زمان انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ -

به گزارش خبرنگار سرای نور، روستای زیبا و تاریخی تاکر از توابع بخش بلده در شهرستان نوراست که این روستا در دهستان میانرود ییلاقی قرار دارد.

حسن اورنگیان از اعضای شورای بخش بلده و رئیس شورای روستای تاکر در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: روستای تاکر با وسعت حدود ۲۵۰ هکتار دارای  ۲۰۰ خانوار در کل سال است که در زمستان متغیر است.

 

 

وی گفت: جمعیت این روستا ۶۰۰ نفر است که ۴۰۰ نفر آن خوش نشین هستند و شغل مردم این منطقه کشاورزی، دامداری و باغداری است.

 

 

رئیس شورای روستای تاکر با اشاره به آثار قدیمی و مناظر دیدنی روستای تاکر تصریح کرد: تکیه تاکر از آثار دوران قاجاریه است و مدرسه‌ای که همزمان با احداث مدرسه دارالفنون در این روستا احداث شد، تخریب شده و اکنون مدرسه‌ای که در سال ۵۲ در این روستا ساخته شده موجود است و نوشته‌ها و اشعاری که با خطاطی زیبا و قدیمی نگارش شده در حال حاضر در تکیه این روستا موجود است.

 

وی گفت: از مکان‌های دیدنی روستا چشمه آب‌معدنی لاراب و کوه گرگ است که گردشگران زیادی در این مناطق حضورپیدا می‌کنند و کوه اورنگ که نیز از کوه‌های معروف روستای تاکر است.

 

اورنگیان از مشکلات این روستا به ضعیف بودن برق منطقه اشاره کرد و افزود: لوله کشی آب این منطقه نیز از مشکلات این روستا است و ساخت دیوارسازی روستا که توسط بنیاد مسکن نیمه کاره رها شد و شورای اسلامی تاکر در حال پیگیری می‌باشد.

رئیس شورای تاکر اظهارکرد: عملکرد دهیاری و شورای اسلامی تاکر بازسازی لوله های روستا، لایروبی نهر اصلی تاکر و نوسازی قسمتی از مسجد روستای تاکر است.

گفتنی است از اعضای شورای اسلامی تاکر آقایان حسن اورنگیان رئیس شورا، هوشنگ اورنگیان، بهادر کاظمی و دهیار روستای تاکر جلیل رئیس پور که در خدمات رسانی به مردم روستای تاکر فعالیت می‌کند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ شهریور, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو