زمان انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ -

معاون فرماندار نور:

توجه به آسیب‌هایی که زنان ما را در جامعه تهدید می‌کند، ضروری است

معاون فرماندار نور گفت: زن به عنوان یک نیروی انسانی می‌تواند چرخ اقتصادی و سیاسی کشور را بچرخاند، اما نباید از آسیب‌هایی که زنان ما را در جامعه تهدید می‌کند، غافل شویم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،سعید یزدانی در جلسه هم اندیشی بانوان شهرستان نور اظهارکرد: نگاه جوامع اسلامی به زن، نگاه متفاوتی است، اگر در کشورهای خلیج فارس به عنوان کشورهایی با نظام دینی نگاه کنیم، زنان امروز با زنان قبل از اسلام تفاوتی ندارند.

 

وی گفت: زنان در کشورهای عربی محبوس و محدودند و در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی حق فعالیت و حق رأی که نخستین حق کشور دمکراتیک است را ندارند و از زن به عنوان ابزار برای رسیدن به اهدافشان استفاده می‌کنند.

 

 

معاون فرماندار نور تصریح کرد: نگاه جامعه ما به زن به عنوان کشوری با نظام سیاسی اسلامی و دینی، نگاه جامعه توسعه یافته است و زن در جامعه اسلامی ما یک نیروی انسانی مفید، کارساز و اندیشمند است که می‌تواند پا به پای مردان در تمام عرصه‌های سیاسی و اجتماعی تلاش کند و گام‌های مؤثری در توسعه یک نگاه سیاسی بردارد.

 

 

 

 

425722484_209733_16313526836507942277

 

 

 

 

این مسئول با اشاره به حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی افزود: زنان در حوزه‌های مختلف به عنوان عنصر تأثیرگذار جامعه هستند که ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه، ۴۰ درصد اساتید دانشگاه و ۵۰ درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند.

یزدانی یادآورشد: ۲عنصر منابع طبیعی و انسانی سبب رشد یک جامعه می‌شود و در همه مقررات و آیین نامه‌ها منابع انسانی تعریف شده، جنسیت در آن مطرح نشده است، مگر در جاهایی که زن از نظر فیزیکی، توانایی آن کار را نداشته باشد.

 

وی با اشاره به جنگ و جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای زنان در جنگ و جهاد اسلامی نیز جایگاه تعریف شده و بخشی از نیروی بسیجی و پشتیبانی ما را زنان تشکیل می‌دهند.

 

 

 

426140022_43452_7667122224712964130

 

معاون فرماندار نور در ادامه با اشاره به زن به عنوان یک نیروی انسانی اظهارکرد: زن به عنوان یک نیروی انسانی می‌تواند چرخ اقتصادی و سیاسی کشور را بچرخاند و یک زن می‌تواند همراه و هم‌گام با مرد در جامعه تلاش و فعالیت کند اما نباید از آسیب‌هایی که زنان ما را در جامعه تهدید می‌کند، غافل شویم.

 

 

این مسئول با اشاره به مواد مخدر تصریح کرد: مواد مخدر برای تمام جوامع و عناصر نیروی انسانی تهدید است و برای زنان جامعه اعتیاد یک آسیب سنگین است که کاهش و کنترل اعتیاد در بین زنان از وظایف نظام اجتماعی ما است و با توجه به فرصتی که به زنان می‌دهیم اعتیاد بین زن و مرد متفاوت است زیرادر خانواده‌ای که مرد معتاد است، زن توانایی مدیریت خانواده را دارد اما در خانواده‌های که زن معتاد است، مرد توانایی مدیریت خانواده را ندارد.

 

یزدانی تأکید کرد: در کل کشور زنان به سمت اعتیاد رو آورده و کارکردهای خانواده، کارکرد فرزند آوری، اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و … را تهدید می‌کند.

 

 

 

426214657_177147_5567148533153675024

 

وی گفت: شناسایی و توانمند سازی زنانی که گرایش و تمایل به سمت آسیب را دارند ضروری است تا زنانی که در حاشیه خطر قرار دارند مراقبت شوند و زنانی که این آسیب آنان را تهدید می‌کند با مددکاری و روانشناسی دقیق توانمند سازی شوند.

 

معاون فرماندار نور با اشاره به طلاق افزود: طلاق یک معلول چند علتی است که علت‌های مختلف در کنار هم سبب طلاق در خانواده‌ها می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به توانمند سازی زنان یادآور شد توانمندسازی زنان باعث جلوگیری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود و باید احساس غرورو توانمند سازی را به زنان برگردانیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو