زمان انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ -

آیین تکریم بازنشستگان فرهنگی نور در دانشگاه آزاد اسلامی

تکریم بازنشستگان فرهنگی با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر نور در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور برگزار شد

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ علی اسماعیلی در این مراسم اظهار کرد: خداوند از حضرت آدم تا خاتم را معلمی آموخت تا تمام دانسته های خود را به انسان منتقل کند.
وی گفت: معلمان فداکار با تلاش و زحمت تفکر و تعقل را در جامعه برقرار می‌کنند و نخستین معلم خداوند تبارک و تعالی است و انبیا نیزمعلمان ثانی هستند و آنچه بشر در زندگی آموخته از معلمان است، خداوند در قرآن نیز چندین بار به مسئله تفکر کردن تأکید کرده است که نشان از اهمیت آن دارد.

 

 

IMG_20160605_235123
این مسئول با اشاره به این که شغل معلمان شغل انبیا است افزود: انبیا و اولیای خدا آمده اند تا افکار و اندیشه‌های انسان را ارتقا دهند و نگاه زمینی آن‌ها را با نگاه آسمانی پیوند دهند.
وی گفت: اگر امروز بشر از خداوند دور شود به گمراهی و تاریکی خواهد افتاد و راه نجات انسان این است که به خداوند بی نیاز پناه ببرد.
نماینده مردم نور و محمود آباد در خانه ی ملت تصریح کرد : من اعتقاد دارم همه انسان‌ها در جامعه مدیون معلمان خود هستند و من با تمام وجود به معلمان خود که نزد آنان تعلیم دیده ام افتخار می‌کنم و در مقابل آن ها سر تعظیم فرود می آورم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر نور اظهارکرد: آخرین هدف تحصیل، به معرفت و کمال رسیدن است و مدرسه را علما اینگونه تعریف کرده اند: مکانی که عملکردهای مورد تعلیم جامعه را آموزش می‌دهند و هدف غایی تحصیل، به معرفت رساندن و هدف غایی مدرسه، شهروند خوب تربیت کردن است.
سید رضا حسینی تصریح کرد: دغدغه ذهنی و فکری همه معلمان این است که یک شهروند مفید تحویل جامعه داده شود.
در ادامه رئیس آموزش و پرورش شهرستان نور خاطر نشان کرد: مدرسه کانون تربیت است و آموزش و پرورش در سرنوشت خانواده، شهر و کشور تأثیر بسزایی دارد.
وی گفت: اگر نگاه ما به آموزش و پرورش تغییر کند یکی از مهمترین معضلات را پایان داده ایم.

 

 

IMG_20160605_235127

 

 
رئیس آموزش و پرورش نور گفت: کمبود بودجه و مشکلات ناشی از آن یکی از معضلات عدیده است و اگر یک ساختمان مجلل به عنوان مدرسه و دانشگاه با تمام امکانات موجود باشد اما معلم یا استادی نباشد، تعلیم و تربیتی نخواهد بود اما اگر هیچ امکاناتی نباشد ولی معلم یا استاد باشد می‌تواند آموزش صورت بگیرد و به همین دلیل معلم کلید آموزش است پس باید برای معلمان یک نگاه و جایگاه ویژه ای قائل شویم.
این مسئول تأکید کرد : هرجامعه ای به اندازه ی شأن و شخصیت خود برای معلم ارزش قائل است و هرچه جامعه از لحاظ فرهنگی و تمدن غنی تر باشد به همان اندازه به معلمان خود توجه بیشتری می‌کند.
احمد گرجی اظهار کرد: ما دارای پیشینه بسیار غنی هستیم اما خودمان از فرهنگمان فاصله گرفته ایم.
وی گفت: ما از لحاظ عقبه فرهنگی بسیار غنی هستیم، چه از نظر فرهنگی و تمدنی و چه شأن و جایگاه معلمان و امروز باید افتخار کنیم که پیوند ایرانی و اسلامی در رابطه با جایگاه معلمان برقرار شده است.
رئیس آموزش و پرورش بیان کرد: کسانی که در شهر ما به جایگاه معرفت رسیده‌اند و به این مرز و بوم حیات و نشاط مجدد بخشیده اند در پیشگاه شما معلمان سر تعظیم فرود میاورند و امیدواریم این برنامه‌ها تبدیل به سنت حسنه شود و بزرگداشت مقام شامخ معلمان تداوم داشته باشد.
این مسئول بیان کرد: در کشور۷۵۰ هزار بازنشسته فرهنگی داریم که سالانه حدود ۴۰ تا ۶۰ هزار نفر به این جمع افزوده می‌شود و در شهرستان نور ۹۱۳ نفر بازنشسته فرهنگی داریم که از آموزش و پرورش حقوق می‌گیرند و ۱۰۵ نفر نیز از خانواده مستمری بگیر  آموزش و پرورش هستند، ۹۱۳ نفر بازنشسته جمع کثیری است با کوله باری از تجربه و انرژی مثبت، که باید از این پتانسیل به نفع شهرستان نور استفاده کنیم.
احمد گرجی با اشاره به دغدغه فرهنگیان افزود: شاید فرهنگیان و بازنشستگان مشکل معیشت داشته و در امرار معاش در مضیغه باشند اما دغدغه اصلی همه بازنشستگان و چیزی که آن‌ها را می‌رنجاند؛ تبعیضی است که بین بازنشستگان فرهنگی و سایر بازنشستگان دولتی کشور برقرار است و امیدواریم این جایگاه اصلاح شود و مشکل و معضل اصلی فرهنگیان و بازنشستگان مرتفع شود.
صدرالدین متولی درطی این مراسم با بزرگداشت مقام معلمان افزود: شاید آموزش و پرورش نتواند به تنهایی از مقام فرهنگیان قدردانی کند و باید تمام دستگاه ها برای پاسداشت مقام این بزرگان همت کنند.
وی خاطر نشان کرد: همه ما محصول تفکرات، تجربه و تلاش شما بزرگان هستیم و باید به پاس زحمات و تلاش شما در راه آسایش امروز و فردای ما و فرزندانمان، جشن ایستادگی، پایداری و تداوم برپا کنیم زیرا همچنان به شما معلمان نیازمندیم.
رئیس دانشگاه آزاد نور تأکید کرد: در دنیای توسعه یافته برای کسانی که خدمت ۱۵ ساله دارند دوره های آموزشی برای آشنایی با خلق و خوی بازنشستگی برگزار می‌کنند.
این مسئول یاد آور شد: یکی از نکاتی که شاید لازم باشد با آن آشنا شویم این است که باید برای بازنشسته‌ها، دوره های آموزشی بگذاریم، برای اوقات فراغت و ورزش این عزیزان نیز برنامه‌های مدون داشته باشیم و تورهای مختلف گردشگری رایگان، در اختیار آن‌ها قرار دهیم.
صدرالدین متولی تصریح کرد: کشوری توسعه یافته است که معلمان آن تأمین باشند زیرا آنها ما و آینده فرزندانمان را می‌سازند و آینده کشور نیز به دست فرزندانمان ساخته خواهد شد، پس باید بکوشیم که فرهنگیان کشورمان دغدغه ی معیشت نداشته باشند و باید با بهترین حقوق و پاداش ها و هم افزایی این نقص را برطرف کنیم.

 

 

 

231

 

 

 

 

در حاشیه این مراسم شهردار نور با اشاره به مقام معلمان افزود: معلمی شغل و حرفه نیست بلکه ذوق و هنر و توانمندی است، معلمی در قرآن به عنوان جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه‌ی ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است و در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) نازل شد به این هنر خداوند اشاره شده است: اقراباسمک ربک الذی خلق…،

 

سید صابر سجادی تصریح کرد: جوامع پیشرفته اهمیت آموزش عمومی را به عنوان یکی از مهمترین و شاید تنهاترین عامل توسعه اجتماعی دریافتند و سرمایه‌گذاریهای عظیم و دراز مدتی را روی آن انجام دادند.

 

نعمت‌الله یوسفیان رئیس شورای شهر نور نیز در حاشیه مراسم خاطرنشان کرد: بزرگداشت مقام معلم، بزرگداشت عشق و ایثار است و تجلیل از کسانی که علم را جرعه جرعه در جان‌ها جاری کردند، خود لحظه لحظه می‌سوختند و با دانش خویش جامعه را می‌ساختند و فردای با شکوه را نوید می‌دادند؛ پاسداشت عزیزانی که در سنگر علم و دانش سربازانی با اخلاص و دانشمند تربیت کردند.

مهدی نیک‌نزاد نیز در حاشیه این همایش گفت: معلمی ارزش بسیار والایی در نزد بزرگان ما دارد و آنان به هر شیوه ممکن از معلمان و مقام پر اجر آنان یاد کردند تا بدین وسیله انسان‌ها را از مقام ارزشمند آنان آگاه سازند.

 

 

 

 

IMG_20160605_235107

 

 

نائب رئیس شورای شهر نور تأکید کرد: شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شأن خداوند و پیامبران رادر وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد.

 

رسول شیخ نیز اظهار کرد: اگر چه منش معلمی سوختن و آموختن است اما تنها چیزی که شاید سال‌ها در خاطر خسته و ذهن‌های درگیر و حساب و کتاب و درس و مشق معلم بماند، تقدیم شاخ گل یا بیان تشکری است.

 

 

 

IMG_20160605_235158

 

 

 

 

نماینده شورای شهر نور در شورای شهرستان افزود: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگو های اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند چرا که معلمان جامعه انسان‌ساز نسل آینده هستند و نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا است برای مردم .

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو