زمان انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ -

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نور :

احیا امر به معروف و نهی از منکر احیای دین اسلام و انقلاب اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نور: احیا امر به معروف و نهی از منکر احیای دین اسلام و انقلاب اسلامی است و همه واجبات در کنار امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره در برابر دریا هستند.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ سید احمد حسینیان با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهارکرد: ماه رمضان از جایگاه و اهمیت زیادی در میان مسلمانان برخوردار است و رمضان ماه سلوک روحی برای مسلمانان است.

 

وی گفت: ماه رمضان در روایات اسلامی ماه خدا ومهمانی امت پیامبر (ص) است و خداوند از بندگان خود در این ماه، در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‌کند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نور خاطرنشان کرد: ماه رمضان، ماه خود سازی است و روزه از عبادتهایی است که درآن ریا وجود ندارد وانسان عملش را برای رضای خدا خالص می‌کند و روزه می‌گیرد.
این مسئول تصریح کرد: خداوند اجر روزه داران این ماه را خودش خواهد داد وخداوند می‌فرماید: روزه مال من است و من هم پاداش روزه را می‌دهم.
حجت الا سلام حسینیان تأکید کرد: در روزه ماه مبارک رمضان ریا نمی‌تواند نقش داشته باشد و خداوند می‌فرماید: روزه مال من است چون در آن ریا ورود پیدا نمی‌کند.
وی گفت: برای روزه دار بسیار بشارت دهنده است که خداوند می‌فرماید: جزا و پاداش روزه دار با من است.

 

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نور تصریح کرد: در زمان افطار دو مسئله سبب خشنودی روزه داران است، یکی مسئله خود افطار و خوردن و آشامیدن است و دیگری این که روزه دار با روزه خود رضای خدا را تحصیل کرده است.

 

 

این مسئول با اشاره به برنامه‌های نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نور در ایام رمضان افزود: برنامه‌های ماه مبارک رمضان برای پاسداران و سربازان سپاه تدارک دیده شده است که در روزهای زوج تفسیر قرآن کریم، آیه شریفه مربوط به جهاد و شهادت برای پاسداران سپاه ناحیه نور توسط مربی بیان می‌شود و در روزهای فرد روحانیون و مبلغان اعزامی از قم در جلسات اخلاق موضوع نصایح پیامبر (ص) به اباذر را برای پاسداران مطرح می‌کنند و روزهای پنج شنبه با مراسم محفل انس با قرآن و دعوت از قاریان ممتاز شهرستان و استان در جمع پاسداران و سربازان تلاوت قرآن کریم را داریم که بسیار روح انگیز است و در زمان تلاوت، فضای معنوی خاصی ایجاد می‌شود.

 

 

 

حجت الاسلام حسینیان تأکید کرد: همزمان برنامه‌هایی برای سربازان نیز در روزهای زوج تدارک دیده شده که به طور جداگانه کلاس‌های تفسیر قرآن در حد روخوانی، روان خوانی و احکام توسط مربی از پاسداران سپاه برای سربازان بیان می‌شود.

 

 

وی با قدردانی از کسانی که در غبارروبی نماز خانه سپاه ناحیه نور و مهیا کردن فضای نماز خانه برای روزه داران تلاش کردند، افزود: در حوزه‌های چمستان نیز با استفاده از سخنرانان و اساتید، محفل انس با قرآن، تفسیر قرآن و جلسات اخلاق برای پاسداران بسیج، سربازان و گردان عاشورا همانند برنامه های سپاه ناحیه مقاومت بسیج نور برگزار می‌شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نور با اشاره به ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با همت امام جمعه و دبیری سپاه ناحیه نور فعال شد و همایش مشترک ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه‌ها و مسئولان ادارات شهرستان تشکیل شد و راهکارهایی توسط دادستان و رهنمودهایی توسط امام جمعه نور بیان شد و کارگروه‌هایی نیز شکل گرفت.
این مسئول امر به معروف نهی از منکر را از واجبات فراموش شده عنوان کرد و افزود: ما مسئله امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری و یاد آوری می‌کنیم و با توجه به این که شهرستان نور یک شهرستان ساحلی با گردشگران فراوان است شرایط امر به معروف و نهی از منکر را دشوارتر می‌کنند و مسئولان باید با همت بیشتر در تحقق این امر تلاش کنند.
سید احمد حسینیان تأکید کرد: نهادهای فرهنگی به ویژه اداره ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران بسیج در این زمینه باید بیشتر ورود پیدا کنند تا بتوانیم واجبی را که به دست فراموشی سپرده شده است را احیا کنیم.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: احیا امر به معروف و نهی از منکر احیای دین اسلام و انقلاب اسلامی است و همه واجبات در کنار امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره در برابر دریا هستند.

 

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نور اظهار کرد: اگر به فکر خود، خانواده و جامعه خود هستیم باید این فریضه الهی را به طور جدی پیگیری کنیم.

 

 

 

این مسئول با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: کسانی که در جامعه ولنگاری ایجاد می‌کنند، باید با امر به معروف و نهی از منکر جلوی آن‌ها گرفته شود که در مرحله اول با تذکر لسانی (پند،ارشاد،اندرز) برخورد شود که در برخی همان تذکر رسانی نیز بسیار تأثیر گذار می‌باشد.

 
حجت الاسلام حسینیان در پایان تأکید کرد: بسیاری از خانواده‌های متدین و شهدا درخواستشان از مسئولان، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است که امیدواریم با برنامه ریزی صحیح و اجرای آن بتوانیم این امر واجب را در جامعه محقق سازیم.

 

زمان انتشار: ۲ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو