زمان انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ -

ورود دوتابعیتی‌ها به پارلمان شهری ممنوع

کمتر از دو ماه به برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراها باقی مانده و به گفته رئیس و سخنگوی شورای شهر تهران، قطعا قوه قضائیه و دادستانی ورود دوتابعیتی‌ها به این انتخابات را رصد می‌کنند.

به گزارش سرای نور؛ ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا برگزار خواهد شد و ثبت نام نامزدهای این انتخابات به پایان رسیده است.

در حالی که با ثبت نام ۳ هزار داوطلب، روند بررسی صلاحیت‌ها آغاز شده و از فردا نیز بررسی صلاحیت نامزدها توسط فرمانداری‌ها آغاز می‌شود، این سؤال مطرح است که آیا نامزدهای دارای تابعیت مضاعف تأیید می‌شوند یا خیر؟

در همین زمینه مهدی چمران، رئیس فعلی شورای شهر تهران در خصوص ثبت نام افراد دارای تابعیت مضاعف و نحوه تأیید آنها اظهار داشت: در این زمینه باید مراجع چهارگانه اظهار نظر کنند.

وی تصریح کرد: فرایند استعلام از طریق مراجع چهارگانه شامل (اداره اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی، اداره ثبت احوال) انجام می‌شود.

چمران اظهار امیدواری کرد تا نهادهای اشاره شده در فرایند بررسی شرایط کاندیداها به موضوع دوتابعیتی‌ها توجه داشته باشند.

رضا تقی پور سخنگوی فعلی شورای شهر تهران در خصوص ثبت نام دو تابعیتی‌ها در انتخابات آتی شوراهای شهر تهران گفت: قطعاً قوه قضاییه این موارد را رصد خواهد کرد.

وی بیان کرد: چندی پیش نیز دادستان کل کشور نیز نظر خود را در خصوص دوتابعیتی‌ها اعلام کردند و انتظار می‌رود در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

پیش از این، علی جنگروی رئیس کمیته اطلاع‌رسانی فرمانداری تهران  آمار نهایی تعداد داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش را بدین شرح اعلام کرده بود: طی ۷ روز مهلت نام‌نویسی (۳۰ اسفند ۹۵ تا ۶ فروردین ۹۶) از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، در مجموع تعداد ۳هزار داوطلب با حضور در محل فرمانداری تهران اعلام کاندیداتوری کردند که از این تعداد، ۲۴۷۸ نفر مرد و ۵۲۲نفر زن هستند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۶ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو