زمان انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ -

استاندار مازندران:

دغدغه ما پایدارسازی تولید، اشتغال و ایجاد فرصت برای کسب و کارهای نوین است

استاندار مازندران گفت:دغدغه ما پایدارسازی تولید، اشتغال و ایجاد فرصت برای کسب و کارهای نوین است که نیروهای تحصیل کرده بتوانند به کار گرفته شوند و با استفاده از فرصتی که به وجود می‌آید و تسهیلات ارزان قیمت بتوانیم اقتصاد استان را رونق دهیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور، محمد اسلامی در جلسه مدیران و فعالان اقتصادی شهرستان‌های نور و محمودآباد در دانشگاه آزاد نور اظهارکرد: نکته کلیدی این است که توسعه در کشور با توجه به ظرفیت‌ها، جمعیت و مردم ما فقط با اراده و خواستن خودشان است که شتاب پیدا می‌کند و اگر ما فرصت‌ها را فراهم و زمینه را مساعد و هموار کنیم، ایمان داریم که توسعه توسط مردم شکل می‌گیرد.

 

وی تأکید کرد: مهم این است که دستگاه‌های اجرایی هموارکننده مسیر و حامی توسعه باشند و تداخلی به وجود نیاید.

 

استاندار مازندران با توجه به همدلی و هماهنگی و وحدت بین دستگاه‌ها تصریح کرد: برای این که نقشه راه مورد وفاق و وثوق همه باشد، نقشه‌ای توسط اتاق فکر و بخش توسعه استان تهیه می‌شود که همه استان در آن مشارکت دارند، این نقشه دولتی نیست بلکه مردم محور است ونخبگان، صاحب نظران و … در آن نقش ایفا می‌کنند که انشاالله نقشه مطلوب به سمت آینده خواهد بود.

 

 

 

 

این مسئول با بیان اینکه برای جلوگیری از آسیب زیست محیطی باید فرهنگ مصرف و رفتار و بهره برداری را تصیح کنیم، افزود: برای حاکمیت سیستم فکری، مدیریتی و فرهنگی جدید باید همه با هم متحد باشیم و آسیب به محیط زیست و جامعه خودمان را کنترل کنیم.

 

 

اسلامی گفت: یکی از کارهایی که به دولت بر می‌گردد و ما توانستیم مصوبه شورای عالی شهرسازی را دریافت کنیم اینکه روستاها و شهرهای مازندران به هم نزدیک هستند و اراضی حاصلخیز و باارزش آن در کشور بی‌نظیر است و طرح ویژه مازندران، مازندران یکپارچه را در دستور کار شورای عالی شهرسازی قرار دادیم تا برای مازندران یک نقشه واحد داشته باشیم.

 

 

وی تصریح کرد: طرح هادی جامع متداخل، طرح هادی روستایی متداخل، ناکارآمد و نارسا، مشکلات، درگیری‌ها، ساخت و سازهای غیر مجاز و … رفع نمی‌شود مگر اینکه مازندران را متفاوت ببینیم و درآمیخته‌بودن کسب و کار و زندگی را که لازمه زندگی در مازندران است به رسمیت بشناسیم و طرح شهری و روستایی باید به گونه ای باشد که در آن توسعه اتفاق بیفتد، نیازهای مردم رفع و محیط زیست حفظ شود.

 

 

 

استاندار مازندران با اشاره به طرح ویژه افزود: ما نقشه‌ای مسلط و مقتدری که در آن دریا، ساحل، جنگل و زیر ساخت‌های حمل و نقل دیده و هم توسعه‌هایی که در کسب و کار وجود دارد در درون آن تداعی شود را طراحی کردیم که هدف از این طرح ویژه کنترل آسیب پذیرها در استان است و ما نخستین استانی هستیم که این طرح ویژه را تهیه کردیم.

 

این مسئول گفت: دولت تمهیدات خوبی را به وجود آورده و کسانی که از گذشته وام دریافت کردند و متأثر از شرایط اقتصادی شدند می‌توانند با شرایط سهل وآسانتری این وامها را تسویه کنند و دیرکردها، جرائم و سودهای غیر متعارف نیز حذف می‌شود.

 

اسلامی با اشاره به فرماندارهای نور و محمود آباد به عنوان ستاد تسهیل در این شهرستان‌ها افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی ۲ مدیر استانی برای توسعه استان مأمور شدند و به تبعیت از دولت یک مدیر کل معین برای شهرستان‌ها منصوب کردیم که باید برنامه‌های توسعه ۱۲ محور اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل دنبال شود و علاوه بر آن هیئتی که رسیدگی کسب و کار و شهرک صنعتی را انجام می‌دهد برای رسیدگی و رفع موانع تولید است.

 

وی در پایان افزود: دغدغه ما پایدارسازی تولید، اشتغال و ایجاد فرصت برای کسب و کارهای نوین است که نیروهای تحصیل کرده بتوانند به کار گرفته شوند و با استفاده از فرصتی که به وجود می‌آید و تسهیلات ارزان قیمت بتوانیم اقتصاد استان را رونق دهیم.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ تیر, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو