زمان انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

مک گورک: محاصره داعش در موصل آغاز شده است

نماینده ارشد آمریکا در ائتلاف علیه داعش اعلام کرد عملیات بازپس گیری شهر موصل از دست این گروه رو به پیشرفت است.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از روسیا الیوم، «برت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف بین المللی علیه داعش روز یکشنبه اعلام کرد که انزوا و محاصره گروه داعش در موصل عراق آغاز شده است.

مک گورک در کنفرانسی خبری در امان پایتخت اردن گفت: انزوا و محاصره داعش در موصل آغاز شده و ما هر روز حملات هوایی دقیقی انجام می دهیم و اطلاعات زیادی از مردم داخل موصل پیرامون افراد مسلح و اقدامات آنها داریم.

وی افزود: عملیات ائتلاف علیه داعش رو به پیشرفت است. داعش به بمب گذاری های انتحاری علیه غیرنظامیان بازگشته است چرا که مناطق تحت کنترل این گروه رو به کاهش است و داعش در موضع دفاعی قرار گرفته است.

این اظهارات وی در حالی است که مهاجمان انتحاری وارد یک مجتمع گاز در شمال بغداد شده و چندین نفر را در حمله ای که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، کشتند.

شهر موصل، مرکز استان نینوا، که بیش از دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارد، در جولای سال ۲۰۱۴ به طور کامل به اشغال گروه تروریستی داعش درآمد. از آن زمان ارتش عراق پیشروی گسترده‌ ای به سمت این شهر داشته است. واشنگتن می‌گوید حملات هوایی این کشور در عراق، در پیشروی نیروهای ارتش ایفای نقش کرده است.

برخی نسبت به کارآمدی و جدی بودن ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضدداعش به سرکردگی آمریکا تردید دارند. چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه پیش از این ائتلاف بین المللی تحت نظارت آمریکا را فاقد استراتژی یکپارچه ضد داعش توصیف کرد که ۶۵ کشور عضو آن در برابر یک سازمان تروریستی عاجزند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو