زمان انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ -

اولویت پدافند غیرعامل مازندران، مقابله با تهدیدات زیستی است

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران گفت: نوع تغذیه، مدیریت در مصرف تغذیه و حتی نوع پخت و پز در خانواده باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نعمت مومنی خبرنگار سرای نور،حسین منفردی در نخستین نشست با مشاوران جوان و اعضای هیأت رئیسه انجمن علمی پدافند غیرعامل این شهرستان که در فرمانداری نور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط اضطرار که پس از انقلاب شاهد آن بوده و هستیم و تاکید مقام معظم رهبری در نگاه علمی به پدافند غیرعامل، وزارت کشور در ابلاغیه‌ای به استانداران و فرمانداران سراسر کشور تاکید کرد تا هر اقدامی با الزامات پدافند غیرعامل اجرایی و عملی شود.

وی افزود: پس از این ابلاغیه، استان مازندران تشکیل مشاوران فرمانداران را به وزارت کشور پیشنهاد کرد و خود نیز پیشگام شد و تاکنون در سه شهرستان هم انتخابات برگزار کرد و به‌زودی در دیگر شهرستان‌ها نیز انتخابات برگزار می‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران ادامه داد: در هر شهرستان حداقل ۱۶ نفر معرفی و پس از برگزاری انتخابات و تعیین رئیس و نایب رئیس، در کارگروه‌های مختلف فعال و هر یک وظایف خاص خود را پیگیری می‌کنند، انتظار داریم مواردی که به کارگروه محول شده با جدیت و دقت پیگیری و انجام شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه استان‌ها بر اساس تهدیدات اولویت‌بندی شدند، تصریح کرد: اولویت مازندران مقابله با تهدیدات زیستی است و خانواده‌ها باید با توجه به اولویت‌ها در تهیه، مصرف و حتی پخت و پز دقت بیشتری کنند.

 

منفردی از برگزاری انتخابات مشاوران جوان پدافند غیرعامل در سه شهرستان مازندران خبر داد و افزود: مشاوران جوان پدافند غیرعامل در ۴ کارگروه زیست محیطی، عمرانی، فرهنگی اجتماعی و اطلاعات و فناوری فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: از هر شهرستان ۱۶ نفر معرفی و پس از انتخابات و تعیین رئیس و نایب رئیس ۲ نفر در شورای مشاوران جوان استان عضو می‌شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران از اهداف پدافند غیرعامل را توسعه پایدار عنوان و اظهار کرد: که شرط لازم توسعه پایدار، وجود مدیران کارآمد است اما مشارکت مردم ضروری است به ویژه جوانان که در هر عرصه وارد شدند نتیجه خوبی گرفتیم و تاکید مقام معظم رهبری هم استفاده از قشر جوان است.

این مسوول حضور در گروه مشاوران جوان فرمانداران در حوزه پدافند غیرعامل را خدمت داوطلبانه و عشق به خدمت عنوان کرد و گفت: این مشاوران نباید وارد سیاسی کاری و حواشی آن شوند زیرا محور فعالیت اصلی تهدیدات مردم محور است، از مشکلات اساسی نیز تهدیدات زیستی است با توجه به اینکه در برخی از بیماری‌ها رتبه نخست را داریم.

* لزوم حضور جوانان در حوزه علمی پدافند غیرعامل

فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه، مشاوران جوان پدافند غیرعامل را ظرفیت بسیار خوبی در مقابله با تهدیدات دانست و اظهار کرد: حضور جوانان در حوزه علمی پدافند غیرعامل، استفاده از پژوهش‌ها و مقالات و … در مقابله با تهدیدات منطقه‌ای ضروری است.

علی شادمان با اشاره به آفت شمشاد و از بین رفتن آن‌ها اجرای پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، به ویژه در بحث شمشادها و دیگر گونه‌های درختی، نباتی و …  را ضروری دانست.

وی با تاکید بر رعایت پدافند غیرعامل در امورعمرانی، احداث ابنیه و … تصریح کرد: هر اقدام باید با پیوست پدافند غیرعامل باشد، در جنگ عامل اگر قدرت غیرعامل بیشتر باشد اثرگذاری پدافند عامل را کاهش می‌دهد.

این مسوول گفت: با استفاده از تجربیات بزرگترها و پویایی جوانان باید از ظرفیت‌های پدافند غیرعامل در جلوگیری از تهدیدات و مقابله با آن بهره گرفت.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ مهر, ۱۳۹۸

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو