زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ -

دسامبر، ماه سیاه مورینیو و یونایتد

در روز دوم دسامبر، منچستریونایتد با کسب پیروزی 3-1 مقابل آرسنال، جو را به نفع خود برگرداند و بسیاری معتقد بودند که فصل آنها تازه شروع شده است، ولی چهار هفته بعد و پس از تساوی بدون گل مقابل ساوتهمپتون، حالا آنها شرایط بسیار بدی دارند.

سرای نور؛حذف تحقیر آمیز مقابل بریستول سیتی در جام حذفی، تساوی ۲-۲ مقابل لستر و برنلی، این باور را در ذهن هواداران قرار داده که یونایتد راه به جایی نخواهد برد. لوکاکو در محوطه ۶ قدم روی سانتر خوان ماتا صاحب موقعیتی طلایی شد و به نظر می‌رسید که او بلاخره قفل دروازه سینتز را خواهد شکست؛ ولی ضربه ای که هوئدت با سر به پشت سر لوکاکو وارد کرد، باعث مصدومیت شدید او و در نهایت تعویضش شد.

او به سختی تکان می‌خورد و تیم پزشکی یونایتد با دقت او را از زمین خارج کردند. با این حال لوکاکو با پزشک باشگاه در حال صحبت بود و همین موضوع باعث شد تا کمی از حجم نگرانی ها کاسته شود در حالی که نامی از زلاتان در فهرست ۱۸ نفره وجود نداشت، تنها مارکوس راشفورد حضور داشت که بتواند در خط حمله تیمش قرار بگیرد. با این حال، با وجود اینکه مهاجم انگلیسی بارها در زمین ساوتهمپتون صاحب توپ شد؛ ولی نتوانست از موقعیت های خود استفاده کند و همچنین در خلق موقعیت نیز ناکام بود. او در ۶ بازی اخیرش موفق به گلزنی نشده؛ ولی در مجموع عملکرد خوبی در این فصل داشته است.

در حالی که زلاتان با روزهای اوج خود فاصله بسیاری گرفته و به نظر می‌رسد مسیر ریکاوری او تا پایان فاصله بسیاری دارد، مسئولیت خط حمله تیم احتمالا بر دوش راشفورد خواهد بود. آنتونی مارسیال هم تجربه بازی در این پست را دارد؛ ولی تحت هدایت مورینیو کمتر در این پست به میدان رفته است. در غیاب لوکاکو، دست و پنجه نرم کردن با مشکل خط حمله، تنها یکی از مشکلاتی است که مورینیو در روزهای پیش رو با آنها روبرو خواهد شد. تیم او در کمتر از ۴۸ ساعت دیگر به مصاف اورتون خواهد رفت و در صورت از دست دادن امتیاز، جایگاه شان در بین چهار تیم اول جدول هم به خطر خواهد افتاد.

دیگر دغدغه آقای خاص، اشلی یانگ است که احتمال محروم شدنش مطرح شده است. او در نیمه دوم روی یک صحنه کرنر با دوشان تادیچ درگیر شد و بسیاری معتقدند که او باید با جریمه محرومیت روبرو شود.  هنریک مخیتاریان نیز به درهای خروج باشگاه نزدیک است و تمایلی به ادامه حضور در این تیم ندارد. هرچند با حضور بازیکنانی مثل ماتیچ و پوگبا در خط میانی، احتیاجی به حضور مخیتاریان نخواهد بود. یونایتد رده دوم را به چلسی باخت و حالا اختلافش با صدر به ۱۷ امتیاز رسیده است هر چند که این احتمال وجود دارد که تا پایان ماه شیاطین سرخ بار دیگر به مسیر پیروزی برگردند؛ ولی واضح است که مورینیو و شاگردانش یک دسامبر سیاه را پشت سر گذاشتند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ دی, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو