زمان انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ -

ولایتی در جمع خبرنگاران:

جلسه هیات نظارت بر برجام پس از بازگشت روحانی تشکیل می‌شود

عضو هیات نظارت بر اجرای برجام درباره نحوه واکنش به بدعهدی های اخیر آمریکا در اجرای برجام گفت: جلسه هیات نظارت بر برجام پس از بازگشت روحانی تشکیل می‌شود.

به گزارش سرای نور،علی اکبر ولایتی پس از دیدار با نیوژین چون رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه چین در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال دیدار دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه سفر رئیس جمهور به نیویورک، گفت: احتمال چنین موضوعی وجود ندارد و تا آنجایی که ما اطلاع داریم وزارت خارجه چنین موضوعی را منعکس نکرده است. آنچه مسلم است اگر گفتگویی هم صورت بگیرد بین نمایندگان کشورهای ۱+۵ در خصوص مسائل هسته ای است ولی به هیچ وجه روابط دوجانبه مورد گفتگو قرار نخواهد گرفت و دیداری در این خصوص انجام نمی شود.

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: اگر آمریکا بخواهد خلف وعده کند، ایران هم اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه هیئت نظارت بر برجام در خصوص بدعهدی های آمریکا، گفت: پس از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک جلسه شورای نظارت بر برجام تشکیل خواهد شد و پاسخ مناسب اتخاذ خواهد شد.

ولایتی ادامه داد: هیچ اقدام حاکی از بدعهدی آمریکا نخواهد بود مگر آنکه با پاسخ مناسب جمهوری اسلامی ایران مواجه نشده باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست ایران در قبال همه پرسی در اقلیم کردستان عراق، گفت: سیاست ایران در مورد تمامیت ارضی کشورهای منطقه سیاست روشن و ثابتی است و از تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه حمایت می کنیم. دولت عراق با همه پرسی در اقلیم کردستان مخالف است و جمهوری اسلامی هم بر اساس روابط راهبردی خود با دولت عراق و سیاست های منطقه ای خود با این همه پرسی مخالف است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: این همه پرسی مقدمه ای برای تجزیه عراق خواهد بود که این امر حتی به نفع کردها نیز نخواهد بود و این تصمیمی است که به صورت یکجانبه از سوی یکی از مسئولین کردستان عراق اتخاذ شده است و بسیاری از مسئولین دیگر با آن مخالف اند.

ولایتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با صراحت مخالفت خود را اعلام کرده است، گفت: این حرکت در جهت تضعیف کشورهای منطقه و زمینه ای برای نفوذ بیگانگان بخصوص رژیم صهیونیستی خواهد بود. ما اطمینان داریم که پشت این امر رژیم صهیونیستی قرار دارد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو