داده شد.

این مسئول در ادامه به مشکل کمبود آب شرب شهرستان به ویژه دربرخی مناطق شهری نور، رویان و ایزدشهر پرداخت و افزود: نیاز ما مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی است ولی در حال حاضرمخزن ۵ هزارمتر مکعبی است و زمانی که به مردم می‌گویم منبع ذخیره داشته باشند، خودمان نیز در زیرساخت باید منبع ذخیره کافی داشته باشیم.

شادمان با تأکید بر جدی گرفتن مشکل آب شرب، گفت: میزان ساخت و سازها با زیر ساخت‌ها هماهنگی ندارد و این امر سبب کمبود آب شرب شده است اما با مدیریت می‌توان با همین میزان آب پاسخگوی شهروندان بود.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری ۳۹ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای احداث کارخانه کمپوست تا یک سال دیگر مشکل زباله شهرستان مهار می‌شود.

فرماندار شهرستان نور در باره انتخابات شورای شهر نیز بیان کرد: از نظر ما نتایج همان است که رسما اگهی کردیم، شکایت تاثیرگذاری نداشتیم و انتخابات تمام شده است.

شادمان خاطرنشان کرد: به رغم تعهد مجموعه شورا و شهرداری نور متاسفانه تا کنون اقدام موثری انجام نشد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ تیر, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو