زمان انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ -

با همت دهیاری و شورای اسلامی روستای جلیکان سفلی

طرح هادی روستای جلیکان سفلی با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید

وحید آقاپور گفت: فاز دوم آسفالت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان در قالب قیر مشارکتی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان در قالب قیر مشارکتی سال ۹۷ شامل اجرای آسفالت با تناژ بالغ بر ۵۰۰ متر اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،همزمان با هفته دولت و با حضور فرماندار نور، بخشدارچمستان، دهیاری و شورای اسلامی روستای جلیکان سفلی ومسئولان شهرستان نور، طرح مشارکتی خیابان اصلی روستای جلیکان سفلی با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

 

دهیار روستای جلیکان در خصوص این پروژه اظهارکرد:این پروژه به صورت مشارکتی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان و دهیاری روستای جلیکان با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان بطول ۴۵۰ متر با عرض اجرایی ۹ متر به بهره داری رسید که شامل اجرای ابنیه فنی و زیرسازی معبر بوده و توسط دهیاری با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰میلیون تومان اجرای جدول کانیو بطول ۹۰۰ متر و اجرای عملیات زیرسازی به حجم ۴۰۰ متر مربع صورت گرفته است.

 

 

وحید آقاپور افزود: فاز دوم آسفالت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان در قالب قیر مشارکتی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان در قالب قیر مشارکتی سال ۹۷ شامل اجرای آسفالت با تناژ بالغ بر ۵۰۰ متر اجرایی شد.

 

 

دهیار روستای جلیکان اشاره کرد:روستای جلیکان از توابع شهرستان نور بخش چمستان و دهستان میانرود است که در فاصله ۵ کیلومتری چمستان و ۱۸ کیلومتری نور قرار دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی از سمت جنوب به روستای رمشی،از شمال به جنگل،از شرق به روستای رزک و از سمت غرب به روستای جلیکان علیا محدود می‌شود.

 

وی افزود:روستای جلیکان سفلی در منطقه‌ای جلگه‌ای با آب و هوای معتدل و مرطوب واقع شده است که شیب روستا از جنوب به شمال است که جمعیت بومی ۹۸۷ نفر که دارای ۴۹۵ نفر زن و ۴۹۲ نفر مرد هستند.

 

وحید آقا پور در ادامه خاطرنشان کرد : جلیکان سفلی برگرفته شده از سه واژه جلی،کان،سفلی است که جلی به معنای گرانقدر،کان به معنای مکان و سفلی بمعنای پایین است بنابراین جلیکان سفلی به مکانی که دارای ساکنین گرانقدر است و نسبت به جلیکان علیا در عرض جغرافیایی پایین تر قرار گرفته است.

 

✅دهیار جلیکان با اشاره به مسائل و مشکلات زیست محیطی افزود: استقرار واحدهای صنفی و مرغداری‌های داخل بافت روستا و یا پیرامون روستا، مجاورت با مرغداری ۱۰۰ هزار قطعه‌ای زربال و پرورش مرغ مادر نوع جوجه،مشکلات خدماتی ورزشی از جمله فقدان پارک تجهیز شده برای بازی کودکان و گذراندن اوقات فراغت جوانان،فقدان سالن ورزشی سر پوشیده و نداشتن زمین فوتبال از مشکلات روستاست.

 

وی با اشاره به مشکلات روستا تصریح کرد: مسائل و مشکلات کالبدی از جمله عبور از محور ارتباطی چمستان_آمل از داخل بافت روستا و تقسیم روستا به دو قسمت شمالی و جنوبی و محدودیت توسعه فیزیکی روستا،محدود بودن دامنه بافت روستا در نقشه،طرح هادی روستا و ایجاد مشکلاتی برای ساخت مسکن برای اهالی و جوانان روستا، کیفیت نداشتن آب شرب روستا و کمبود شدید آب در فصول گرم سال که به یک معضل برای اهالی تبدیل شده است.

 

آقاپور با اشاره به افت شدید ولتاژ برق در تابستان به جهت کمبود ترانس برق افزود: فاز دوم طرح هادی به دلیل نداشتن اعتبار کافی اجرا نشده  فرسوده بودن مدرسه مالک اشتر روستا با قدمت ۴۰ ساله، فقدان کتابخانه، نداشتن ماشین زباله شیفتی و جمع آوری زباله روستا با ماشین استیجاری از مهمترین معضلات  این روستا است.

 

 

دهیارجلیکان سفلی با بیان اینکه سوخت‌های قبلی به سختی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، افزود: مشکل برق رسانی به زمین‌های کشاورزی وجود دارد.

 

 

وی با اشاره به تلاش دهیاری برای آسایش و رفاه اهالی خاطرنشان‌کرد: تعویض لوله‌های انتقال آب شرب کل روستا به طول هشت هزارمتر، تعویض کل سیم‌های فرسوده روستا با کابل خود نگهدار و استقرار چهار ترانس برق جدید با همکاری اداره برق چمستان برای تقویت ولتاژ برق کل روستا، ساخت حسینه سیدالشهدا با کمک اهالی، نصب دوربین‌های حفاظتی پلاک خوان پیشرفته در روستا به تعداد ۱۲ عدد که این دوربین‌ها در سطح شهرستان بی نظیر است، اجرای فاز اول طرح هادی روستا از خیابان شهید ملکی تا روستا، برق رسانی به برخی اراضی کشاورزی با کمک کشاورزان،جمع آوری پسماند روستا و نصب سطل‌های زباله سطح روستا، بازسازی مدرسه مالک اشتر نصب پلاک و کدپستی و نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها، روکش آسفالت، گازرسانی با همکاری اداره گاز از مهمترین اقدامات دهیاری و شورای اسلامی روستای جلیکان سفلی است.

 

آقاپور در ادامه افزود: حسینه و مسجد، مکان آموزشی دخترانه حجاب و پسرانه مالک اشتر، داشتن مرکز بهداشتی و درمانی که روستاهای همجوار را تحت پوشش قرار می‌دهد و داشتن خانه بهداشت از امکانات این روستا است.

 

گفتنی است وحید آقا پور به عنوان دهیار، مجتبی شمسی رئیس شورا، حسین شمسی و اصغر اصغری از اعضای شورای اسلامی روستای جلیکان که مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ شهریور, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو