زمان انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ -

معاون فرماندار نور:

مردم با هر سلیقه سیاسی بر روی اصل انقلاب معامله نمی‌کنند

معاون فرماندار نور گفت: با توجه به جریان‌های مختلف سیاسی حاکم در کشور، مردم با هر سلیقه سیاسی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، بر روی اصل انقلاب معامله نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،سعید یزدانی در نشست هماهنگی برنامه‎‌های دهه فجر شهرستان نور اظهارکرد: در حالی سی و نهمین  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که جای بسیاری از بانیان اصلی انقلاب همانند امام (ه)، آیت الله طالقانی و هاشمی رفسنجانی، شهیدان رجایی و باهنر و … خالیست  زیرا این افراد، تئوریسین‌ها و ستون‌های اصلی انقلاب بوده‌اند.

 

 

 

وی افزود: با نگاهی به تاریخ انقلاب دیگر کشورها شاهدیم که با از میان رفتن بانیان آن انقلاب، آثار، عظمت و ایدئولوژی انقلاب از بین می‌رود اما در انقلاب اسلامی ما آفت‌هایی را که انقلاب شناسان پیش بینی کرده بودند، کارساز و اثرگذار نبوده است .

 

 

معاون فرماندار نور خاطرنشان کرد: در برخی کشورها بانیان و رهبران  انقلاب؛ خودشان را  شناسنامه انقلاب می‌دانند  و با از بین  رفتن آنها، انقلاب ابطال می‌شود اما در انقلاب اسلامی با هوش  و ذکاوت  سیاسی  امام خمینی(ره) و سایر  انقلابیی‌ها ابتدا رفراندوم  “جمهوری اسلامی؛آری یا نه”  برگزار شد و مردم  با  حضور ۹۸ درصدی در انتخابات دینی و ایدئولوژیک جمهوری  اسلامی را  برگزیدند و از  همان ابتدا  انقلاب به مردم  سپرده و جمهوریت و اسلامیت به عنوان مدل  و روش برگزیده مردم پایه گذاری شد.

 

 

 

 

این مسئول در ادامه  تصریح کرد: با تشکیل سه  قوه مجریه، قضاییه و مقننه قدرت از  یک یا چند فرد بین مردم و جامعه  تقسیم  شد و مردم سهامداران و صاحبان اصلی انقلاب شدند.

یزدانی خاطرنشان کرد: با توجه به جریان‌های مختلف سیاسی حاکم در کشور، مردم با هر سلیقه  سیاسی  چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، برروی اصل انقلاب معامله نمی‌کنند و مناسبت‌هایی همچون ۲۲ بهمن و روز قدس  را  یک جریان انقلابی می‌دانند نه سیاسی و به دلیل این که اصول انقلاب  بر مبنای  مردم  سالاری دینی بنا نهاده  شده استحاله انقلاب رخ نداده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به  پیوند عمیق میان مدنیت  و اسلامیت اشاره کرد و افزود: در کنار  مدنیت، که  شامل  انتخابات و قانون اساسی است ، ایدئولوژی و اسلام  همچون دین، کتاب خدا و  سنت  قرار دارد .

معاون فرماندار نور بر وحدت  کلمه در کلام و منش تأکید و اضافه کرد: بین ابزار و اهداف انقلاب  نباید  فاصله  بیفتد  چرا که با این فاصله تضاد بین عناصر انقلاب  ایجاد می‌شود .

 

 

 

 

 

این مسئول با اشاره به ۲ انتخابات پیش رو در سال ۹۶ گفت: تمامی رسانه‌ها و فعالان سیاسی دنیا از مدت‌ها پیش در این خصوص رایزنی و نشست‌های سیاسی برگزار می‌کنند به همین دلیل است که ایران در منطقه و دنیا در موقعیت حساسی قرار دارد.

یزدانی افزود: جامعه شناسان سیاسی غرب معتقدند انقلاب‌های ایدئولوژیک سبب شکست زودهنگام می‌شوند اما انقلاب اسلامی ایران پابرجا مانده است و به همین دلیل در تلاشند تا اهداف و تئوری‌هایشان محقق شود.

 

 

 

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواستار اجرای برنامه‌های مبتنی بر دهه فجر و پیروزی انقلابی اسلامی شد و بر حضور مردم در انتخابات تأکید کرد.

معاون فرماندار نور نقش ارزشمند مردم در پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور شد و افزود: در جشن‌های این ایام باید محوریت مردمی مد نظر قرار گیرد

و این مهم بیش از پیش برجسته شود.

 

این مسئول در پایان آذین بندی شهرها و روستاها را در این ایام ضروری دانست.

گفتنی است در این نشست کمیته‌های ۱۸ گانه ستاد دهه فجر شهرستان نور تشکیل شد.

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو