زمان انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ -

مدافعان حرم عاملی برای امنیت کشور ایران هستند

مدافعان حرم عاملی برای امنیت کشور ایران هستند، چراکه دشمن را باید در نطفه از بین برد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،مدافعان حرم اهل بیت یا به اختصار و مشهور به مدافعان حرم نیروهای شبه نظامی هستند که توسط حکومت جمهوری اسلامی ایران سازماندهی و به کشورهای سوریه و لبنان اعزام می‌شوند که به دولت جمهوری اسلامی هدف حفاظت از حرم خاندان محمد را دارند و به گروه‌های همفکر در این کشورها کمک‌های مستشاری و عملیاتی می‌کنند.

 

بیشتر افراد این گروه را نیروهای رسمی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و بسیج تشکیل می‌دهند که بیشتر شهدای ایران نیز از این دو نهاد نظامی ایران هستند.

این گروه بخشی از نیروی نظامی ایران است که در جنگ نیابتی ایران و عربستان مبارزه می‌کنند.

عده‌ای از این افراد در درگیری‌های بین نیروهای دو طرف کشته شدند و مدافعان حرم بخشی از دو هزار نیروی ایرانی یا تحت حمایت ایران در سوریه هستند و شهدای این گروه شبه نظامی تحت حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشوری که دارای ارزش‌ها و باورهای دینی مقدس است در منطقه به یک کشور ناب اسلامی تبدیل شده که ابزار هنر برای معرفی اسلام و صدور آن به سایر کشورها بسیار حائز اهمیت است.

جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با توطئه‌های مختلفی توسط دشمنان نظام مواجه شده که توسط رزمندگان و سربازان اسلام آن‌ها خنثی شدند و امروز نیز نقش مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم در تامین امنیت کشور بسیار حائز اهمیت است.

زمانیکه تظاهرات و هرج و مرج ها در سوریه وارد نبرد مسلحانه شد،  همه نشانه‌ها از وجود یک طرح جهانی برای نابودی حکومت حاکم بر این کشور خبر می داد. در کنار اشتباهات تاکتیکی دولت سوریه در برخورد با تظاهرات‌های مخالفین در دمشق، درعا و حلب، به ناگهان موجی به راه افتاد که سوریه را برای بیش از ۵ سال وارد بحران فرسایشی کرده است.

به مرور زمان مشخص شد که سلاح‌ها و نیروهای مسلح برای رودرویی با ارتش و قوای مسلح سوریه از کجا وارد و تغذیه می شوند. در یک نقشه کلان، سوریه به عنوان یکی از کشورهای عضو محور مقاومت و از متحدین استراتژیک تهران، می بایست به دست مخالفان مسلح و تروریست های تکفیری سرنگون می شد و در ادامه نیز به چند قسمت تقسیم می شد.

ائتلافی از کشورهای فرامنطقه‌ای و منطقه ای، ماموریت حمایت از جنگ داخلی در سوریه را بر عهده گرفتند. عربستان، ترکیه، قطر در کنار آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی، این ائتلاف را به وجود آوردند و برای رسیدن به اهداف خود، گروه های تکفیری و سلفی را به شدت تقویت کردند.

 

ایران به همراه گروه های متحد خود مانند حزب الله لبنان در کنار حکومت سوریه ایستادند و مانع فروپاشی آن در سال های اخیر شدند، به دنبال آن روسیه نیز با امکانات و نیروهای بیشتری به صورت مستقیم وارد کارزار سوریه شد و علاوه بر آن تحرکات سیاسی خود را نیز برای حل بحران سوریه افزایش داد.

در این راستا، دشمنان که نمی‌توانستند ثبات و امنیت و آرامش جمهوری اسلامی ایران را تاب بیاورند و از این رو همیشه درصدد تخریب و ایجاد توطئه‌های جدید در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که قطعا با هوشیاری مردم عظیم ایران این مهم تحقق نمی‌یابد.

افرادی که روحیه فداکاری و مجاهدت دارند با ارزش هستند و باید خدا را شکر کنیم که کشورمان این نیروهای زبده و مجاهد را دارد و با توجه به جریان‌های تروریستی و تکفیری موجود در منطقه، کشورمان به دلیل خون شهدا امن است.

افرادی که برای حمایت و دفاع از انقلاب و حریم اهل بیت (ع) به خارج از کشور می‌روند نقش به سزایی در تداوم انقلاب و سرنوشت ایران دارند.

مدافعان حرم در سال‌های اخیر با جانفشانی‌های خود از حرم اهل بیت (ع) محافظت کرده و بسیاری ازتوطئه‌های دشمنان تکفیری را خنثی کردند و این عاملی است برای امنیت کشور ایران چراکه دشمن را باید در نطفه از بین برد.

بر اساس این یادداشت، امروزه تشکیلات نظامی مدافعان حرم بر اساس ملیت های مختلف تقسیم بندی شده و هر یک بر حسب ضرورت، ماموریت های خاص تدافعی و تهاجمی را تحت نظارت سازمانی نیروی قدس در سوریه انجام می دهند. رزمندگان افغانی با نام «فاطمیون» مشغول نبرد در سوریه هستند. عراقی ها متشکل از گروه های جهادی شیعی (بدر، سرایا السلام، عصائب اهل الحق، کتائب حزب الله، کتائب سیدالشهدا و حرکت النجباء) با عنوان کلی «حیدریون» و شیعیان پاکستانی هم با نام «زینبیون» در صحنه نبرد با تکفیری ها حضور دارند. نیروهای ایرانی هم در قالب تشکیلات سپاه و بسیج و ارتش، البته به شکل محدود و با عنوان مستشاری، ماموریت دفاع از حرم را برعهده دارند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو